Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stoffel schreef:bij de meeste bonten is er op kleur geselcteerd.
Door de kleur (welke dan ook) als belangrijkste te zien worden er meestal consesies gedaan wat betreft type en beweging, de kans om een topper te fokken is dus veel kleiner.
stoffel schreef:Ik ben op de hengst keuringen nog geen goede bonte tegen gekomen.
Ik kan ze gemist hebben
Passionata schreef:juval schreef:Denk eerder dat het dat laatste zal zijn juvalik vind het eigenlijk wel jammer dat je niet veel 'anders' gekleurde paarden in de hogere dressuur tegenkomt. Het zijn toch meestal zwarten, bruinen en vossen. Af en toe een schimmel, maar (panter)bonten zie je helaas niet veel. Of dat komt doordat deze paarden minder talent hebben, of dat de talentvollere ruiters het niet aandurven met een opvallende verschijning in de ring te komen.. dat weet ik niet.
sjaantje schreef:Passionata schreef:Denk eerder dat het dat laatste zal zijn juval
Nee, er ZIJN gewoon meer vossen en bruine paarden. Bonte sportpaarden zijn schaarser en dáárom zie je ze minder.
Ik ben niet gek op bont, maar een goeie laat ik echt niet staan.