Slaan met de zweep!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:47

lientjeds schreef:
tegen alle 4 de benen tegelijk geslaan of geslagen, zoiezo moet iemand me es uitleggen hoe 1 instructeur dat op 1 moment kan doen?! 1 been, 2 benen, ok, maar 4?!

En dan nog zegt het véél over TS ipv de instructeur.

Ikzelf ken wel instructeurs die dit doen, vb om de achterhand actiever te maken, om de druk vh been beter aan te leren, maar dan is "slaan" een héél groot woord! Eerder een tikje, zoals tikje met spoor, vd zweep dan te verstaan.

Meestal gebeurt dit omdat de ruiter in kwestie helemaal niet rijdt met het paard, maar er eerder ophangt, en het paard al helemaal niet meer werkt.

Maar dit verhaal klinkt gewoon tikkeltje ongeloofwaardig... sorry

Gelukkig maar een tikkeltje :+ En meestal worden de dingen die jij hierboven benoemd ook niet gebruikt bij een manegemeisje van 12 :+ Die zijn meer bezig met op het goede been lichtrijden dan de achterhand er goed onder krijgen :P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:48

SnuifjeX schreef:
silfie35 schreef:
Oke, wel zielig dat je je zo verveelt. Nog een site waar je misschien goede vrienden zult krijgen.

Meisjes die zulke verhalen maken sturen we meestal door naar jawel:

http://www.penny.nl

ik kan rijmen!

zeg wat zou jij doen als je paard werd geslagen door je instructeur..?

niet naar penny.nl gaan lijkt mij..?

of jij wel >;)

Ik bedoel ermee dat het een beetje onzin is wat ze aan het vertellen is, ook omdat er in een paar dagen tijd ontzettend veel topics geopend worden die niet echt geloofwaardig zijn....

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:48

Joh, het blijft bokt eigen dat er mensen belachelijk gemaakt worden omdat ze toevallig niet niet zovee weten dan jullie, nou en, leer haar dan wat en geef haar een andere kijk op dingen.

Zou het niet veel makkelijker zijn om gewoon een antwoord te geven ipv haar de grond in te trappen? Zo kan ze er nog wat van leren.

Ga haar vooral zo belachelijk lopen maken, dan komt ze met haar problemen niet meer hier, zodat ze met problemen door blijft gaan of een verkeerde aanpak kiest, terwijl hier iedereen tips zou kunnen geven, zodat zij er weer wat van leert en het de paarden uiteindelijk ook ten goede komt.

Dan staat er een raar verhaal, nou en, geef gewoon een normaal antwoord of vraag wat ze precies bedoeld, leg uit dat het niet kan dat paarden rode ogen hebben omdat ze geslagen zijn.

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:50

SnuifjeX schreef:
silfie35 schreef:
Oke, wel zielig dat je je zo verveelt. Nog een site waar je misschien goede vrienden zult krijgen.

ik kan rijmen!

zeg wat zou jij doen als je paard werd geslagen door je instructeur..?

niet naar penny.nl gaan lijkt mij..?

of jij wel >;)

Hahahahaha! Wie weet vind je op penny.nl wel al de antwoorden op je vragen en zelfs meer :')

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:53

silfie35 schreef:
lientjeds schreef:
tegen alle 4 de benen tegelijk geslaan of geslagen, zoiezo moet iemand me es uitleggen hoe 1 instructeur dat op 1 moment kan doen?! 1 been, 2 benen, ok, maar 4?!

En dan nog zegt het véél over TS ipv de instructeur.

Ikzelf ken wel instructeurs die dit doen, vb om de achterhand actiever te maken, om de druk vh been beter aan te leren, maar dan is "slaan" een héél groot woord! Eerder een tikje, zoals tikje met spoor, vd zweep dan te verstaan.

Meestal gebeurt dit omdat de ruiter in kwestie helemaal niet rijdt met het paard, maar er eerder ophangt, en het paard al helemaal niet meer werkt.

Maar dit verhaal klinkt gewoon tikkeltje ongeloofwaardig... sorry

Gelukkig maar een tikkeltje :+ En meestal worden de dingen die jij hierboven benoemd ook niet gebruikt bij een manegemeisje van 12 :+ Die zijn meer bezig met op het goede been lichtrijden dan de achterhand er goed onder krijgen :P

zeer juist Silfie. Met een goede welgemikte slag kan je het paard enkel maar over zijn toeren krijgen, dus tikje is hier echt wel van toepassing.

Maar dat komt dan ook, zoals je zegt, niet voor op een manege waar de ruiter van 12 jaar nog maar pas op een paard zit.

Het verhaal is gewoon niet zo geloofwaardig, en als ik hier verder lees, denk ik dat TS een beetje aandacht zoekt. (wat de meesten hier al begrepen hadden)
En ok, je kan het hier vriendelijker uitdrukken, maar anderzijds werkt medelijden enz alleen maar meer van zulke topics in de hand.

