snap niets van die rare cowboys hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Ja dat komt inderdaad het meest overeen. Alleen wil je bij zo'n Engelse rubriek je gangen zo ruim mogelijk laten zien, en doen ze het bij Pleasure zo kort en vlak mogelijk.
Romyv schreef:Sonja schreef:Ja dat komt inderdaad het meest overeen. Alleen wil je bij zo'n Engelse rubriek je gangen zo ruim mogelijk laten zien, en doen ze het bij Pleasure zo kort en vlak mogelijk.
pfff.. ik denk dat ik dit veel moeilijker vind dan rijden zoals ik dat doemaar wat is nou de conclussie van de discussie, dat verzameling dus geen belangrjik item is bij western?
Het dikgedrukte omschrijft ongeveer , hoe het voelt als het paard "lekker" loopt, voor mij dan......En dan zelfstandig in evenwicht, dus ook met losse teugel en een lagere hals en de neus niet te ver weggestoken. Met druk van het been, geeft hij na (ook wel "het knikje met de hals") en komt zijn achterbeen nog meer onder en blijft daar ook enige tijd. Hij versnelt niet. Dat is wat ik denk wat een goede western verzameling is, als het een verzameling is of toch meer die andere dressuurbewoording.*zoekt* ---> Deze:Citaat:Dan is de vraag, wat is bij western de criteria van verzameling? dat zijn achterbeen minimaal net zo snel en ruim/kort is als zijn voorbeen of dat die idd gewicht draagt en stuwt dus van achter naar voren loopt?
Lielle schreef:En toch ook weer niet, als hij stuwt vanuit de achterhand , heeft het toch "een licht opstijgend gevoel". Verzameling geeft je vleugels, Whooeoeoe,..en dat is wat ik horizontaal evenwicht zou noemen.
_Vanes_ schreef:Het dikgedrukte omschrijft ongeveer , hoe het voelt als het paard "lekker" loopt, voor mij dan......En dan zelfstandig in evenwicht, dus ook met losse teugel en een lagere hals en de neus niet te ver weggestoken. Met druk van het been, geeft hij na (ook wel "het knikje met de hals") en komt zijn achterbeen nog meer onder en blijft daar ook enige tijd. Hij versnelt niet. Dat is wat ik denk wat een goede western verzameling is, als het een verzameling is of toch meer die andere dressuurbewoording.*zoekt* ---> Deze:Citaat:Dan is de vraag, wat is bij western de criteria van verzameling? dat zijn achterbeen minimaal net zo snel en ruim/kort is als zijn voorbeen of dat die idd gewicht draagt en stuwt dus van achter naar voren loopt?Lielle schreef:En toch ook weer niet, als hij stuwt vanuit de achterhand , heeft het toch "een licht opstijgend gevoel". Verzameling geeft je vleugels, Whooeoeoe,..en dat is wat ik horizontaal evenwicht zou noemen..... Oeps, sorry ,ik liet me even gaan,....
![]()
Maar je hebt niet snel een paard onder je bibs, die dat kan, dat is toch wel iets bijzonders,..en moeilijk eruit te rijden, dan moet je toch al heel goed los kunnen laten en vertrouwen in je paard hebben, zeker tijdens de wedstrijdsituatie.
yvvv schreef:Manon, thanks. Ik wilde idd graag haar mening hier in het topic zien, omdat ze in ons 'thuistopic' aardig wat goede dingen ophaalde.