Stalgenoot rijdt op kreupel paard. Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:04

AnnemiekvM schreef:
Dat ga ik zeker aandragen. Even wat moed bij elkaar rapen en haar dan toch aanspreken. Maar ben er niet zo goed in helaas. Maar vind het eigenlijk mijn verantwoordelijkheid om voor het paard op te komen, dus dat ga ik wel proberen.

Jij bent niet verantwoordelijk voor dat paard, waar haal je het idee vandaan. Het is niet jouw paard, niet mee bemoeien. Jij gaat haar "adviseren"? Als ik die vrouw was en een bemoeial van half mijn leeftijd kwam me de les lezen zou ik zo iemand alleen maar uitlachen, en niet omdat het leuk is om op een kreupel paard te rijden maar omdat het jeukend irritant is als mensen ongevraagd en ongewenst commentaar geven. Je hebt haar er al over aangesproken, ze weet hoe jij erover denkt, klaar. Verder vind ik dat je wel heel negatief doet over de instructrice van deze dame, blijf je steeds maar roepen dat zij een keer gezegd heeft dat ze een paard heeft om op te rijden en is het beeld dat je schetst nogal eenzijdig. Zou er misschien iets persoonlijks meespelen ts? ;) Het is heel nobel dat je je voor het paard wil inspannen maar laat het nou rusten, je kunt toch niks, en door je op te winden verbeter je niks aan zijn situatie. Sommige mensen willen het niet zien, jammer dan, niks aan te doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:27

Ik verbaas me erover hoe sommige mensen het zo snel opgeven!
Sorry maar het welzijn van het paard staat daar toch boven?
Als ze na het gesprek nog niet ophoudt zou ik toch echt de dierenbescherming bellen.

Hestejente TS staat niet iedere keer weer te roepen dat die vrouw zegt dat ze een paard heeft om te rijden :?
Dat jij dat jeukend irritant is is persoonlijk, betekend dat je waarschijnlijk niet tegen commentaar kan en heeft dus niks met ieder mens op aarde te maken, want bij iedereen is dat weer verschillend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:34

x_Marr schreef:
Hestejente TS staat niet iedere keer weer te roepen dat die vrouw zegt dat ze een paard heeft om te rijden :?

Lees het topic dan nog maar eens door, dan kom je die opmerking twee keer tegen op twee pagina's, alsook de opmerking dat de instructrice niet kan rijden. Iedereen moet zelf weten wat hij met z'n paard doet en daar kunnen anderen een mening over hebben en die ook ventileren maar de stalgenoot van ts is kennelijk niet van plan om zich er wat van aan te trekken. Dat is heel sneu voor het paard maar je kunt er zo weinig aan doen. De pensionhouder weet dat, ziet ook dat het paard kreupel is en doet verder neem ik aan wat hij kan in de zin van weidegang verstrekken enz. Maar zolang het paard van een ander is kun je niet zo veel. Hoe vervelend dat ook is. Paardenwelzijn staat m.i. ook niet boven het recht van de eigenaar om met het paard te doen wat hij wil. Als het paard echt lijdt zou je natuurlijk kunnen overwegen de db in te schakelen maar ik vraag me af wat dat voor gevolgen heeft voor de verdere verhoudingen op die stal.

Overigens kan ik heel goed tegen commentaar zolang dat opbouwend is. Voor de volledigheid wil ik ook even toevoegen dat ik niet op mijn paard zou stappen als hij kreupel zou zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Koper op 08-05-09 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Re: Stalgenoot rijdt op kreupel paard. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:37

Ik had hem net al nog een keer doorgelezen voordat ik die opmerking gaf, ik kan het niet vinden dus ;)

Sorry maar zo snel de moed opgeven, het is een paard een levend wezen met gevoelens! Ze heeft nog niet de dierenbescherming gebeld en dat kan ze nog gaan doen, en hopen dat die dan actie willen ondernemen.

Dus nee, nog niet alles is gedaan, ookal is het paard niet van jou ik mag toch hopen dat je niet zo'n ijskoningin bent die niks om het welzijn van een ander paard geeft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:42

x_Marr schreef:
Ik had hem net al nog een keer doorgelezen voordat ik die opmerking gaf, ik kan het niet vinden dus ;)

Sorry maar zo snel de moed opgeven, het is een paard een levend wezen met gevoelens! Ze heeft nog niet de dierenbescherming gebeld en dat kan ze nog gaan doen, en hopen dat die dan actie willen ondernemen.

Dus nee, nog niet alles is gedaan, ookal is het paard niet van jou ik mag toch hopen dat je niet zo'n ijskoningin bent die niks om het welzijn van een ander paard geeft.

Nou, geef dan eens aan wat ze zou kunnen doen? Want je roept nu wel wat je vindt van wat een ander schrijft maar wat is dan jouw oplossing?