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:57

Citaat:
Hahahahaha! Wie weet vind je op penny.nl wel al de antwoorden op je vragen en zelfs meer :')

sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vind dat soort mensen die zo reageren als jou, meer penny kindjes, je kunt haar toch ook gewoon helpen of is dat ook al teveel gevraagt, ga anders lekker zelf even speuren naar een antwoord op penny.nl, als jij denkt dat je het daar kunt vinden, weet je zelf ook wat je moet doen als het je zelf ooit overkomt! }:0

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:57

silfie35 schreef:

ik kan rijmen!

Gelukkig is deze opmerking absoluut géén "penny" opmerking.. erg flauw dit. Daarnaast heb je het over 12 jarige terwijl jij zelf 15 bent ;)

Oke, ts is misschien niet erg geloofwaardig.. Maar dit is een forum en ook jonge mensen mogen vragen stellen.. Ts kan het dan misschien wel wat beter verwoorden en in één topic zetten maar om dan zulke ongeloofelijke flauwe opmerkingen te maken is toch ook niet nodig?!

@ts; je kan altijd naar je lesgever gaan en vragen waarom hij het paard slaat.. Een paard verdient soms gewoon even een tik, maar dit hoeft natuurlijk niet overdreven te worden.

lissisanne

Re: Slaan met de zweep!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:04

ben ik de enige die het opvalt dat de ts niet meer reageert

we hebben het weer voor elkaar hoor!

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:07

SnuifjeX schreef:
Citaat:

sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vind dat soort mensen die zo reageren als jou, meer penny kindjes, je kunt haar toch ook gewoon helpen of is dat ook al teveel gevraagt, ga anders lekker zelf even speuren naar een antwoord op penny.nl, als jij denkt dat je het daar kunt vinden, weet je zelf ook wat je moet doen als het je zelf ooit overkomt! }:0

Haha, heb je dit topic niet gelezen? ;) Dan zou je het namelijk denk ik wel begrijpen, waarom ik zo reageer :Y)

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:08

Nessah schreef:
silfie35 schreef:

ik kan rijmen!

Gelukkig is deze opmerking absoluut géén "penny" opmerking.. erg flauw dit. Daarnaast heb je het over 12 jarige terwijl jij zelf 15 bent ;)

Oke, ts is misschien niet erg geloofwaardig.. Maar dit is een forum en ook jonge mensen mogen vragen stellen.. Ts kan het dan misschien wel wat beter verwoorden en in één topic zetten maar om dan zulke ongeloofelijke flauwe opmerkingen te maken is toch ook niet nodig?!

@ts; je kan altijd naar je lesgever gaan en vragen waarom hij het paard slaat.. Een paard verdient soms gewoon even een tik, maar dit hoeft natuurlijk niet overdreven te worden.

die vind ik goed! iemand zwart maken terwijl ze zelf ietsjes ouder is....
en idd het mag wel watgeloofwaardiger geschreven worden

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:10

@meggy

ik heb het topic gelezen maar dat is voor jou geen exuus voor zulke opmerkingen vind ik.. maargoed, doe wat je niet laten kunt zou ik zeggen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:13

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet de bedoeling om elkaar de grond in te trappen en persoonlijk te worden.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:10

Ik zit hier echt te lachen om het sarcasme hier, het zal idd wel penny zijn..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:15

Nessah schreef:
silfie35 schreef:

ik kan rijmen!

Bedankt voor de tip trouwens, ik zal mijn profiel even bijwerken...

En een penny heeft echt niet alles te maken met leeftijd, dan wel met de manier waarop je je gedraagt.

Vind het sarcasme wat hier steeds in dit topic gebruikt word wel grappig.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:13

Penny heeft idd niet met leeftijd te maken, ts is is 12 als ik me niet vergis? dan moet ik ook wel een penny zijn met mijn bijna 14 jaar...
Heeft met manier van gedragen en omgang te maken, niet met leeftijd..

maar, heb je nog wat verteld op de manege waar je rijdt? heeft het paard nog steeds rode ogen, volgende keer een zakdoekje geven. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:03

Ik begrijp het niet zo goed. Een jong meisje maakt wat naars mee in de les en is bezorgd om het paard. Kennelijk durft ze niet aan de instructeur of iemand anders in haar omgeving vragen te stellen en als ze dan haar vragen op bokt neerzet loopt ze hier ook weer tegen een muur op. Wat flauw om zo te reageren, nou en dat ze veel vragen stelt, ze wil dan toch alleen maar leren? Of gewoon even weten hoe ze iets het beste kan aanpakken? Ik vind het heel goed van haar dat ze nadenkt over wat ze doet in plaats van alleen maar op de manege rond te hobbelen, zoals zo veel andere kinderen.

