Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nataly_ schreef:Volgens mij is dit de manier ook niet nee...
Het paard van mijn vriendin haar moeder die doet de piaffe altijd in de trailer. Dus hij komt altijd bezweet de trailer uit.
Dus ook bij keuringen. En moet dan altijd weer worden gewassen. Heeft iemand daar trouwens ook een tip voor ?
Maar ik denk dat dit gewoon een manier is om het aan de hand te leren.
Bizzybijtje schreef:Voor zover ik weet gaat het toch anders.
Ze verzamelen het paard in stap, maar blijven toch doordrijven zeg maar, zodat ze wel hun benen optillen en wat meer 'swingen'. Dit word dan zover verzameld tot de piaffe. Kort uitgelegdMaar ik denk dat dit gewoon een manier is om het aan de hand te leren.
@nataly_: Dat is geen piaffe, maar dribbelen
nataly_ schreef:Bizzybijtje schreef:Voor zover ik weet gaat het toch anders.
Ze verzamelen het paard in stap, maar blijven toch doordrijven zeg maar, zodat ze wel hun benen optillen en wat meer 'swingen'. Dit word dan zover verzameld tot de piaffe. Kort uitgelegdMaar ik denk dat dit gewoon een manier is om het aan de hand te leren.
@nataly_: Dat is geen piaffe, maar dribbelen
Ja oke, zo kan je het ook noemen. Maar het lijkt er op, maar dan stilstaand
. Ik geef je gelijk
robjeHL93 schreef:Mijn instructrice heeft heel veel paarden al opgeleid voor handel en piaffe en passage aanleren doet ze vanuit het zadel. Het is ook lastig en het duurt ook wel even maar dan hebben ze het ook helemaal correct aangeleerd en hoeft ze geen zweep te gebruiken als ze de oefening doet.
Dat filmpje is trouwens met een andalusier(sorry als ik het helemaal verkeerd schrijf) of lippizanner(dat ook)
en die worden vaak niet voor dressuur getraind maar voor vrijheidsdressuur. heel wat anders.
maar zo kan het ook