Nog veel geluk met je paardje!
bye
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

YentlKG schreef:Wow, verbaas me wel hoe vroeg mensen er al mee beginnen. Maar ligt natuurlijk ook wel aan het paard zelf.
De merrie bij ons op stal is (volgensmij) net 5 geworden, wordt net wat meer opgepakt. Daarvoor werd ze eens in de 2 weken meegenomen naar buiten of licht dressuur gereden. Ze wil altijd graag werken en kan alles imo veel beter verwerken dan dat je dr gelijk in het begin zoveel had opgepakt. Je ziet dr met de dag groeien..
Ik doe inclusief longeren 3 tot 4 keer per week iets met haar. Soms ook wel eens een buitenrit van 1 of 1.5 uur. Dat zou naar bokt-maatstaven dan juist weer veel zijn
Valt me op dat de mening hier op bokt altijd weer heel anders is dan van mensen irl
Hinke schreef:Ik krijg/kreeg van mensen in mijn omgeving vaak te horen dat ik te weinig doe met ankieIk doe inclusief longeren 3 tot 4 keer per week iets met haar. Soms ook wel eens een buitenrit van 1 of 1.5 uur. Dat zou naar bokt-maatstaven dan juist weer veel zijn
Valt me op dat de mening hier op bokt altijd weer heel anders is dan van mensen irl
..
) dus ik pas altijd op.
Als we een wedstrijd hebben rij ik maar 3 keer in de week.
Longeren doe ik met hem voor het rijden aan meestal 10 minuutjes of minder, en soms niet.
Loes'sCorner schreef:Ik vind persoonlijk iedere dag ook erg veel, en dan zeker bijna een uur, maar goed ieder paard is anders.
Verder gebeurt dit natuurlijk ook meer in de sportwereld, als paard 3 en 4 jarige competities moeten lopen, maar het lijkt me niet goed voor de gewrichten.
TakeThat schreef:Wil niet zeggen dat je paard vervelend wordt van weinig rijden, verder ben ik het met je eens.
Mijn inmiddels 4 jarige merrie heb ik vandaag weer voor de 2e keer gereden na lange tijd (wegens problemen met dracht) en ze geniet er echt weer van!
ook deze merrie heb ik 4/5 keer perweek gereden toen ze 3 was, ook wedstrijden en ze mankeert niks hoor.
Nu is deze merrie ook wel bedoelt voor de hogere dressuur later, geloof best dat mensen die puur voor de lol rijden het allemaal rustiger aan doen wat natuurlijk ook prima is
Denk niet dat dit echt iets te maken zou hebben met de duur en hoeveelheid trainen... Ik zou namelijk juist met een paard waar ik vreselijk veel toekomst in zie heel rustig aan doen, zodat ze heel blijft en ik er later veel uit kan halen
Odiepaard schreef:Loes'sCorner schreef:Ik vind persoonlijk iedere dag ook erg veel, en dan zeker bijna een uur, maar goed ieder paard is anders.
Verder gebeurt dit natuurlijk ook meer in de sportwereld, als paard 3 en 4 jarige competities moeten lopen, maar het lijkt me niet goed voor de gewrichten.
Ik vind t onzin om een paard maar 3 x in de week te rijden als hij 4 is. Mijn vriendin had een 4-jarig paard die ze ook gewoon elke dag reed en dat beest is er ook niet slechter op geworden als je hem namelijk nu te weinig rijd is het dadelijk een ontzettend vervelend paard.