En nu weer on topic: het is niet de bedoeling dat de instructeur een paard op de benen slaat, zou je hem niet kunnen vragen om je te helpen om het op een andere manier op te lossen? Als je dat eng vindt is het denk ik verstandiger om een andere manege te zoeken, als je je op je gemak voelt heb je veel meer plezier in het paardrijden.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:48

hestejente schreef:
Ik begrijp het niet zo goed. Een jong meisje maakt wat naars mee in de les en is bezorgd om het paard. Kennelijk durft ze niet aan de instructeur of iemand anders in haar omgeving vragen te stellen en als ze dan haar vragen op bokt neerzet loopt ze hier ook weer tegen een muur op. Wat flauw om zo te reageren, nou en dat ze veel vragen stelt, ze wil dan toch alleen maar leren? Of gewoon even weten hoe ze iets het beste kan aanpakken? Ik vind het heel goed van haar dat ze nadenkt over wat ze doet in plaats van alleen maar op de manege rond te hobbelen, zoals zo veel andere kinderen.

En nu weer on topic: het is niet de bedoeling dat de instructeur een paard op de benen slaat, zou je hem niet kunnen vragen om je te helpen om het op een andere manier op te lossen? Als je dat eng vindt is het denk ik verstandiger om een andere manege te zoeken, als je je op je gemak voelt heb je veel meer plezier in het paardrijden.

Als je even naar de andere topics van ts kijkt blijkt algauw dat het een beetje een ongeloofwaardig topic is.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:58

Nou en? Dan is het lekker ongeloofwaardig, laat haar! Ik zit nog niet lang op bokt, maar ik wordt nú al gek van dat pennygezeur. En nee, daarmee bedoel ik niet de mensen die de pennyreacties plaatsen, maar de mensen die daar zo ontzettend flauw op reageren.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:44

maaikwesley schreef:
jezus meteen weg gaan bij die manege en de db bellen.
dit is neit normaal. slaan met de longeerzweep is niet nodig.
en als je ht al doet zwaai er dan gewoon achter.
of...
sla een keer op zijn dikke reet als ie echt niet luisterd :+

maar neit aan zijn benen dat is gevaarlijk en echt pijnlijk.

je mag me altijd pben...

Waarom een dierenarts bellen? Vanwegen die rode ogen? ALs ik vragen mag natuurlijk

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:25

@ houvanponies: DB = Dierenbescherming :')

Maargoed: @ Topicstarter ik vind je verhalen ook niet erg geloofwaardig. En als ze zoiets écht doen, zoek dan meteen een andere manege. Succes en als dit een en al onzin is, graag geen topics meer openen met zulke dingen, krijg je alleen maar problemen van. ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:30

Sonja schreef:
Een paard met vuurrode ogen? Dan had 'ie zeker gehuild?

Even een reactie van aan het begin terughalen..
Een paard kán wel rode ogen hebben hoor, dus vind dit beetje een rare opmerking!

Het wit van de ogen wat een paard zeker wel heeft als hij z'n oog wegdraait wordt dan rood, bij mijn verzorghaf gebeurt dit af en toe ook als ze iets niet leuk vindt of het moeilijk vindt..

Verder ben ik het er wel mee eens dat al de topics niet erg geloofwaardig zijn :Y)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:15

Die vent/vrouw spoort zeker niet?
Een paard onnodig slaan vind ik zo wie zo al vaag. Zwepen bestaan alleen om kleine tikjes mee te geven meer niet. Het is geen stok.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:20

Devenyy schreef:
Die vent/vrouw spoort zeker niet?
Een paard onnodig slaan vind ik zo wie zo al vaag. Zwepen bestaan alleen om kleine tikjes mee te geven meer niet. Het is geen stok.

:Y) Mijn instructeur vroeger stond ook met een lange zweep in de bak en deelde daar anders regelmatig tikken mee uit. Als je je teugels verpakte of je handen niet stil hield had je zo de striemen erop staan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:06

silfie35 schreef:
hestejente schreef:

Als je even naar de andere topics van ts kijkt blijkt algauw dat het een beetje een ongeloofwaardig topic is.

Dat heb ik gedaan, en ik lees de posts van een jong meisje dat op de manege niet de antwoorden vindt die ze zoekt, of daar geen vragen durft te stellen. En ze dan maar op bokt stelt.

En nu ga ik me er verder niet meer mee bemoeien, deze discussie gaat de verkeerde kant op.

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:59

StillAngel schreef:
Is jouw instructrice wel helemaal lekker, het paard met lange zweep op de benen slaan? En bokken geeft meestal aan dat het paard zich niet prettig voelt, maar nogal logisch als er tegen zijn benen wordt geslagen..

Mee eens ook dit kan niet door de bocht als iemand hem een tik'JE' geeft ben jij dat de genen die er op zit.
En niet een buiten staander die ergens op de grond staat kom lekker makkelijk zeg.

En dan nog is hij wel helemaal wijs... :+