Paard op latere leeftijd inrijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:29

Snap ik, ik ook... Maar om nou te zeggen dat je ze nooit meer aan het lopen zal krijgen zodat je lesklant een jong paard koopt? :=

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:31

mijn paardje is ook pas laat ingereden.
Ik geloof dat ze een jaar of 8-9 was. Voorheen was ze een fokmerrie. Het laatste veulen heeft ze vorig jaar gekregen en sinds december is ze van mij. Ze is nu net 13. Het laatste jaar is er niet veel op gereden. Maar ze leert echt supersnel, en ze doet echt niet onder voor een 4 jarige puber!!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 17:31

Citaat:
Als dat zo is zou ik op zoek gaan naar een andere lesgever Je moet een paard zoeken waar je een klik mee hebt (en dat gezond is natuurlijk). Als het paard dat jij nu op het oog is jouw ideale paard is, dan hoort ze zich er bij neer te leggen en geen onzin uit te kramen zodat ze je in de richting kan duwen die zij wil

Nou ik denk niet dat ze het verkeert bedoel is qua lesgeven is ze echt geweldig. Maar ze heeft alle ellende en moeite die ik in
deux heb gestopt en heb gehad met hem van dichtbij meegemaakt. Ze gunt me nu gewoon een paard waarmee het wel voor
de wind gaat zeg maar. Denk niet dat ze verkeerde bedoelingen heeft, en daarbij ben ik net zo standvastige als de amorrakkers
zelf..Dus me iets aanpraten gaat niet gebeuren ;) .

En Solvej wat jij ook zegt, een jong dier heeft ook zo zijn voors natuurlijk. Een heel leven voor zich wil ook niet alles zeggen,
zijn ook genoeg paarden die te jong sterven helaas. Ik ga gewoon zoveel voors en tegens inwinnen voor beide partijen :Y)
En dan heb je nog het "klik" aspect, paard kan nog zo geweldig lijken maar kan ook heel goed zijn dat het niks vind, of andersom.

vencedor

Re: Paard op latere leeftijd inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 17:32

toch wel veel goede ervaringen, nog niemand langs zien komen die het echt niet bevallen is en het nooit meer doet :). Wel inderdaad veel karakteraspecten die mensen tegen komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:34

Ik denk dat een ouder dier wat eigenzinniger is waardoor veel mensen denken dat het trager zal gaan. Maar als je er doorheen weet te prikken denk ik dat ze niet per definitie minder snel leren.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:36

die van mij is echt niet trager, hahahaaaaaaaa
Ik vind het een geweldig beestje, ze leer echt supersnel en wil zo graag voor je werken. Tja, eigenzinnig hoort een beetje bij haar ras, ze is een echte haflinger, maar ik zie daar de humor wel van in.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:37

trouwens, ik zal niet snel voor een jong paard kiezen wat net ingereden is. Ik heb liever een wat ouder paard, die zijn pubertijd voorbij is. Maar dat is een persoonlijke kwestie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:52

kan je je nog aardig in vergissen :D Die van mij zit nu in haar pubertijd :')

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:10

hiphopje schreef:
trouwens, ik zal niet snel voor een jong paard kiezen wat net ingereden is. Ik heb liever een wat ouder paard, die zijn pubertijd voorbij is. Maar dat is een persoonlijke kwestie.

pubertijd vind ik ook onzin... die van mij is nu 7, maar die heeft haar spatjes echt wel.. niet echt een kwestie van pubertijd, ene paard geeft baasje minder snel respect dan de andere en gaat daar soms wat langer in door of stopt daar niet eens mee...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:23

spatjes is in mijn ogen iets anders dan de zogenaamde 'puber'tijd.
die van mij heeft ook haar spatjes, maar dat is toch heel wat anders dan een jong paard wat net onder het zadel is. daar ben ik gewoon geen type voor

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:10

Ik heb een 15 jarige die pas 15 jaar onder het zadel (en voor de wagen) is. Pony is altijd gebruikt als fokmerrie en is weinig in handen geweest. Maar heb er nu echt een super fijne pony aan :). Pony heeft vorig jaar zelfs haar eerste wedstrijdjes ook al gelopen.

Heb afgelopen maanden ook een 11 jarige en een 3 jarige betuigd. Vond de 11 jarige toch fijner werken omdat die al wat zekerder en stabieler kwa karakter was.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:06

Dennis schreef:
Ik heb een 15 jarige die pas 15 jaar onder het zadel (en voor de wagen) is. Pony is altijd gebruikt als fokmerrie en is weinig in handen geweest. Maar heb er nu echt een super fijne pony aan :). Pony heeft vorig jaar zelfs haar eerste wedstrijdjes ook al gelopen.

Heb afgelopen maanden ook een 11 jarige en een 3 jarige betuigd. Vond de 11 jarige toch fijner werken omdat die al wat zekerder en stabieler kwa karakter was.

15 jarige die pas 15 jaar onder het zadel is???? typefoutje denk ik?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:02

Idd, 1,5 jaar, komma is wel gevallen ;).

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:13

waarom niet? ze zijn nooit te oud om te leren