Ontspanning en afwisseling. ik vind het echt lekker en je kan gelijk zien hoe je paard overal op reageerd
xPINOLOVERx
Geplaatst: 05-04-09 16:05
Ontspanning, afwisseling. Maar vooral ontspanning. Een paard hoort ook af en toe naar buiten te gaan, die zelfde rondjes in de bak is denk ik ook niet alles wat een paard wil. Tijdens zo'n buitenrit kan je heerlijk ontspannen.
Felicia29
Geplaatst: 05-04-09 16:14
Ik ga lekker naar buiten om samen met mijn paard te ontspannen en ter afwisseling van de trainingen. Afwisseling in het werk vind ik erg belangrijk en dat laat mijn paard lekkerder in zijn vel zitten. Wat weer ten goede komt in de training natuurlijk! Lekker even van je af kijken als paard en ruiter. Heerlijk!! Vooral met een lekker lentezonnetje erbij en dan over de hei hobbelen!
Ontspanning, voor beide leuk Afwisseling, weer eens wat anders dan de bak Training, meer vertrouwen in elkaar
boemel
Geplaatst: 05-04-09 17:18
Afwisseling en training. Ik ga 1x per week 't bos in en 3x per week dressuur. Sinds ik met 'm buitenrijd vind ik 'm dressuurmatig beter worden. Lekker heuvel op, heuvel af. Goed voor de spieren en conditie.
Tat_jana
Geplaatst: 05-04-09 17:20
ontspanning en oefening. zolang ik regelmatig naar buiten blijf gaan vindt ze het leuk. als het alweer een poos geleden is vindt ze het wat spannend. gelukkig is ze erg lief dus lekker lang teugeltje en gaan ( we hebben een mooie polder waar je heerlijk kunt uitwaaien )
WiskyBokjes
Geplaatst: 06-04-09 15:12
Ik rijd vaak buiten voor ontspanning, maar ook voor afwisseling. Ik denk dat het paard niet leuk vind als die dag in dag uit in die bak moet lopen. Ik merk ook dat hij dan heerlijk ontspannen loopt. Ik zie het ook als training, zo komt je paard vreemde dingen tegen en daar leert die weer van.
sorrell
Geplaatst: 06-04-09 15:29
Ontspanning voor ons beide, en door het heuvelgebied waar wij wonen, ook gelijk een training voor de achterhand
Ontspanning en afwisseling Meestal ga ik de dag na mijn les ff lekker naar buiten, dat hij toch nog wat beweging krijgt na een intensieve les En als het zo lekker weer is ga ik liever een stukje buiten rijden dan in de bak!
Ik rijd momenteel niet hoor. Maar ik reed altijd recreatief en dt ga ik weer doen heerlijk.
We staat midden in de bossen dus ben zo buiten, de buren hebben longeerbak en 2 huge rijbakken
En ik doe, deed buiten rijden even vaak als in de bak. Voor de lol en beweging, en omdat het gewoon heerlijk is om het bos in te gaan met vriendinnen. En in de bak kun je gewoon fijn op bepaalde dingen oefenen.
Hoppje
Geplaatst: 07-04-09 08:56
lekker buitenrijden voor de ontspanning! Het paard blijft hierdoor lekker fris en is tevens ook een goede oefeningen. Het paard leert hierdoor ook nieuwe omgevingen te verkennen en hierdoor kan het dus ook goed te pas komen op een westrijd!
moonbx
Geplaatst: 07-04-09 14:44
Ontspanning, uitwaaien, afwisseling, maar ook training. En het paard kan lekker zijn energie kwijt!
Voor de ontspanning. Onze bak was met die regen niet geweldig dus ga ik dan lekker op buitenrit. Ze is soms ook erg schrikkerig dus probeer haar op deze manier verkeersmak te maken. En ik probeer af en toe wel dingetjes uit maar een buitenrit is voor mij en mijn paard ontspanning.
Ontspanning. Niks zo lekker als flinke stukken laten lopen met los contact. Maar ik zet ze net zo goed aan het werk in het bos, zeker voor de jonge paarden zijn die rechte lijnen in het bos fijner als bak werk...
Ontspanning, ik gebruik het als uitje, en gewoon met lang teugeltje, soms stukje draven/galloperen en stukje door het water, vinden we allebei leuk om te doen
Training :Conditietraining ; veel draf en galop Ontspanning : Gewoon een rustige wandeling maken Training : cross sprongen rijden ; voor SGW -training Opleiding: Jonge paarden rijden we ook zeer snel in het bos , zorgt voor afleiding en leert hen heel veel nieuwe dingen kennen. Goed voor later op de wedstrijden , dan zijn ze nieuwe omgevingen gewoon.
flo31
Geplaatst: 07-04-09 20:36
Ontspanning en afwisseling, ook wel training, mijn paardje traint z'n billen het best op wandeling
buitenritten met mijn pony zijn levensgevaarlijk,, Dus ik hou het lekker bij rijden in de bak en in het gras rond de manege. Als k met mn paardje in het bos ga hou ik haar gewoon aan het halster. Ik voel me er veel veiliger bij zo. ik weet dat velen er anders over denken. Maar op buiten'rit' is mijn pony'tje veel braver aan een halstertouw dan onder het zadel