Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
themuisje schreef:hangt van heel veel factoren af.
een gezond paard kan minimaal tot zijn knieen springen.
eigenlijk kan elk paard met voldoende taining en vertrouwen zijn eigen lengte wel springen (mits gezond natuurlijk)
lailapri schreef:maar als er nood aan de man is kan dit nog wel eens anders zijn
lailapri schreef:Toch kun je je daar nog over verbazen hoe zulke paarden kunnen springen soms met wat training. Ik ben het ook niet helemaal met de stelling eens, ik zie een shire van 1,90 ofzo ook nog niet zo snel zo hoog springen, maar met training kun je nog heel wat bereiken. 2e punt. is dat eerlijk tegenover je lompe bok. Als hij er in zijn geheel beter van wordt misschien wel, maar als je hem er totaal geen plezier mee doet....
lailapri schreef:Toch kun je je daar nog over verbazen hoe zulke paarden kunnen springen soms met wat training. Ik ben het ook niet helemaal met de stelling eens, ik zie een shire van 1,90 ofzo ook nog niet zo snel zo hoog springen, maar met training kun je nog heel wat bereiken. 2e punt. is dat eerlijk tegenover je lompe bok. Als hij er in zijn geheel beter van wordt misschien wel, maar als je hem er totaal geen plezier mee doet....
lailapri schreef:melanie_B
Ik heb een simpel voorbeeld. Nog geen eens echt springtraining. Paard bewuster maken van het lijf en wat het ermee kan. Mijn konik spring nu veel beter en het enige wat we hebben gedaan is balken stappen die kris kras lagen.
2 beentjes erover en stil staan, volgende balkje en stilstaan etc.
Ninthe schreef:Ik zie ook wat dingen over de breedte staan, ik heb dus echt de ballen verstand van springen, maar de breedte heeft toch geen effect op de moeilijkheidsgraad of wel, het is daardoor niet hoger oid .. dus hoe zit dat vraag ik me af