Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mick75 schreef:Goed bijzetten is juist een methode om het dier niet kapot te rijden, en de ruiter goed te leren voelen!
Een ruiter die met bijzet heeft leren rijden, en dus weet hoe een paard dat goed loopt voelt, is in staat dat op te merken bij niet- bijgezette paarden en zal proberen het paard wel goed te laten lopen. Als je niet weet hoe een paard hoort te lopen en te voelen, hoe kan je dan ooit een paard goed rijden?
loveidefix schreef:bij ons hebben heel veel ponys een martingaal (niet dat die in de meeste gevallen nodig is, maar hij zit ook niet strak, en naar mijn idee hebben paarden er wijnig last van)
zelf rijd ik veel paarden met slof! dat zijn wel ijgen paarden, waar ook obsolut geen beginners op rijden.
verder hebben bijna geen andere paarden hulp teugels. alleen als het nodig is (touwtje, omdat ze anders over hun rug lopen)
(Germus en Nacho). Er wordt bovendien tijdens de lessen erg goed gelet op slofgebruik, en als je niet goed genoeg rijdt, mag deze niet gebruikt worden (dan moet je dus vaak wel met martingaal rijden). 

kazary schreef:Ik heb niets tegen begrenzen, ik heb iets tegen van voor begrenzen zonder dat er achter iets gedaan wordt. Nogal een verschil lijkt me.

en dat mijn eigen paarden er ook in pension staan.