even uitleg dat ik het vreemd vind als je zo'n plaatje wil behouden: waar gaat het je dan om? om waarmee je het paard zover kunt krijgen? ik zou zeggen: waar juist niet mee. want ja, dan kom ik weer met die sporen. als ik dan zonder sporen de ring in stap en mn paard gaat niet genoeg vooruit raden ze sporen aan. maar ik vind juist nee het moet vanuit mij komen toch.
iemand die met sporen rijd, zal het paard 'sneller' zover krijgen misschien dan ik, maar ik weet tenminste dat ik het wel kan, vanuit mezelf en niet met van die prikkende, voor het paard niet fijne, sporen. Dan kan het er wel sjiek, glimmen, of 'stoer' uitzien, maar ik heb ze niet nodig hoor, ik ben liever 1 met mn paard.
en daarom, het kan er wel interessant en groot uitzien zo'n stang&trens, maar ik vind het véél knapper als je je paard al die pasjes met een gewoon, of zelf zónder bit kan laten doen. omdat het míj om de dressuurpassen gaat, en de samenwerking met het paard en zijn ruiter, en niet om de afdwinging dmv zulke middelen en daardoor dus de gehoorzaamheid van het paard van de ruiter...
die roem die de S&T uitstraalt komt volgens mij alleen maar omdat je die vanaf zo'n hoge klasse moet dragen, dus mensen kunnen dan dus daar aan zien hoe hoog je bent. dus gaat het er om hoe mensen naar je kijken... je paard snapt dat niet hoor. die denkt alleen maar ohnee weer winstpunten, weer een ander bit er in