Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
timilon schreef:steigeren is een machtsvertoon en heel vaak een reactie op je been,dus bij steigeraars is het belangrijk dat ze respect hebben voor je been.
Maar in principe niet de beloning van het losgooien geven en niet dermate veel druk dat hij achterover gaat.
alsof steigeren zo vriendelijk is naar mij toe........... mooi verhaal
ik heb wel meegemaakt dat die tik op de kont alleen maar resulteerde in NOG rechterop staan........... en de klap op de kop resulteerde in 4 voetjes op de vloer........
Urielle schreef:timilon schreef:steigeren is een machtsvertoon en heel vaak een reactie op je been,dus bij steigeraars is het belangrijk dat ze respect hebben voor je been.
Dat is idd het probleem, maar wel heel moeilijk op te lossen. Mijn eigen paard had ik in de training heel fijn aan het been TOT het moment dat hij in verzet ging, dan had hij er ronduit schijt aan. Maar idd, legde ik been aan voor het wijken, wou ik de achterhand begrenzen tegen uitzwaaien of hem doorbuigen, dan ging ie weer.
Losgooien van voren probeer ik over het algemeen juist niet te doen, omdat dat een beloning is.
Heb dat met mijn eigen beest wel gedaan omdat die heel gevoelig aan het bit was en zich aan de hand al vaak achterover gooide, dat hoefde ie onder het zadel niet te lerenMaar in principe niet de beloning van het losgooien geven en niet dermate veel druk dat hij achterover gaat.

Die kan dat vanuit elke versnelling. Oh en als je hem een mep op zijn kont verkoopt, springt hij gewoon recht omhoog zonder te bedenken of die op die manier nog wel degelijk zou kunnen landen en lig je vervolgens dus samen op de grond. (dat doe je dus maar 1x) Merrie zelfde verhaal. Uit een stomme reflex tikte ik haar op haar kont toen ze probeerde onder het werk uit te komen (missy heeft nogal een lange testperiode gehad wegens omstandigheden) zoh, daar was ik snel van genezen.
Een paard dat gemeen steigert kan ontzettend gevaarlijk zijn, kan ook achterover vallen, dan moet dit wel kunnen. Maar zeker niet als het aan het bit of zadel etc. ligt. Meestal als het paard dat steigert je een klap op z'n kont geeft steigert hij alleen maar meer en hoger. liberty22 schreef:nou nee , is echt not done.
Een paard kan alleen maar steigeren als die stilstaat of bijna stilstaat , voorwaarts rijden dus.
Ninx schreef:Mensen die het woord niet eens kunnen spellen en toch heel goed weten dat meppen een heel goed idee is, moeten eerst even de schoolbanken in en dan eens bedenken waar dergelijk gedrag vandaan komt...
beetje gefrustreerd meiske?
onzin!
500kg zijn je botten niet op gemaakt.