) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Dacodaco schreef:Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat voor een zin het heeft om je binnen been OP de singel te leggen? Welke hulp geef je dan door? Wat is het effect dan van dat binnenbeen? Iemand die me dat uit kan leggen? Overigens was mijn antwoord "nooit op gelet" maar leidend is volgens mij bij nader inzien mijn buitenbeen.
Mariska_D schreef:Mij is altyd geleerd ; binnenbeen op de singel, buitenbeen er iets achter en hops! Maar nu met mijn paard hoef ik alleen maar door te zitten, aan galop te DENKEN en hops! Maar laatst reed ik een paardje en die moest je vooral op het binnenbeen aan laten springen? Dus ieder zn ding toch?
die reageert idd meer op het binnenbeen, maar je moet wel je buitnbeen wat naar achteren leggen, ach.. als je het maar weet
.. Dacodaco schreef:Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat voor een zin het heeft om je binnen been OP de singel te leggen? Welke hulp geef je dan door? Wat is het effect dan van dat binnenbeen? Iemand die me dat uit kan leggen? Overigens was mijn antwoord "nooit op gelet" maar leidend is volgens mij bij nader inzien mijn buitenbeen.

Egni schreef:Kaka schreef:Halve ophouding > even opletten.
Iets meer gewicht op de binnen zitbeenknobbel plaatsen.
Buitenbeen geeft aan wat je wilt gaan doen. Buitenbeen daartoe achter de singel plaatsen, geen druk erop leggen (dan kom je later in de war als je travers e.d. wilt gaan rijden - wijken voor druk).
Binnenbeen geeft aan wanneer het paard in galop mag springen. Met een klein tikje met je binnenbeen geef je het moment aan. Aanleuning blijft precies hetzelfde, je moet dus iets ruimte geven om het paard te kunnen laten wegspringen.
Helemaal, zo doe ik het ook!Urielle schreef:Buitenbeen leer ik, ivm de series later (mocht ik die ooit moeten rijden)
Ik vind het wel moeilijk omdat ik zelf altijd het binnenbeen deed.
In principe is je buitenbeen (oude binnenbeen) omleggen voldoende, daarvoor hoeft de galophulp niet op je buitenbeen te zijn. Werkt zelfs slingers in je series in de hand omdat je teveel gaat duwen met het buitenbeen.
Egni schreef:Urielle schreef:Buitenbeen leer ik, ivm de series later (mocht ik die ooit moeten rijden)
Ik vind het wel moeilijk omdat ik zelf altijd het binnenbeen deed.
In principe is je buitenbeen (oude binnenbeen) omleggen voldoende, daarvoor hoeft de galophulp niet op je buitenbeen te zijn. Werkt zelfs slingers in je series in de hand omdat je teveel gaat duwen met het buitenbeen.
Tat_jana schreef:ik doe buitenbeen iets achter de singel en binnen been op de singel, niet overdreven maar toch de hulp voor de goede galop.
verder doe ik met mn teugels vrij weinig behalve haar op de plekhouden waar ze lopen moet.
maar ik denk dat dit voor iedereen verschiellend is aangeleerd. mijn pony's reageren iig erg goed
Vido schreef:In principe is je buitenbeen (oude binnenbeen) omleggen voldoende, daarvoor hoeft de galophulp niet op je buitenbeen te zijn. Werkt zelfs slingers in je series in de hand omdat je teveel gaat duwen met het buitenbeen.
[/quote]