bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:05

quintusgl schreef:
Dat is wat ik bedoelde in mijn 1e post ;-)

Oh, dat had ik nog niet eens gelezen :o .... Nou, dan zijn we het daarover wel eens. ;)
Maar als ik zie hoe er weer toegehapt wordt n.a.v. dit topic (die reacties alleen al op pag. 1), tja, dan heb ik er een hard hoofd in, hoor.....

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:29

Ach wat maakt het allemaal uit, bit of niet, we houden allemaal even veel van ons dier :j

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:24

Onassa schreef:
Ik vind de topic titel al zo "aanvallent" laat ik maar zeggen, en dan bedoel ik vooral dat (de waarheid!) nogal storent.
Het lijkt er daardoor erg op dat bitloos rijden de waarheid, dus het enige juiste is en daar kan ik me behoorlijk aan ergeren, dat opplakken wat bepaalde mensen vinden dat moet.
Ik vind trouwens die tweede foto er helemaal niet zo onvriendelijk uitzien hoor.
Hij geeft een teken en het paard doet wat er van hem gevraagt word, wat is daar zo erg aan??

ja dat vraag ik me dus ook af maar het is om aan te geven dat hij in werkelijk heid niet zo vriendelijk is ofzo ik weet ook niet wat er met dit topic bedoelt moet worden.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:33

Wat grappig weer he dit.

Toen ik een paar maanden geleden ergens in een topic over hem zei dat hij in werkelijkheid helemaal niet zo is als hij naar buiten doet voorkomen, werd ik door een mod teruggefloten en werd ik aan alle kanten aangevallen dat ik zat te rellen.

Ik zei het niet voor niks hoor toen. Maargoed.

Anoniem

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:50

ik vind dit eigenlijk een onzinnig topic! ik hebz elf ook met bit gereden en rijd nu een poosje bitloos! ook ik heb nog genoeg foto's met bit hoor! Maar mij zie je op mijn paard ook niet meer met bit rijden! ook ik ben van gedachten veranderd omtrent het bit! Mag deze man dat niet? omdat hij vroeger t bit gebruikte mag hij er nu niet op tegen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:53

Mindfields schreef:
Wat grappig weer he dit.

Toen ik een paar maanden geleden ergens in een topic over hem zei dat hij in werkelijkheid helemaal niet zo is als hij naar buiten doet voorkomen, werd ik door een mod teruggefloten en werd ik aan alle kanten aangevallen dat ik zat te rellen.

Ik zei het niet voor niks hoor toen. Maargoed.

Hee, Noor!!!
Raar maar ik had na het zien van verschillend beeldmateriaal altijd een beetje het gevoel dat er achter de schermen bij Nevzorov toch meer moet spelen dan wat hij voor de schermen laat zien.
Eerlijk gezegd denk ik dat deze man zich naar buiten toe als zijnde bitloos profileert, just for the money and not at least for the show.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:58

randalinpony schreef:
Gaan we weer.....

En even voor degenen die nu menen dat je al die kunsten niet pijnloos en geweldloos kan aanleren...

Dat kan dus heel prima. Zelfs door belonen. :+

Ja dat dacht ik dus ook haha!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:02

suleilitha schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat deze man zich naar buiten toe als zijnde bitloos profileert, just for the money and not at least for the show.

Nou, voor het geld hoeft hij het niet te doen. Volgens mij is eigen prestige de enige drijfveer voor de website en de online 'school' van zijn vrouw.
Hij komt zelf uit de klassieke circusdressuur en weet dus prima hoe je in vrijheid een paard kunstjes aanleert (niet anders als aan een geit of een kameel ;-)). Dat hij met die kennis een beeld kan produceren wat de meeste mensen aan hogeschool dressuur doet denken bewijst eens te meer dat dat ook maar aangeleerde kunstjes zijn. Met natuur, gymnastiek of rijkunst hebben geen van beiden iets te maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:04

Alicia2u schreef:
Honza heeft bij Pat Parelli in de leer gezeten, daar heeft hij óók met bit gereden. Later werd hij te goed en is hij zijn eigen weg gegaan.

Tsja, zo zal honza het ongetwijfeld vertellen ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:07

Grappig, dat verhaaltje dat hij te goed werd en zijn eigen weg is ingeslagen heb ik al honderd keer gelezen, maar ik ben wel benieuwd wat de Pat Parellie-versie zou inhouden ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:12

suleilitha schreef:
Grappig, dat verhaaltje dat hij te goed werd en zijn eigen weg is ingeslagen heb ik al honderd keer gelezen, maar ik ben wel benieuwd wat de Pat Parellie-versie zou inhouden ;)

Ik ook, maar die laat zich er niet over uit :D

Er zijn trouwens wel meer parelli instructeurs op een gegeven moment afgehaakt hoor. Vaak heeft dat te maken met het hebben van andere ideeen over bepaalde onderwerpen. De eisen voor de instructeurs zijn nogal strak ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:14

Bandida schreef:
suleilitha schreef:

Nou, voor het geld hoeft hij het niet te doen. Volgens mij is eigen prestige de enige drijfveer voor de website en de online 'school' van zijn vrouw.
Hij komt zelf uit de klassieke circusdressuur en weet dus prima hoe je in vrijheid een paard kunstjes aanleert (niet anders als aan een geit of een kameel ;-)). Dat hij met die kennis een beeld kan produceren wat de meeste mensen aan hogeschool dressuur doet denken bewijst eens te meer dat dat ook maar aangeleerde kunstjes zijn. Met natuur, gymnastiek of rijkunst hebben geen van beiden iets te maken.