Natuurlijk ben ik het met je eens dat dat paard niet moet worden bereden als hij daar pijn door heeft. Alleen ben ik me ervan bewust dat ik in zo'n situatie niet zo veel kan, behalve de eigenaar aanspreken, stalbaas aanspreken, wat ts al heeft gedaan. Meer dan dat kun je niet doen. Er zijn zo veel mensen die niet weten hoe ze met hun paard om moeten gaan, wil je die dan allemaal gaan opvoeden?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:45

Uhm lees mijn eerste post hier dan nog maar even door?

Meer kun je wel doen, dierenbescherming bestaat niet voor niets.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:49

Jij wil de dierenbescherming bellen. Wat denk je dat die kan doen dan, want dan moet die vrouw toevallig net aan het rijden zijn als de db er is, verder vraag ik me af of de db kan zien of het paard kreupel is zolang het niet op 3 benen staat maar dat terzijde. En dan? Dan krijgt die vrouw een waarschuwing. Poe hee.

Daarnaast, als je zelf nou even leest: denk je dat het er bij die stal gezelliger op wordt als de ene stalgenoot de db inschakelt voor de andere? Dan nog lijkt het me handiger als bijvoorbeeld de stalhouder dat doet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 08:50

Hestejente vind het leuk om negatief op mij te reageren. Doet ze in andere topics ook. Dus daar moet je maar even over heen lezen.

Ik denk niet dat dit een zaak voor de dierenbescherming is. Het paard wordt verder echt goed verzorgd en ziet er goed uit.

Het is alleen jammer dat ze weet dat hij niet goed loopt en toch gaat rijden. Op het moment loopt hij weer goed, maar ik weet dat het een beetje afwisseld.

Het zou zonde zijn als het toch iets ernstigs blijkt te zijn.
Ik heb voor mijn gevoel goed gereageerd door haar een keer te waarschuwen. Heb ik heel netjes gedaan.

De volgende zet is bij haar. En ik hoop dat het niet te laat is.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:59

ik zou ook gewoon doorrijden hoor mij gaat het om het winnen en om het rijden en niet om de gezondheid van mijn paard!
dus wat zeuren jullie nou? ( hoop dat jullie snappen dat dit onzin is)
vind nog maar is mensen die hun paard door blijven rijden terwijl het kreupel is en niet weten wat het is die vind je niet! omdat het niet kan. waarom doorrijden en hestenjete wat jij zegt is onzin jij zou hetzelfde doen!

AnnemiekvM laat ons wat weten als het weer beter of juist slechter gaat met het paard.
jij hebt je best gedaan en de volgende stap is bij haar!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:24

Link worden, echt pislink.

Ik had het mezelf en dat paard al helemaal niet aangedaan om dat te moeten aanzien.
Ik had haar eens goed verteld waar ze mee bezig is en hoe respectloos zij met haar paard omgaat.

Kreupel is kreupel, rust nodig is rust nodig. Alsof een vrouw van 40 percé paard moet rijden, laat haar lekker gaan schoonmaken in haar eigen huis of zo.

Ik vind dit echt zwaar asociaal en respectloos tegen haar paard.
Ik had het in ieder geval niet laten gebeuren, en anders had ik er werk van gemaakt bij de dierenambulance of zo.

Mocht zij moeten rijden, omdat dat goed is voor dat beest, dan is een kwartiertje stappen&draven meer als genoeg.
Denk niet dat ze haar paard straks met die kadaverwagen af wil laten halen..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:27

Laat die Hestenjete of wat dan ook lekker praten.

Dan krijgt zij een waarschuwing ja inderdaad, je gaat niet voor niets bij de dierenambulance werken, de meeste mensen willen ook echt resultaat zien voor hun werk, dus reken maar dat die lui haar in de gaten houden. Volgens mij staat daar nog wel een aardige geldboete op. Las laatst een brief van iemand die bij de rechter moest komen, als hij die dag niet verscheen kon hij 2 weken de bak in, en dat mag van mij met die vrouw wel gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:33

ik zou er persoonlijk haar niet op aanspreken, maar ik ben wel een kei in k u tt opmerkingen maken, waardoor ze het wel zal voelen :) :) en precies begrijpt hoe ik erover denk :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 22:05

Moreill schreef:
Laat die Hestenjete of wat dan ook lekker praten.

Dan krijgt zij een waarschuwing ja inderdaad, je gaat niet voor niets bij de dierenambulance werken, de meeste mensen willen ook echt resultaat zien voor hun werk, dus reken maar dat die lui haar in de gaten houden. Volgens mij staat daar nog wel een aardige geldboete op. Las laatst een brief van iemand die bij de rechter moest komen, als hij die dag niet verscheen kon hij 2 weken de bak in, en dat mag van mij met die vrouw wel gebeuren.

Is al uitgesproken.

Verder, ik heb gedaan wat ik kon doen voor mijn gevoel. Mocht ik weer zien dat ze gaat rijden terwijl haar paard kreupel is ga ik naar de stalbaas. Misschien maakt dat meer indruk.
Het paard loopt op het moment goed. Dus daar ben ik heel blij mee en hoop dat het zo blijft.
Vind wel dat ze veel geluk heeft gehad, want voor het zelfde geldt had haar paard nog flink last kunnen krijgen.

Ze zeggen niet voor niets: Geluk is met de domme :Y)