Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:00

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat een pony geen speelgoed is. En dat is precies wat een pony bij ppc is. Een stuk speelgoed voor de gasten.

En die meiden hier die zeggen dat ze in hun weekje daar heel goed voor hun pony zorgen, dat is heel fantastisch natuurlijk. Maar bedenk je dat het hoogseizoen een week of 14 duurt. Laten we er heel positief van uit gaan dat zo'n pony. In de helft van de tijd iemand treft die of enigszins iets van paarden weet of er gewoon goed voor zorgt, dmv. voldoende rust etc. Dan heeft zo'n pony nog 7 weken ellende.

Kleine kinderen tot een jaar of 8 zal nog wel meevallen. De ouders zullen er bij blijven en de ouders zullen na een uurtje of 2 het ook wel zat zijn om steeds met zo'n pony rond te lopen. Ik denk dat het grootste probleem inderdaad die meiden van een jaar of 12 zijn die al op rijles zitten die vooral hard willen, of hele dagen willen rijden. Kunstjes aanleren op de manier zoals in voorgaande filmpjes te zien is.

Die kids hebben niet meer het toezicht van de ouders en die pony's zijn wat dat betreft aan de goden overgeleverd. En ik zou het ook niet vreemd vinden als zo'n pony aan het eind van het hoogseizoen vervelende trucjes uit gaat halen om onder het werk uit te komen.

Laat ik voorop stellen dat ik nooit op ppc ben geweest. Maar ik ben beheerder op een kinderboerderij met pony's geweest. Dus ik weet wel uit welke hoek de ellende te verwachten is.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:47

ik heb denk ik wel plek hoor.
Ik heb al een shettie, niet van ppc maar gewoon als veulentje bij mij gekomen, en hij heeft een eigen stalletje en ik ben met hem bezig met vrijheidsdressuur, zou het nodig zijn dan moet ik even overleggen, maar ik denk dat ik zo al 10 pony's plekjes voor weet..

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:16

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:24

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:50

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:16

P_A_R_Love schreef:
MerelxG_R schreef:

:7 . Arme beestjes, mensen die er veel te groot voor zijn, ze flink hard in hun mond rukken, benen tegen de buik aanknallen, want dan heb ik hem wel het commando stijgeren aangeleerd hoor. Sigaar .

Waar slaat deze reactie op?
Ik snap et geloof ik niet helemaal Bloos

Je ziet toch hoe die meiden aan het leren zijn aan die pony hoe hij met steigeren? Noudat dus.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:19

Ohh ja sorry ik had het verkeerd opgevat Knipoog

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:22

haha, dat kan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:25

kom er sinds 97 veel pony's lopen veel maar mogen ookm weleens op de wei.
is maar een kort seisoen dat ze moeten lopen dus nee geen mishandeling

zilverstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:17

Nooit begrepen dat daar enige vorm van mishandeling plaatsvind.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:21

ach wat is nou alles bij elkaar zeg 20 weken bij mensen die niks van paarden afweten als ze de overige 32 weken op het land staan?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:15

Ik wou dat ik zo'n baas had. Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:51

Nou, doe mij maar een baas die met niet 20 weken per jaar uitleent aan mensen die geen flauw idee hebben van wat goed voor me is, dingen voeren die ronduit slecht voor me zijn, om vervolgens 32 weken per jaar me op een weiland te donderen zonder naar me om te kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:53

kan........... je kan ook een baas hebben die je 365 een slag in de rondte laat trainen in een binnenbak omdat ze eindelijk een keer de L uitwil..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:26

precies zijn maar 20 weekjes meer hoeven ze niet te doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:29

KiWiKo schreef:
kan........... je kan ook een baas hebben die je 365 een slag in de rondte laat trainen in een binnenbak omdat ze eindelijk een keer de L uitwil..........

Je kan altijd vergelijken met slechter, je moet vergelijken met beter. Perfect zou je standaard moeten zijn, wat perfect is bepaald ieder voor zich.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:58

Nou volgens mij hebben ze het over het algemeen best wel goed daar hoor!
Maar ze kunnen natuurlijk de pech hebben een te groot kind, een trekkend kind,
een schoppend kind of wat dan ook te krijgen. Maar soms hoeven ze alleen maar
wat rond te hobbelen met kleine kinderen en staan ze een lange tijd op het weiland
Hoezo luizenleventje? Schijnheilig .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:37

MerelxG_R schreef:
P_A_R_Love schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=18P8NvA-0 ... re=related
Ik weet niet hoor maar vriendelijk ziet het er niet uit Knipoog
http://nl.youtube.com/watch?v=cOE5b7SAH ... re=related
De 2e is veelste groot :S

Sigaar . Arme beestjes, mensen die er veel te groot voor zijn, ze flink hard in hun mond rukken, benen tegen de buik aanknallen, want dan heb ik hem wel het commando stijgeren aangeleerd hoor. Sigaar .

