Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Robbertcv schreef:het gaat toch redelijk lastig worden om op een 3 jarige die net zadelmak is weg te rijden en dan meteen een nette B proef neer te zetten.
Nee hoor, voor een door de wol geverfde ruiter is het echt een peuleschil. Het is maar B. Kwestie van correct rijden en knap kunnen sturen, dan rij je zo nog een winstpunt ook.

Citaat:In principe moet een gemiddelde ruiter op een normaal volgens de algemene hulpen correct gereden paard zo weg kunnen rijden.
KiWiKo schreef:ik weet dat ik op elk paard wegrijd........... echt....... noem het kapsones, dat mag.......
ik ben slechts in een ding goed in mmijn leven en dat is het aanvoelen van paarden en daar adequaat op reageren
Ja hoor! Ik denk het ook. Mn ouders hebben nog wel een leuke metal merrie voor je staan, mag je daar even op weg rijden. Vorig jaar is ze m1 geweest, maar nu heeft ze een jaartje stil gestaan. Eerlijk paard, maar wel bloederig, en als ze een poosje stil heeft gestaan heeft ze de neiging als je dan weer op wilt stappen helemaal uit haar stekkerdoos te gaan
Je mag het proberen als je wilt! (*laad alvast de batterij van de videocamera op*)Citaat:Mn ouders hebben nog wel een leuke metal merrie voor je staan, mag je daar even op weg rijden. Vorig jaar is ze m1 geweest, maar nu heeft ze een jaartje stil gestaan. Eerlijk paard, maar wel bloederig, en als ze een poosje stil heeft gestaan heeft ze de neiging als je dan weer op wilt stappen helemaal uit haar stekkerdoos te gaan Je mag het proberen als je wilt! (*laad alvast de batterij van de videocamera op*)
Dat wil ik niet missen
*zoals je haar ook omschrijft, bloederig
* Citaat:Dan kun je wel een paard goed aanvoelen maar imo moet je gewoon heel handig zijn, héel rap kunnen opstappen, en veel lef hebben.
Er zijn wel mensen die op elk paard wegstappen, en dat zijn meestal beroepsruiters. Van die jonge kerels die zonder cap opstappen en nooit van een paard afvallen, omdat ze gewoon heel handig zijn en daarnaast heel veel lef hebben.
(lees: bijna bij de achtedeur) en echt, een Metall-nakomeling krijgt me niet de boom in, noch op de kast... bovendien is deze minimaal zadelmak... is het overigens die uit die Indoctro-merrie?
Het is niet extreem hoor, er zijn nog wel veel drukkere paarden.
(niet dat dat me afschrikt trouwens...) Verder ben ik nog steeds benieuwd of dit inderdaad om de nakomeling van de Indoctro gaat
Anoeska schreef:Volgens mij denken ook sommige mensen dat hun paard echt zoooo bijzonder is, lees hier ook al dat Twiggy en Hinke denken dat op hun paarden niet weg te rijden is. Ik denk dat als je een handige ruiter bent (dus niet eentje die maar wat probeert, zoals ik) dan kan je ook op zulke paarden gewoon rijden. Het draait gewoon om ruitergevoel, opstappen met zelfvertrouwen en veeeel ervaring.
De hoeveelheid mensen die denken of zeggen dat anderen écht niet op HUN paard kunnen wegrijden is énorm. Zegt dat iets over die paarden of over de eigenaren/ruiters? 

maar goed, evengoed wel grappig
, ik kan er wel om lachen. Lisa_Dries schreef:Heehee![]()
Ik vroeg me eens af, mijn instructrice zegt altijd: ja je moet op elk paard zo kunnen wegrijden..
Oke op het ene paard zal je wat meer kunnen dan op de andere maar het moet inprincipe kunnen...
Nou zouden jullie zo op iedereen paard kunnen *'weg rijden'?
* Onder weg rijden versta ik een fatsoenlijk B proefje kunnen rijden, hoeft natuurlijk niet perfect te zijn maar je begrijpt het denk ik wel![]()
Brand los
suleilitha schreef:Goeie vraag Sjaantje, he-le goeie vraag
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn eigen paard een keer een meervoudig Z-mens alle hoeken van de bak heeft laten zien, gewoon hilarisch eigenlijk, maar dat bedacht ik pas toen de dame in kwestie ongeschonden op stond uit het zandbed... terwijl hij een goeie handige "basisruiter" echt wel zijn of haar gang laat gaan...
Ik ben zelf ook maar een basisruitertje, kan paarden klaarmaken voor de wedstrijden, heb met tegenzin een startkaart aangevraagd voor mijn eigen, maar het zegt allemaal niks...... je hebt ZZZZZZZZZZ in het kwadraat tot de achtste macht x wortel zoveel ruiters die nog geen bok kunnen uitzitten en je hebt van die puddingacademie mensen die ooit in een stoffig verleden met de oude puntentelling eens L zijn geweest maar beschikken over bisonkit aan de billen... het is handigheid, lef, aanvoelen, kortom, ruitergevoel en daar hangt geen nivo op papier aan vast.

Citaat:@Hinke, ik dacht dat het om een kind van Oniki ging en niet van Uniki.
Maar goed, je had al in gedachten een lachfilm op te gaan nemen met in het zand happende vrouwen en je lachte vast al bij het vooruitzicht een uitgevloerde Kiwiko of Suleilitha met een hark bijeen te kunnen schapen uit de bak, ik denk dat je iets te optimistisch was maar goed, evengoed wel grappig , ik kan er wel om lachen.