op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:55

ik vindt het ook niet raar hoor!

wat ik doe is ik laat een hele goede vriendin een paar dagen in de week op rijden of longeren, want ik vertrouw haar en ik weet dat het een goede ruiter is.. en ik doe ook precies het zelfde voor haar als haar pony op vakantie is! en verder heeft mn paardje ook lekker een vakantie!(h)

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:57

Ik snap best dat je dat niet wil. Ik rij nu 1,5 jaar op Gino en de eigenaresse van hem had er liever ook niemand anders op voor ik er op ging rijden.
Misschien dat iemand inderdaad met em wil wandelen of longeren. Of zorgt dat ie dagelijks op de wei komt.

Elisa2

Re: op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:39

Ik vind het ook niet vreemd,hij kan ook best een weekje vakantie krijgen als ie maar in de wei komt.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:42

nee vindt ik niet raar :) ik wil ook niemand op mn pony hebben als ik er niet bij ben :) ben er veelte voorzichtig mee ( overgens mag er vaak ook nieman op als ik er wel bij ben er zijn enkele uitzonderingen 8-)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:54

Het is natuurlijk wat ieder zelf wilt. Ik ben daar inprincipe wel wat makkelijker in. Ik vertrouw mijn pony wel aan andere toe, mits ik de persoon wel goed ken. Overigens laat ik er niet iedereen op zitten. Het kan goed zijn voor het dier als het bereden word door een ander (onder toezicht of niet). Maar ik denk ook, hij moet hard voor mij werken en ik wil er zeker nog veel plezier van hebben dus mag hij lekker een tijdje gras sprietjes gaan trekken als ik op vakantie ben.

Aan de andere kant is een tijdje weide gang ook heel goed voor ze! Vooral voor de hoeven.

:wave:

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:54

Tat_jana schreef:
nee vindt ik niet raar :) ik wil ook niemand op mn pony hebben als ik er niet bij ben :) ben er veel te voorzichtig mee ( overgens mag er vaak ook niemand op als ik er wel bij ben er zijn enkele uitzonderingen 8-)

:+:

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:58

nou bij mij hebben ze vakantie wanneer ik vaknatie heb, ga dan eigenlijk ook nooit langer dan 5 dagen weg

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:12

Ik ben er denk ik ook wel vrij makkelijk in. Het hangt er een beetje vanaf hoe lang ik weg ben, en of we net een drukke wedstrijdperiode achter de rug hebben of niet. Als m'n moeder thuis is, rijdt zij een paar keer, gewoon recreatief, hij krijgt dan wel zijn beweging maar wordt niet verder getraind. Soms strik ik iemand die ik goed vertrouw, en waarvan ik zeker weet dat diegene mijn paard fijn door kan trainen. Overigens als mijn moeder hem gereden heeft, ook al is het op z'n Jan Boerenfluitjes, als ik er na mn vakantie weer op stap, loopt hij nog net zo fijn als voor mijn vakantie, hooguit is zijn conditie iets achteruit gegaan ;)
Mijn paard heeft eigenlijk nooit écht vakantie in de weide. Heb het wel eens geprobeerd, maar dan wordt meneer na een paar dagen zó oervervelend dat ik er toch maar weer wat mee ga doen :Y)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:43

Mijn beest heeft gewoon vakantie als ik weg ben. Hij staat lekker op de wei en een stalgenootje haalt er een keer een borstel overheen. :)
Het is niet dat ik niemand vertrouw, hoor. Ik schiet er alleen niet veel mee op. Die conditie heeft ie na 2 weekjes ook nog, en daarbij is het niet een paard dat overloopt van energie ofzo. Hij vindt het toch allemaal best. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:18

Nee hoor, als jij je er niet goed bij voelt om iemand anders op je pony te zetten, wie verplicht jou dan om dat wél te doen? := Ook lekker voor je paard om even vakantie te hebben...

Als ik weg ben worden ze af en toe gereden door iemand die langskomst, niet structueel en het kan net zo goed zijn dat ze zomaar de hele vakantie in de wei lopen.... ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:22

Ik rij in de zomer ook een paardje voor iemand, niet de bedoeling dat ik elke dag ga rijden. Staat hij buiten in het land, dat ik kom en zou willen rijden? Dan mag die lekker blijven staan. Ik kom elke dag wel kijken hoe het met het paardje gaat, maar rijden niet. Paardje verdient ook lekker rust. Gelukkig weet de eigenaresse dat ook. :)

_Athar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:26

Het is niet vreemd, als je niemand weet die goed op je paard kan rijden. als je geen goed gevoel hebt bij mensen die voor je paard zouden kunnen zorgen dan moet je het niet doen. stel dat er wel wat gebeurd? maar mijn zus heeft een eigen paard en als zij op vakantie gaat moet die van haar wel evengoed elke dag haar beweging hebben, met 1 dagje vrij, dat kan wel. maar ze wil gewoon niet dat ze de hele week stilstaat

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:24

Ik zou het ook niks vinden als er iemand anders op mijn pony reed als ik weg ben.
Als het me instructrice zou zijn zou ik het nog wel kunnen doen, maar voor de rest niemand. :o

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:03

Als ik vakantie op vakantie ben, heeft mijn paard ook vakantie. Met mooi weer staat ie dan de hele dag en nacht in de wei.