De 2e van het 2e filmpje is de enige die met bit rijd en die houdt haar handen redelijk stil. Wel vind ik het onverantwoordelijk dat steigeren hoor. Ook zijn de ruiters te groot, maar het vreselijk in de mond rukken valt mee.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:48

Ik vind het hele PPC gedoe eigenlijk een heel leuk en mooi idee. Ik zag er ooit een advertentie van, bezocht de site en was best tevreden over hoe alles daar werd uitgelegd. Er stond geloof ik een leeftijdsgrens op het ponyrijden, en verder zag alles er goed uit, maar als je een laks beheer hebt, en dat is hier kennelijk het geval, dan komt er van het park met het goede idee weinig terecht. Het feit dat ze te grote kinderen laten rijden is nog 1 ding, maar dat die de pony's truukjes als steigeren en dergelijken aanleren, dat vind ik echt totààl 'over the top'. Als dus een of andere domme kip zo'n pony een bepaalde hulp aanleert kan een kind van 8 net zo goed plots op een steigerende pony zitten. Dat vind ik puur onverantwoord en echt 100% de schuld van het beheer van het park.

Het is hun verantwoordelijkheid dat andere klanten niets overkomt. Als dus een van die pony's gaat trappen, bijten, steigeren, bokken of weet ik veel wat is dat hun schuld. Dus zowel de parkeigenaars als de pony's zouden baat hebben bij een betere controle en het beter naleven van de regels daar.

Het idee vind ik echt leuk, maar er moet simpelweg beter beheer en begeleiding komen, zoals iemand anders hiervoor ook al zei.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:24

ben ik helemaal mee eens. Knipoog

Charly05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:39

Ik vind het erg onverantwoordelijk. Als iemand er nou afvalt. Ik had trouwens een keertje een plaatje gezien dat die kinderen gewoon vrij mogen rijden in het park. Dat vind ik echt heel slecht. Kinderen die het leuk vinden om te galopperen doen dat dan bijvoorbeeld de hele tijd!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:37

Als er iemand afvalt dan zie je een pony zonder ruiter voorbij komen. (we zaten aan het hoofdpad en iedere dag weer dezelfde zwarte pony, rond dezelfde tijd. Zonder ruiter en met erachteraan 3 meiden op appaloosa's proberen het dier te pakken.)
Maar als mensen zien dat er te veel gegaloppeerd wordt dan wordt er iets van gezegt. Ofwel door de wat oudere meiden (vaak rijden die de dieren in of door), ofwel door de mensen van het park.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:30

als dei pony's goed verzorgt worden hebben ze t daar prima..

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:15

Justice_ schreef:
Als ze ponyparkcity nou wat kleiner en minder commerciel maken, inderdaad meer begeleiding etc. Zo'n verantwoordelijkheid kun je beter bij kinderen van een jaar of 12 (of ouder) leggen, en dan wel met het liefst wat grotere pony's. Het is echt te groot, je kunt je kind beter naar een ponykamp laten gaan denk ik..

ik ga liever naar ponyparkcity dan naar ponykamp hoor!! er zijn kinderen die niet van kamp houden Knipoog

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:50

hiphorse schreef:
Justice_ schreef:
Als ze ponyparkcity nou wat kleiner en minder commerciel maken, inderdaad meer begeleiding etc. Zo'n verantwoordelijkheid kun je beter bij kinderen van een jaar of 12 (of ouder) leggen, en dan wel met het liefst wat grotere pony's. Het is echt te groot, je kunt je kind beter naar een ponykamp laten gaan denk ik..

ik ga liever naar ponyparkcity dan naar ponykamp hoor!! er zijn kinderen die niet van kamp houden Knipoog

maar op ponykamp leer toch echt wat rijden is, bij ppc krijg je er eentje in je schoot geworpen en al flikker je dr 100x af, geven zij niks om. Sigaar