heeft iedereen nu sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:53

Suzeltje schreef:
Sodeletuut schreef:
Vind ik ook. Maargoed, ben blij dat dummysporen iig wel mogen.. Beter dat dan alleen maar prikkers.. :D

Precies! Aan de andere kant lijkt me wel dat mensen in de M wel weten hoe ze met echte sporen om moeten gaan. Maar het is wel fijn dat dummysporen ook mogen :)

Moet je je niet op verkijken.. :n

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:55

K lees lekker 20 posten waarin staat "Mijn paard is voorwaard genoeg of hij is niet aan mn been".
Mensen, Sporen zijn niet om je paard naar voren te krijgen , Maar om je hulpen te verfijnen en dan doel ik vooral op je zijgangen en de wat moeilijkere oefeningen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:55

Nee, sommige gaan een steeds grotere spoor nemen omdat ze steeds meer met hun benen helemaal zwaaien en weet ik veel wat. Heb tot nu toe 1 grotere spoor genomen. Had eerst de kinder, toen de dames omdat de kinder niet meer paste, maar de maat was hetzelfed. Was een knopje. En n uheb ik zo'n klein staafje!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:56

SamSter schreef:
K lees lekker 20 posten waarin staat "Mijn paard is voorwaard genoeg of hij is niet aan mn been".
Mensen, Sporen zijn niet om je paard naar voren te krijgen , Maar om je hulpen te verfijnen en dan doel ik vooral op je zijgangen en de wat moeilijkere oefeningen!

Ja, precies! Zit ik ook al aan te denken!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:57

Geryon schreef:
SamSter schreef:

Ja, precies! Zit ik ook al aan te denken!

Dacht al bijna dat ik de enige was :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:58

SamSter schreef:
Dacht al bijna dat ik de enige was :+

Nee hoor, wees maar niet bang :D Hier ook een!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:04

Gelukkig, Voelde me al remie worden ;( .

Maarja , Om antwoord te geven op jou vraag,
Ik rij dus wel met sporen met wieltjes. Waarom omdat ik wieltjes zowiezo al vriendelijker vind in werken, Deze draaien over de huid en gewoon punten als die niet goed gebruikt worden zitten alleen maar te prikken.
Ik rij met sporen sinds in in de L2 zat, Daar kreeg ik moeite met mn zijgangen en door de sporen kan het singaal beter door geven aan dr.
In mn training rij ik dr gewoon ook mee!
Nu omdat ik toch even geen wedstrijden start rij ik lekker veel buiten en dan heb ik ze niet om.

Maar ik blijf van mening , Sporen zijn niet om je paard aan het been te krijgen!!

Geryon

Re: heeft iedereen nu sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:48

Maar wat ik wel dan weer vind kunnen is dat als je paard je gewoon in de maling neemt dat je hem dan wel gewoon eens een keertje met een spoortje kunt rijden. Maar dan wel als je er verstand mee hebt... Maar dan licht et er ook weer aan. Want ik ga nu in de cc (carrousel) op een paardje rijden wat dus naar ieder paardje trapt en daardoor gaat bijna elk figuur fout en daar word je hee erg op afgestraft. Nou, als ik daar opga doe ik toch echt wel even een spoortje om en een zweep! En ik doe dat spoortje om de grootste redenen om omdat ik hem dar goed zijn kont recht kan houden en niet in de trapstand!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:12

Ik snap eigenlijk ook niet waarom het gros van de mensen hier meent zich te moeten verdedigen vanwege hun spoorgebruik.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:15

Ik rijd meerdere paarden voor training.
Ik rijd alleen met sporen als het nodig is! Dus wanneer het paard
absoluut niet goed aan het been is te krijgen.
Maar in de situatie die jij omschrijft.. lijkt t me niet echt nodig nee..
Hoe oud zijn die meisjes?
Ik ken ook een meisje die met sporen rijdt terwijl het absoluut niet nodig is.
Maar ze vindt het mooi staan bij der laars.. :(

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:16

En verdediging is inderdaad nergens voor nodig!
Mits je je schuldig voelt natuurlijk..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:21

Ik snap het probleem rondom sporen nooit zo eerlijk gezegd. Als jij gewoon een goede, rustige beenligging hebt zie ik bij geen enkel paard een bezwaar om met een spoortje te rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:23

gek he... Als tien mensen op een forum van meer dan 20.000 mensen sporen dragen is het een rage en om stoer te doen... Snap het hele punt ook niet, als je benen stil liggen doen je sporen niets en als je elke pas in de zij ramt met dat ding, is het slechts een kwestie van tijd voor het paardenbeest zeg "huppaké daar ga je dan..."

