1 paard 2 of meer verzorgsters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:45

Nargini schreef:
Haha, dat is lastig ja :=
Zelf verzorg ik een pony (D denk ik) met nog 2 anderen. We hebben vaste dagen, en als je niet kan op die dag, regel je zelf dat er iemand anders kan komen. Ik vind het wel best zo, ik kan met beide zeer goed opschieten, ik ben verantwoordelijk (heb ik het gevoel, zal wel onbedoeld zijn van die eigenaresse, maargoed) en alles gaat gewoon goed =) Daarbij, als ik er ben, ben ik er ook 3 uur ong. Dit réd ik gewoon niet elke dag, terwijl dat beest wel elke dag gedaan moet worden. (poetsen, uitmesten, longeren etc). De eigenaresse komt altijd in het weekend een (mid)dagje. :)

ja ik heb ook niet altijd zolang de tijd maar meestal ben ik de zowiezo wel iets van 2 uur lang dus :P

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:51

Bij mij rijden er 4 op mijn paard ik me moeder een verzorgster en me vriendin.
als we op de zelfde manier maar rijden vindt ik het best!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:57

Ik deel één van mijn bijrijdpaarden met nog 1 iemand, en hij loopt 1 dag in de week in de les.
Mijn andere bijrijdpaard deel ik ook met iemand, en die loopt ook 1 dag in de les, en zijn eigenaar doet hem ook nog 4 dagen.
Ik heb er geen enkel probleem mee. Beide paarden worden wel uitgemest door iemand van stal, dus daar heb ik geen omkijken naar. Ik doe ze ook echt alleen voor het rijden, verzorgen dat doe ik amper ( natuurlijk wel ff een borstel erover heen ).
Gezeur om spullen heb ik ook niet, gebruik mijn eigen zadels en hoofdstel e.d. wordt gewoon netjes gehouden.
Het is maar wat je afspreekt, als iedereen zich daar aan houdt, dan is er niks aan de hand. En je moet zelf ook niet te moeilijk doen als er eens iets is.
Ik moet zeggen dat ik wel in een luxepositie zit, omdat ik ze echt alleen hoef te rijden. En ik heb nog een eigen paard, dus ik ben niet zo afhankelijk.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:04

ik verzorg een haf met nog 2 andere meiden van 16 & 17. zij komen nu nog maar heel weinig 1 x in de maand ofzo. Zij verzorgen daar al bijna 3 jaar en ik nog geen jaar.
Maar ik doe alles , zoals stal uitmesten en tuig invetten want zij hebben geen tijd na het rijden over dus gaat rijden voor, is soms wel vervelend....

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:56

Haaaaaaaai :D
Het kan wel, je moet ook wel goed dan
met de andere verzorgster om kunnen gaan..
Gr.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:58

Ik heb een paard en 2 bijrijdsters. Hoe zji t ervaren dat zou je aan hun moeten vragen maar ik zie geen problemen.

lin1da

Re: 1 paard 2 of meer verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:14

ik verzorg een paard met meerderen mensen en we hebben allemaal ons eigen dag. verder hebben we een schriftje waar we alles in op schrijven zodat we het goed kunnen lezen.
ik heb geen problemen met meerdere verzorgers.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:58

erleyne schreef:
Ik deel één van mijn bijrijdpaarden met nog 1 iemand, en hij loopt 1 dag in de week in de les.
Mijn andere bijrijdpaard deel ik ook met iemand, en die loopt ook 1 dag in de les, en zijn eigenaar doet hem ook nog 4 dagen.
Ik heb er geen enkel probleem mee. Beide paarden worden wel uitgemest door iemand van stal, dus daar heb ik geen omkijken naar. Ik doe ze ook echt alleen voor het rijden, verzorgen dat doe ik amper ( natuurlijk wel ff een borstel erover heen ).
Gezeur om spullen heb ik ook niet, gebruik mijn eigen zadels en hoofdstel e.d. wordt gewoon netjes gehouden.
Het is maar wat je afspreekt, als iedereen zich daar aan houdt, dan is er niks aan de hand. En je moet zelf ook niet te moeilijk doen als er eens iets is.
Ik moet zeggen dat ik wel in een luxepositie zit, omdat ik ze echt alleen hoef te rijden. En ik heb nog een eigen paard, dus ik ben niet zo afhankelijk.

ja je hebt gelijk , maar ik moet ook zeggen dat ik niet moeilijk doet als der eens iets is
want ik kan best begrijpen dat ze het druk heeft. Maar ze doet het wel erg vaak.
En dan heb ik zoiets van verzin er iets op, of spreek wat af of vraag gewoon of ik hem kan doen
of de eigenaar zodat ik die dag daarna gewoon niet een hele stal vol heb enz.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:02

herft schreef:
ik verzorg een paard met meerderen mensen en we hebben allemaal ons eigen dag. verder hebben we een schriftje waar we alles in op schrijven zodat we het goed kunnen lezen.
ik heb geen problemen met meerdere verzorgers.

ja zo'n schriftje is idd wel handig denk ik

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:22

Hangt van het paard en van de betreffende verzorgers af en hoe vaak ze kunnen komen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:44

Wij hadden bij mijn ex-verzorgpaardjes een agendatje :) .