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:49

Helemaal begrijpelijk.
Tenzij het iemand is die ik totaal vertrouw, maar dan zou ik nog liever hebben dat ze gewoon alleen gelongeerd word.
Ben als de dood dat die pony dan helemaal verkeerd gereden word, en andere dingen gaat aanleren.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:03

Vind ik helemaal niet raar.. als je daar zulke gevoelens van hebt dan moet je het helemaal niet doen en zeker niet als je helemaal in Oostenrijk zit. Ik doe het dan wel als ik op vakantie ben, ik blijf wel in Nederland maar een goede vriendin die verzorgt hem. ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:04

ik zou het alleen aan iemand toevertrouwen waar ik echt zeker van weet dat ze het paard kennen, en dat ze er ook goed mee om kunnen gaan.. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:58

er zijn 4 personen die ik naast mezelf op mijn paard laat rijden
en verder helemaal niemand dus die komen er bij mij ook echt niet op -:)

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:33

Ik vind het helemaal niet raar dat je dat niet wilt.
Als ik op vakantie zou gaan dan zou ik Kim lekker op het land laten staan. Heeft zij ook even vakantie. :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:13

Ik laat ook niemand op mijn paard. Het is een zeer eenkennige merrie die erg gevaarlijk kan worden bij vreemden of mensen die ze niet goed kent. Als ze de kans krijgt, dan slaat ze om dood te slaan. Dat is ook de reden dat ik niemand anders voor zorgt dan mijn vader, die kent haar kuren en weet hiermee om te gaan. Voor mij gaat ze door het vuur heen, maar voor een vreemde is het al levensgevaarlijk om haar uit de wei te gaan halen. (ze heeft vorige week nog iemand aangevallen in de wei, om er vervolgens vol overheen te rennen...) :n....

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:15

Ik vind het zowiezo al vervelend, om mijn paard aan iemand anders over te laten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:02

op zich kan ik het snappen. nu geef ik eerlijk ot,e dat als ik op vakantie ga, anderen gewoon op mijn paarden mogen rijden. toendertijd 3 maand naar buitenland geweest, en heb kennissen gewoon op mijn paarden laten rijden toen.

ook krijg ik deze vakantie een ruin van een kennis een paar weken te logeren als ze op vakantie gaan, waar ik gewoon op ga, en vanuit mijn werk ik mij ook gevraagd 1.5 week op de therapiepaarden te rijden in de vakantie.

dus erm.. zit juist in vakantieperiodes flink op andersmans paarden, juist omdat ze blij zijn dat de dieren gereden worden :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 02:40

Ik begrijp heel goed dat je geen andere mensen op je paard wil laten, maar het lijkt me persoonlijk niet handig als er niemand is die voor je kan "invallen". Wat als je een ongeluk krijgt of langdurig ziek wordt? Een vakantie is wat tijd betreft meestal overzichtelijk, een paar weken, een maand hooguit. Maar een ziekte als Pfeiffer of een gebroken been, een ernstig ongeluk met lange revalidatietijd of iets anders waardoor je langdurig uit de running bent kan iedereen overkomen, en dan zou ik persoonlijk toch wel blij zijn dat er mensen zijn die mijn paardje kunnen doorrijden. Al is het maar om te voorkomen dat ze dichtgroeit en je bijna van voor af aan kan beginnen als je weer beter bent. Voor mij is dat de hoofdreden geweest een bijrijder te zoeken, de paar daagjes extra "vrij" is een leuke bijkomstigheid voor mij en dat ze als ik op vakantie ben ook wordt gereden ook.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:38

Begrijp het heel goed! Kostbaar bezit toch :)
Als je paard/pony makkelijk een aantal weken stil kan staan is het ook geen probleem toch?
Vraag je gewoon iemand om hem te poetsen en vertroetelen.
Als ie niet zo lang stil kan staan zou ik toch kijken of er niet iemand is die je wel vertrouwd!

suzy_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:17

ik snap best dat je dat niet fyn vind ,
ik vind het ook 3 x niks als iemand anders op me paard rijd waar ik niet bij ben.
alleen mensen die ik echt kan vertrouwen en goed ken & verstand hebben van paarden!
dus niet die zomaar dingen doen waar ze niks van weten.