Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tita schreef:Toch ben ik van mening als je geen wedstrijden rijdt en je paard poept liever stilstaand waarom niet.
Hoe oud is cosmo?
Mijn pony deed het vroeger nooit ineens gaat ie stil staan ik was het niet gewend en deed zachtjes drijven soms liep ie door.
Op een dag voelde ik ook dat ie tijdens het poepen zijn hele rug omhoog gooide hij moest dus duidelijk persen het kost hem nu moeite
Verder wil ik je niet bang maken maar ong 9 maanden later nadat ie stil wilde staan tijdens poepen lag ie in de kliniek met koliek.
Dunnen darm en endeldarm waren zwaar beschadigd.
Nu mag mijn paard stilstaand poepen ik ben allang blij dat ie het weer doet (een jaar alweer )

Sonja schreef:Als het een van mijn verzorgers was geweest, dan zou ik als eigenaar toch wel graag op de hoogte gesteld worden.
Ik zou m'n verzorger er niet a la minute voor op straat zetten, maar wel even een serieus gesprekje met haar aangaan om te achterhalen waarom ze zich zo gedragen heeft, en om haar te vertellen hoe ze het beter aan zou kunnen pakken. Bij geen of onvoldoende respons of herhaling is het onherroepelijk exit.
Twiggy2008 schreef:Sonja schreef:Als het een van mijn verzorgers was geweest, dan zou ik als eigenaar toch wel graag op de hoogte gesteld worden.
Ik zou m'n verzorger er niet a la minute voor op straat zetten, maar wel even een serieus gesprekje met haar aangaan om te achterhalen waarom ze zich zo gedragen heeft, en om haar te vertellen hoe ze het beter aan zou kunnen pakken. Bij geen of onvoldoende respons of herhaling is het onherroepelijk exit.
Als ik er achter zou komen dat een verzorgster zo met mijn paard om zou gaan, kan ze meteen vertrekken.![]()
![]()
Maar goed, ik zou van tevoren al precies aangeven wat wel en niet mag en dan had ze het al kunnen weten dat dit bij mij valt onder 'verboden gedrag'.
(Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen verzorgsters/bijrijders wil hebben in de buurt van mijn paard. Ik verzorg hem liever zelf, dan heb je ook nooit dit soort problemen).
Twiggy2008 schreef:Sonja schreef:Als het een van mijn verzorgers was geweest, dan zou ik als eigenaar toch wel graag op de hoogte gesteld worden.
Als ik er achter zou komen dat een verzorgster zo met mijn paard om zou gaan, kan ze meteen vertrekken.![]()
![]()
Maar goed, ik zou van tevoren al precies aangeven wat wel en niet mag en dan had ze het al kunnen weten dat dit bij mij valt onder 'verboden gedrag'.
(Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen verzorgsters/bijrijders wil hebben in de buurt van mijn paard. Ik verzorg hem liever zelf, dan heb je ook nooit dit soort problemen).
. Maar ik verzorg en train mijn eigen paard dagelijks en heb ook geen verzorgster nodig. Anders had ik mijn paard ook niet gekocht, heel eerlijk gezegd. Ik heb zelf jarenlang paarden van anderen verzorgd en bereden en toen ik mijn eigen schat kocht, was dat ook, omdat ik NIETS met iemand te maken wilde hebben. Ik was dat na al die jaren spuugzat, hoe lief de eigenaren ook waren en hoeveel vrijheid ze me ook gaven. Het was uiteindelijk nooit mijn eigen paard en dat vond ik op bepaalde momenten wel eens moeilijk (als ze verkocht werden bv). 

Sonja schreef:Ik denk dat ik iets milder ben Twiggy, ik heb zelf op de leeftijd die mijn verzorgstertjes voor mijn oude merrie nu hebben, ook grote fouten gemaakt. Waar volwassenen me toen zeer resoluut maar vriendelijk op gewezen hebben, waardoor ik er veel van heb kunnen leren.
Die kans gun ik een ander ook.
Echter bij onvoldoende respons/begrip of herhaling... wegwezen en nooit meer terugkomen...

. Ik heb hem zelf ingereden en hem alles geleerd wat hij tot nu toe kan (en we zijn nog lang niet klaar
) en de enige die hem ooit mag verzorgen, mits ze er net zo als ik in staat, is mijn eigen dochter.
Roos_s schreef:eet jij ook gras dan?? vind zo raar een mens met een paard te gaan vergelijken!!
een paard kan makkelijke poepen terwijl die loopt hoor!
Bij ieder paard zijn de ingewanden verschillend en bij de een ligt het allemaal 1 cm naar links en bij de ander 1 cm naar rechts. En zo belachelijk is het niet om een paard met een mens te vergelijken