Ik draag op wedstrijd sporen omdat het verplicht is. Thuis niet omdat het niet nodig is.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:24

SamSter schreef:

Als iemand aangeeft dat zijn/haar paard zonder sporen al voorwaarts genoeg is, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze die sporen dus niet gebruiken om hun paard aan het been te krijgen? Of denk ik nou zo raar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:25

SamSter: een paard dat goed aan het been is heeft ook geen sporen nodig voor de zijgangen :)*

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:27

Toen ik nog met de pony wedstrijden reed, reed ik ook met sporen. Heb met haar Z1 gereden en de reden was dus niet omdat ze niet voorwaarts was, maar puur om mijn hulpen te verfijnen, ;)

Rijd nu een paard die heeeeel erg op het been reageert dus rijd hier niet met sporen, puur omdat ik nu zonder sporen al heel erg moet denken dat ik mijn beenhulpen heel voorzichtig moet geven.

Ik vind het een beetje onnozel als men met sporen gaat rijden omdat het stoer is, volgens mij is dit ook niet echt het geval.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:28

pharagirlke schreef:
SamSter: een paard dat goed aan het been is heeft ook geen sporen nodig voor de zijgangen :)*

Mijn pony was hartstikke goed aan het been , maar voor de gangen als travers etc. zijn sporen toch echt een extra hulpmiddel.
Je kan je beenhulpen net wat extra verfijnen met sporen.

Ik gebruikte sporen ook niet om een paard echt aan het been te krijgen, maar puur om mijn hulpen te verfijnen.

Er zijn hier overigens al meerdere discussies over geweest:

wat vinden jullie van sporen?
Rijden met sporen
Sporen rijden
Zweep en sporen
Sporen?

etc....
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 29-04-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:33

Ik rij zonder sporen.
Maar soms heb je een pard dat net wat beter reageert met sporen en dan rij ik met sporen, ik probeer het paard dan uiteindelijk wel gewoon zonder sporen te rijden.
En dat gaat vaak harstikke goed. :)
Zolang je je spoorgebruik niet misbruikt....

Maar zoals ts in haar beginpost stelt, denk ik idd wel dat ze het doen omdat het stoer is, dat 2e meisje dan.
Hoeveel kinderen zie je niet op wedstrijden rijden met flinke sporen en met een super drukke pony
leuke combi

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:36

xSwanHeart schreef:
SamSter schreef:

Als iemand aangeeft dat zijn/haar paard zonder sporen al voorwaarts genoeg is, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze die sporen dus niet gebruiken om hun paard aan het been te krijgen? Of denk ik nou zo raar?

Inderdaad als je paard helemaal niet aan het been is kun je dus ook niet met sporen gaan rijden! dat heeft geen zin.. dan gaat er iets mis.. het is om je hulp te verduidelijken!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:39

Hmm niet iedereen gebruikt ze goed, maar dat teld voor zo veel dingen..

ik gebruik ze ook, maar mijn paard is zeker voorwaarts genoeg, ze is erg actief,
gebruik ze heel af en toe tussendoor met bv wijken om haar iets scherper te maken
of soms net een klein beetje meer actie van dr te vragen, verder heb ik de sporen meestal
gewoon van de buik af :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:45

Heey! Mijn paard is ook erg actief, maar heb ook een spoortje dus... Maar wat me wel heel erg opvalt is dat paarden ook slomer worden gemaakt. Zo xag ik eens een paardje zonder zweep en zonder spoortjes gereden worden. Nu word er met een spoor en zweep gereden! En ook bij onze eigen pony (eerste) werd op het gegeven moment ook met zweep gereden, terwijl zij helemaal niet tegen de zweep kon. (wij hadden er geen verstand van en wij werden opgelicht en ons werd dit ook verteld)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:36

iedereen moet lekker voor zichzelf weten of ie met sporen rijdt.......

ook zo'n onzin dat als je B rijdt je ze niet zou mogen gebruiken?
als iemand stille benen heeft en er goed mee omgaat,dan maakt niveau weinig uit.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:39

eindeloze discussie..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:39

Ik rijd zonder,ik zeg altijd sporen moet je verdienen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:41

Meis, waar maak je je toch druk om?