Als het regent, rij ik gewoon. Maar als het bliksemt/onweert niet hoor, mij niet gezien
twilight13
Geplaatst: 15-06-09 09:07
ik rij alleen als het mooi weer is.
suzy_Q
Geplaatst: 15-06-09 10:37
als het onwijs slecht weer is voordat ik der op stap ga ik niet meer rijden, vooral omdat ze dan erg druk word en niet goed oplet. maar als ik al aan het rijden ben en het weer slaat om , dan blijf ik net zolang der op totdat het niet meer gaat.
mika_panache
Geplaatst: 15-06-09 16:37
als het heel slecht weer is zou ik niet in de buitenbak gaan rijden. maar gewoon beetje regen zou ik het wel doen! bij ons op de manege is er gewoon een binnenbak dus zit niet zo met dat probleem.
Ik heb een binnenbak, maar buiten dat. Paardrijden is voor mij een hobby. En daar hoort door ellendige weersomstandigheden rijden niet bij. Ik longeer niet eens als het regent. Ga me daar niet nat laten regenen. Morgen weer een dag hoor!
essie_blue
Geplaatst: 15-06-09 20:07
ik rij meestal gewoon hoor Met regen ook, ook als het hard waait. Vind harde regen soms wel grappig met rijden haha. Alleen als het te hard gaat waaien wordt het erg link, er staan nl erg grote bomen langs de bak, dus ben bang voor vallende takken Als ik er al opzit en ik hoor beetje gerommel in de verte ga ik ook gewoon door, als het gaat flitsen oid dan stap ik af en zet ik hem maar op stal, en dan wachten tot het droog is rij in een buitenbak.
Ik heb ook alleen maar een buitenbak waar ik in kan rijden. Als het hard waait of regent maakt het mij niet uit, maar als het bliksemt dan ga ik niet rijden
HighFly_
Geplaatst: 15-06-09 21:55
ja maar ik kan ook in de binnebak alleen zijn er heel veel mensen in de binnebak als het stormt
Met windkracht 10 rij ik niet maar als het stevig waait en de rest van de stal bijna niet meer kan rijden omdat hun paarden over de mik gaan kan ik met mijn merrie nog gewoon rijden, die geeft niks om harde wind. Met onweer ga ik er niet op dat vind ik gevaarlijk. Regen vind ik niet zo erg mits het geen stortbuien zijn!
s6801881
Geplaatst: 16-06-09 12:57
meestal als het een beetje waaide of regende reed ik wel op Max. Een keer ben ik gaan rijden in de bak en sloeg het om in stormen en harde regen. Toen wou hij niet meer normaal lopen. Ging hij met zijn kont naar het weer zijwaarts over de lange zijde, meer kon ik niet beginnen, want omdraaien wou hij niet, dan kwam hij met het hoofd in het weer geweldig, ineens kon hij de sidepass
Ben er toen ook maar snel afgegaan, ondanks dat hij niet goed uitgestapt was, dit had ook geen zin
Wat is storm? Hier aan de kust hebben we regelmatig een behoorlijk harde wind en dan rijd ik gewoon. Paard heeft maar te luisteren in de wind hoor, het kan op wedstrijd ook wel eens waaien Voor een buitenrit waait het mij nooit te hard, tenzij de brokstukken je om de oren vliegen, maar dat gebeurd hier in NL nauwelijks. Met dressuur rijden merk je snel genoeg tot waar het gaat. Zolang we niet opzij geblazen worden, blijf ik gewoon rijden. Worden we opzij geblazen, kan ik niet meer goed zitten en moet ik mijn paard steeds weer terug corrigeren, dat schiet niet op.
Onweer is levensgevaarlijk, dan zet ik geen stap buiten. Hagel vind ik ook verschrikkelijk, probeer dat ook zo mogelijk te vermijden. Zit er hagel in de lucht? Dan longeer ik hem, dan sta ik met 5 passen weer binnen. Hagelbui is toch altijd zo voorbij, dus even een deken erop en daarna weer verder.
Kallandso
Geplaatst: 18-06-09 17:49
Onweer rijden we sowieso niet. Beetje regen vaak nogwel, en wind ook wel. Alleen was het laatst zo erg dat je cap al van je hoofd waaide, toen zijn we maar niet gaan rijden.
grappig dat mensen met een beetje harde wind al niet rijden omdat het paard dan fris is.. Mijn paard is dan ook fris maar dat is toch echt zijn probleem ik ga dan gewoon rijden zoals altijd.
Onweer en échte storm natuurlijk niet. Dat is link.. maar wat harde wind en regen maak niet uit.
met een beetje wind vind ik het juist heerlijk rijden, dan was mijn paardje altijd heerlijk voorwaarts, gingen we de zandpaden op in een stevige draf, geweldig. Maar idd, niet met onweer, en zoals ik hierboven aangaf ook niet als het te hard regent oid (beetje gesputter is wel oke)
Nell_
Geplaatst: 20-06-09 20:09
Ik rijd in alles. Dus sneeuw, regen, wind, onweer (alleen als het niet te dichtbij is) en noem maar op Zon vind ik wel het lekkerste!
M3lisss
Geplaatst: 26-06-09 15:06
ikke wel.. wind, regen.. boeit me allemaal niets :p ben gewoon stront eigenwijs
Als het bliksemd, ga ik echt nieeeeet rijden! maar, als het gewoon hard waaid, of regent ga ik gewoon rijden. hte rijden word er heus niet anders van denk ikaltijd maar. toch?
ik rij bij alle weersomstandigheden op onweer na want dat vind ik gewoon te gevaarlijk
mimeslosydy
Geplaatst: 27-06-09 09:52
als het regent, waait, stormt, hagelt gaan we gwn maar als het onweert ga ik niet rijden. dit mag niet van mijn instructrice en ze heeft me ook op het hart gedrukt dat als ik aan het buitenrijden ben en het gaat onweren stap af en ga ergens schuilen. onweer is ontzettend gevaarlijk met (buiten) rijden!
Meloentjee
Geplaatst: 29-06-09 15:17
Ik rij alleen niet als het weer echt te extreem is!
Sanneee_
Geplaatst: 29-06-09 15:25
Een beetje regen of wind maakt mij echt niet uit, maar met onweer rijd ik niet.