Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:maakt me wel benieuwd naar hoe slim die westernhaf zou zijn als ik hem had laten dressuren

Nique schreef:Hahaha........ excuus, moet lachen om haar veronderstelling! Mijn paard is echt heel goed in dressuur..........en hoofdzakelijk omdat hij heel dom is. Geloof me, ik ben dol op hem maar hij zou nooit zo goed zijn als hij zich beseft wat ie doet! Ik denk dat slimmere paarden (bewezen Engels Volbloed paarden die meer hersenen hebben en het niet vaak goed doen in de dressuur ring) zich minder makkelijk laten temmen!
KiWiKo schreef:tuurlijk zijn paarden domje laat je toch niet vertellen wat je moet doen door een wezen dat a. een heeeul stuk kleiner is dan jou, en B. nog niet de kracht heeft in het hele lijf wat jij in je linkeroor hebt
![]()
Alsof ik me door mijn hond laat vertellen hoe hard ik in welke houding een oefening moet doen zeg!
stel je voor dat het inderdaad de sterkste is die de baas is, moet je al een schwarzennegertype zijn voor je een fjord kan rijden
lautje76 schreef:en wat als je een paard hebt dat in potentie een geweldig dressuurpaard zou kunnen zijn maar de ruiter haalt het er nooit uit en hobbelt alleen door het bos.
Is het paard dan alsnog slim? Of wordt het dat pas als je daadwerkelijk dressuurmatig gaat rijden?
). Dus ook de recreant gaat dan dingen moeten bedenken om het paard buiten bezig te houden en niet alleen meer rondhobbelen. Zo vond mijn slimme ponietje het geweldig om te ontdekken hoe ze door een vlechtwerk van struikgewas moest komen in het bos, of moeilijke sporen waarbij het heel nauw komt waar je je hoefjes zet.
Dom en ijverig is idd heel handig.Yamcha schreef:Toch hè..... een kind dat uit 2 domme ouders komt, en opgevoed wordt door intelligente, ruimdenkende mensen krijgt voldoende geestelijke bagage mee om idd die hersenchrurg te worden. Het kind wordt dan alleen beperkt door aangeboren (gebrek aan) intelligentie. Die blijkt vaak voldoende voor een zeer redelijke carrière.
Omgekeerd is het ook zo, dat een intelligent kind, dat opgevoed wordt door domme, bevooroordeelde mensen, die zich het slachtoffer voelen van de grote boze wereld (die mensen zien niet in dat ze zélf hun eigen situatie geschapen hebben) vaak niet verder komt dan vuilnisman....
De kans is dus vrij groot, dat als jouw ouders idd het verstand van een mossel hebben, en jij door ze opgevoed wordt, jijzelf ook het verstand van een mossel zult hebben....

(wat een vooroordeel!)
misschien hebben ze wel een goed geheugen dat kan, maar slim zijn ze iig niet