Dat bevestigt wel het beeld wat ik al een beetje had.

Laatst samen met een medebokker voor de lol o.a. een DVD van nevzorov bekeken. Daarin leek het voor ons ook al vrij duidelijk dat hij idd een circus achtergrond heeft. Hoe kom je aan deze kennis? :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:19

Ontopic: Meneer Nevzorov is wel erg fel, maar hij is nu dus tegen rijden met bit. Ik denk dat hij ´ineens´ is geschrokken van de onnodige grofheid tegenover paarden, wellicht zijn eigen eerdere werkwijze(n).. Dat zullen we waarschijnlijk nooit helemaal te weten komen, dus waarom zou je erover speculeren?

Offtopic: Ik ben dan ook wel benieuwd naar het verhaal van Parelli over meneer Blaha.. Het idee van Parelli zn systeem vind ik nl wel ok, maar inderdaad erg strak, cursisten lijken mij niet te worden aangemoedigd om hun eigen weg te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:20

Ach weet je, de ergste tegenstanders van roken zijn ook ex-rokers, zo zie ik het ook wel een beetje :7

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:22

suleilitha schreef:
Ach weet je, de ergste tegenstanders van roken zijn ook ex-rokers, zo zie ik het ook wel een beetje :7

Gaat niet altijd op ;) . Heb een gloeiende hekel aan sigaretten en ik heb niet gerookt, hoor. ;)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:25

Twiggy2008 schreef:
suleilitha schreef:

Gaat niet altijd op ;) . Heb een gloeiende hekel aan sigaretten en ik heb niet gerookt, hoor. ;)

Same here :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:37

Wendy schreef:
Laatst samen met een medebokker voor de lol o.a. een DVD van nevzorov bekeken. Daarin leek het voor ons ook al vrij duidelijk dat hij idd een circus achtergrond heeft. Hoe kom je aan deze kennis? :)

Gelezen. En mijn vriend kent Russisch, dat helpt.
Nevzorov heeft al een heel niet-paardenleven achter de rug..
In dit boek staat bv. wat over zijn '600-seconds' tijd (tv-show, ooit op de Russische tv). Is veelzeggend..
http://books.google.be/books?id=LCn4foJ ... ry_r&cad=0

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:48

Dat stukje kende ik idd Bandida :j Bedankt :)

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:28

ik denk dat hij zijn paarden gewoon zo traint en zich gewoon lief voordoet. in ieder geval zo ziet het er wel uit. Maar wat maakt het uit op die foto met bit is echt neit zo ernstig hoor ik bedoel hij geeft de hulp en paard doet wat hij zegt. en de foto zonder bit ziet er ook maar een beetje gemaakt uit. Maar een bit is ook helemaal niet erg als je er maar mee om kunt gaan. en dat moeten sommigen mensen gewoon leren maar geloof mij als jij je paard toch niet in de ontspanning krijgt met of zonder bit kom je er toch niet. dat is mijn mening.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:07

Als je je een beetje verdiept hebt in hoe paarden iets leren kun je al heel snel je conclusies trekken. Je zult namelijk altijd een keer iéts moeten doen wat de gewenste reactie bij het paard oplevert, waar je hem dan voor kunt belonen zodat hij prikkel aan gedrag gaat koppelen. Daarna kun je pas de prikkel gaan verfijnen.

Aangezien een paard niet kan praten lukken dit soort trucs dus niet door hem op z'n schoft te kriebelen en te vragen of hij even op z'n achterbenen wil gaan staan.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:15

:D dat is nou precies wat hij wel doet. Nou ja, niet precies, maar zijn signaal voor afbuigen is kriebelen op de schouder. Die houding is er gewoon met positieve reinforcement ingetraind..
Je kan toch op al zijn foto's zien dat het afbuigen een trucje is. Jammer dat hij zijn talenten voor paarden trainen niet wijd aan een biomechanisch correct lopend paard.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:28

Ik had het niet over afbuigen, maar over hogeschoolsprongen boven de aarde :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:37

Tjah, wat had je dan verwacht, de hoofd-halshouding van de paarden laat weinig te raden over lijkt me.

Overigens zie ik niet direkt wat er mis mee is, ik zie geen grof bitgebruik en het lijkt me logisch dat je dit soort dingen wilt aanleren onder wat 'gecontroleerdere omstandigheden' dan er direkt uit de wei zo op te klimmen.
Als ik me dan ergens aan moet storen dan zijn het zijn houding en zit, niet echt om over naar huis te schrijven.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:41

Het lijkt wel zo te zijn hoe diervriendelijker iemand pretendeert te zijn hoe naarder de streken zijn die ze uithalen met paarden.

Ik vind het orenspel van die paarden vaak genoeg zeggen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:44

ik begrijp gewoon niet dat als je bitgebruik en wedstrijdsport zo afzweerd, dat je dan geen problemen hebt met een hoofdhouding trucen die voortkomt daaruit.
Daarnaast heb ik ooit op zijn site gelezen dat zijn methode vooral geschikt is voor hele temperamentvolle paarden én paarden die van de racebaan af kwamen, precies iets waar hij heel erg op tegen is :?
Ik denk verder niet dat hij heel onvriendelijk is, maar hij spreekt zichzelf zo vaak tegen dat ik niet zo de neiging heb om een poging te doen wat van deze meneer te leren.