Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ruudjw schreef:Als een paard altijd maar wil rennen buiten....
1 oplossing. Zoek een heeeel lang pad, dat overzichtelijk is.
Laat hem gaan en hou hem in dat tempo. Wil hij terug, gas erop.
Net zo lang totdat jij besluit om terug te gaan in tempo.
Doe dit uiteraard niet met een klasse 2 en hoger getraind endurance paard. Die houden het iets te lang vol
en is er niets mis met een martingaal of thiedeman, maar een slof voor buiten
nee , hebben jullie enig idee hoeveel paarden er met een slof naar de vernielenis worden gereden???? veel heel veel....
ik sprak de man een paar dagen later aan, waarom hij dat rotding gebruikte en wat antwoorde hij? ik rij veiliger met de slof dan zonder slof
ik zei meteen nou vriend dan zou ik maar eens beginnen om vertrouwen van je paard te krijgen in een bak maar met de slof zo je paard over straat rijden is puur dierenmishandeling
nu sprak ik de man vorige week en staat zijn paard al 3 weken stil omdat het paard rugproblemen heeft.........................
)
een slof is een dwangmiddel en er zijn zat andere (nietdwang) middelen om veilig te rijden met je paard
en er zat heb gezien met oa een slofteugel
Iedereen moet z'n eigen keuzen maken daarin.
.
Ik pak liever de martingaal of de slofteugel er even bij dan dat ik iemand van de sokken rijd. sethlover schreef:@Mariavla- Ja dat klopt, ik vond mijn reactie onduidelijk.
Ik heb niks gezegt over dat ik jou onveilig vind zonder slof, ik heb het over Mezelf. Ik vind jou reacties namelijk een beetje naar de beledigende kant gaan met je dierenmishandeling.
Ik denk dat het aan het paard ligt, of je een slof wel of niet moet gebruikenIk pak liever de martingaal of de slofteugel er even bij dan dat ik iemand van de sokken rijd.
marialva schreef:sorry degene die gebruik maken van een slof zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer! (dat is mijn mening) de slofteugel zou verboden moeten worden!!! en is het een puur dwangmiddel.
Myca schreef:Voor mijn paard en mij is een buitenrit voor de onstpanning, om eens uit de routine te komen of gewoon eens voor de lol.
Het kan toch niet zo zijn dat je dan zo'n dwingende hulpteugel gebruikt?
Een martingaal kan, maar het wint de schoonheidsprijs niet.
Een Thiedemann is op het randje.
Een slof voor 'the fun' is voor mij over de grens.
Als die buitenrit niet voor de ontspanning is, maar een noodzaak om van A naar B te komen terwijl je het niet vertrouwt kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
marialva schreef:sorry degene die gebruik maken van een slof zijn niet helemaal lekker in hun bovenkamer!

Brainless schreef:Een thiedemann is fijn mits goed afgesteld, ik zie regelmatig mensen voorbij komen die hem onnodig strak hebben staan.
Dan kan een paard tussendoor ook geen halsstrekken omdat de gespen dan door het bit gaan, met al het gevaar van dien.
of mijn paard is heel lenig, maar zij kan gewoon halsstrekken hoor.