Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Eva1993 schreef:Ik ben dr ook niet voor. Dit komt ook omdat ik laaiend kan worden over dat het frieze ras zo wordt vervormt. Friezen horen stoer te zijn, trots, geweldig veel behang.
Nu krijgen ze slanke benen, een bouw van een sportpaard.
3 dubbel bah. Sorry. Wil je dressuur, neem dan lekker een KWPN of wat dan ook. Wil je springen? prima, neem dan een ras dat er ook echt op gebouwd en gefokt is en ga niet een prachtig ras zoals het frieze ras zo vervormen naar de behoeften en ambities van de mens.
Overdreven? Vast. Dit is gewoon mijn algemene boosheid over het vervormen van die prachtige rassen.
neem fjorden, prachtig, zwaar, sterk en fors gebouwd. en nu? dunne fjordjes met slanke beentjes.
Toch vindt ik wel dat afwisseling zeker nodig is. Als je Fries het leuk vindt om een keer een sprongetje nemen, vooral doen.

maar juist om het Fries ras in stand te houden 

Citaat:Ik ben dr ook niet voor. Dit komt ook omdat ik laaiend kan worden over dat het frieze ras zo wordt vervormt. Friezen horen stoer te zijn, trots, geweldig veel behang.
Nu krijgen ze slanke benen, een bouw van een sportpaard.
Wel is het natuurlijk zo dat de meeste het niet kunnen vanwege hun bouw. Het is niet dat ze het niet kunnen maar hun techniej voor de springsport missen de meeste friezen.