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:55

is wel handig, hoef je niet altijd zelf je stal uit te mesten :=

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:03

Mijn zusje en ik delen ons paard.
Wij hebben verder geen problemen hiermee. Vaak gaan we ook samen heen.
En meestal delen we de dagen ook pas de week zelf in. (bijv. oke, ik kan deze week wel op ma woe en zat, kan jij de andere dagen).
Hij staat op een stal dus wordt gewoon uitgemest. Daar hebben we verder geen problemen mee.
En mocht er wel iets zijn waar ik me aan stoor dan kan ik het gewoon tegen haar zeggen, ze is tenslotte m'n zusje :P

Edit: wij hebben inderdaad ook een soort kalender in onze kist liggen.
Dan schrijven we gewoon per dag op wat we gedaan hebben enzo.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:05

Ik verzorg samen met Maar__ een paardje. Hebben vanaf het begin alles samen gedaan. Heel soms als de ander op vakantie is gaan we wel eens alleen maar eigenlijk altijd met zijn tweetjes.
En daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad:)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:06

Ik heb nu een verzorgpony die ik met mijn vroegere beste vriendin verzorg. Dagen overleggen we en we maken afspraken als het nodig is. Vind het erg gezellig en handig!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:11

Mijn welshje is een jaar gedeeld door een tweeling, daarna kwam er een pony bij. Het delen ging prima, ze verdeelden alles zelf en hielden daarbij altijd rekening met de pony.
Komende winter moeten ze eerst weer een jaartje een pony delen (grotere) voor ze er weer elk een hebben maar ik verwacht geen enkel probleem.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:05

mijn vzp heeft een eigenaar en 2 verzorgers. En we haten elkaar niet :D zijn zelfs vriendinnen :D
en alles gaat gewoon goed, als ik iets echt irritant vind zeg ik het :) en zij ook tegen mij :) dus zo regelen we alles wel :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:36

Ik doe een paardje van iemand een paar dagen in de week de andere dagen doet iemand anders.
Eerst deed ik alleen de pony's dus ik kende haar niet zo goed. Toen later pas ging ik dat paardje rijden.
Nu spreken we vaak gewoon samen af. Gewoon goede vriendinnen geworden.
We bespreken alles samen enzo.
Het is vervelend dat die andere bij jou niet alle klusjes doet.
Ik zou die dingen gewoon met haar proberen te bespreken ;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 15:52

;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 15:57

SnuifjeX schreef:
is wel handig, hoef je niet altijd zelf je stal uit te mesten :=

huh? ik moet 't juist altijd op mijn dagen doen..
daar gaat het juist over dat ik het altijd doet en zij heel vaak niet ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:03

op zich is 2 verzorgsters voor een paard niet erg, een paard weet donders goed wie er met hem bezig is/werkt. Alleen moet je dan wel een beetje overeenkomen en een evenwicht vinden in wie wat doet. En zoals ik het in jou begin post lees, is dat niet echt het geval.
Als je een verzorgpaard hebt, zit je ook zowieso ook al met de eigenaar en hoe die ermee omgaat is ook van groot belang. Ik heb enkele verzorgpaarden gehad en op 1 plek ben ik gewoon vertrokken, omdat 1 van de andere meisjes (we waren met 3 voor 3 paarden, maar moesten afspreken zodat elk paard minstens 3x/week gereden werd en max 1 dag stilstond) altijd laatste seconde afhaakte en ons verwijten maakte van geen eerlijke bedoelingen te hebben. Maar zij was er het langst en kreeg altijd het voordeel van de twijfel van de eigenaars, dus ja ... leuk was iets anders dus ben er gewoon gestopt.
Voor een ander verzorgpaard waren we ook een tijdje met 2 en dat gaf geen enkele probleem, we spraken gewoon goed af en als we er samen waren hielpen we elkaar (borstelen en voorlezen van de proefjes)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:57

Ik vind maximaal 2 verzorgers voor een paard nog wel te doen, maar meer niet.
Lijkt me voor het paard ook niet fijner.

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:25

Mijn zus heeft een paard geleast met haar beste vriendin.
Dit ging eigenlijk altijd goed.
Maar hun hadde gewoon goeie afspraken dus wiste allebij waar ze aan toe waren.

Uit mesten is inderdaat een kleine moeite je zou het er eens met der over moeten hebben en gewoon goeie afspraken maken met haar dan kom je ene heel eind.
Anders kom je daalijk misschien wel in een ruzie terecht...
En dat zou zonde zijn.

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:26

Ow ik vergeet wat max 2 verzorgsters ja.
Dan weet het paard waar hij/zij aan toe is.
Ook kwa training kan je dan nog op elkaar afstemmen met meerdere word het gauw teveel en teverwarend.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:32

Claire_xLY schreef:
Ow ik vergeet wat max 2 verzorgsters ja.
Dan weet het paard waar hij/zij aan toe is.
Ook kwa training kan je dan nog op elkaar afstemmen met meerdere word het gauw teveel en teverwarend.

ja daar heb je gelijk in