Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:08

Redrumfox schreef:
Wat een onzin wordt hier gepost zeg.. laat haar toch lekker gelukkig zijn. Verward

Idd zij is blij dat ze nu haar uitlachers achter haar laat met wedstrijden.

Maar zelf blijf ik er toch bij dat mijn fjord (en andere paarden waar ik op gereden heb) makelijker te rijden is dan mijn tuiger.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:19

Ik ben met mijn volle Hackney M2 dressuur, L springen en B eventing geweest. In het begin kreeg ik ook wel eens te horen: Dat paard hoort voor een karretje! Maar ik heb nooit achteraf gedacht van wie het laatst lacht lacht het best.

Daarna ben ik wel overgegaan op een dressuurgefokt paard. Werd ook 18 en te groot voor mijn Hackney.

Heb ontzettend veel plezier gehad van die pony, heel veel van geleerd. Zou het zo weer overdoen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:20

Rianneke schreef:
Redrumfox schreef:
Wat een onzin wordt hier gepost zeg.. laat haar toch lekker gelukkig zijn. Verward

ik vind het erg weinig onzin! iedereen moet werken met zijn paard ongeacht wat voor afstamming/ras het is...

Ik kan niet uit de startpost halen dat zij vindt dat mensen met een KWPN e.d. er niet voor werken. Verward

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:23

Urielle, helemaal mee eens. Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:40

Redrumfox schreef:
Ik kan niet uit de startpost halen dat zij vindt dat mensen met een KWPN e.d. er niet voor werken. Verward

Ze lacht enkel die met hun sportpaarden uit omdat zij het zo moeilijk heeft gehad maar dat het haar wel gelukt is en dat ze nu die mensen die het zooooo makkelijk hadden met hun sportknollen nu ongelijk hebben Knipoog

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 08:50

pharagirlke schreef:
Zonde dat je zo rot reageert. Ik heb ook "een dressuurpaard" maar ik zet er mijn kop op dat ik minstens zoveel problemen heb gehad als jou. Leuk dat je andere mensen verwijt vooroordelen te hebben terwijl je er zelf evenveel hebt. Zeker dat je jezelf niet aan het uitlachen was (alsin; dat je dácht dat ze je uitlachtte Knipoog )

Zonde dit soort topics

Nee ik bedoelde er de dressuur mensen mee die mij uit lachte, en mijn zus heeft ook een dressuurpaard die heel moeilijk te rijden is en zijn nodige problemen heeft, dus ik probeer hier niet de mensen te nadelen met een dressuurpaard hoor, sorry dat was niet mijn bedoeling.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 08:53

pharagirlke schreef:
Redrumfox schreef:

Ze lacht enkel die met hun sportpaarden uit omdat zij het zo moeilijk heeft gehad maar dat het haar wel gelukt is en dat ze nu die mensen die het zooooo makkelijk hadden met hun sportknollen nu ongelijk hebben Knipoog

juist...dat bedoel ik....mensen die van mama of papa en kei dure dressuur knollie die al hoog liep, gekregen hadden en daar moet jij het dan tegen opnemen en ze lachen jou uit

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 08:57

Wanted2003 schreef:
Wat jammer toch altijd dit soort topics en discussies.Jij bent toch blij met jouw paard? Als het je maatje is en hij doet het voor je is dat niet de grootste kick? Waarom toch altijd maar rijden tegen vooroordelen van anderen, je rijdt toch voor jezelf?Altijd maar weer die discussies over Z ponys of paarden,tinkers,fjorden,KWPNers,net zadelmakken,jonge paarden,oude paarden,dure paarden,goedkope paarden,
Jij moet het waarmaken,samen met jouw paard,en wat een ander ervan vind is totale onzin,geniet gewoon van al je overwinningen,maar meet jezelf niet constant aan anderen,dan zul je altijd teleurgesteld worden.

ik meet me zeker niet tegen andere, ik ben jaren aan het rijden geweest om mijn paard goed te krijgen, nou dan is het daarna echt wel leuk hoor als het zijn vruchten af werpt...en ja als je dan net tegen "die " mensen moet rijden met wedstrijd en je rijd ze glashard weg.........ja ik kan niet anders zeggen dat dat ook als een overwinning voelt

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:00

Rianneke schreef:
pharagirlke schreef:
Zonde dit soort topics

vind ik eigenlijk ook Clown
het gevoel dat je uitgelachen word is toch echt je eigen gevoel vind ik... tuurlijk hebben mensen bij het zien van zo'n paard een bepaald plaatje in hun hoofd over hoe die beweegt etc etc, maar uiteindelijk is het toch wat je er zelf van maakt en ik ben het echt eens met de steliing dat ieder paard de z kan halen mits ie gezond is Pling

mits een paard gezond is ja.....

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:04

[HAW] Sylvester in Eurostar setje @ Work

dit is mijn paard onder een verzorgstertje vorig jaar, ik rijd nu M niveau met hem.

Sorry ik heb geen recente foto's van hem onder het zadel bij mij, maar zoals deze foto's is ie niet meer echt,hij wordt hier erg op zijn binnenteugel gereden en is ook erg lang hier moet ik zeggen..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:16

ikke20 schreef:
neem aan van wel
iedereen kreeg netjes de voorrang behalve bij mij bleef ze erop knallen en ze zag ons duidelijk wel aankomen.
ik hou me verder netjes aan de rijbaanregels.

Nou daar heb je met een tuiger in ieder geval geen last van! Haha!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:18

Haha!
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 05-10-08 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:24

ik word met wedstrijd ook wel voor mijn sokken gereden, maar nou niet omdat ik een tuiger heb ( dat zien de meesten niet eens),maar sommige mensen doen dat gewoon

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:26

Om te beginnen echt super voor je! Haha!
laat ze maar eens wat zien Knipoog

Ik snap niet waar sommige mensen een punt van kunnen maken.
Een paard is een paard.
Een ras is een ras.
Elk met eigen karakter eigenschappen net zoals mensen die hebben.
Waardoor het logisch is dat het ene paard/ras beter bij iemand past.
Zolang jij blij bent met je paard snap ik niet waar anderen het vandaan halen om er commentaar op te leveren.
Een paard kan er nog zo mooi uitzien, Z lopen bralbralbral. Dit resultaat blijf je alleen behouden met de juiste ruiter.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:33

Maar ik vind het jammer dat bepaalde mensen het zo opvatten, dat die mensen er niets voor hoeven te doen, ik ben niet achterlijk ofzo, er zijn maar weinig paarden die alles vanzelf doen toch ??? En ik dacht ook niet uitgelachen te worden, maar ik werd gewoon uitgelachen, dat was voor mij alleen maar een goede stimulans om hem goed te krijgen en ik rijd ook niet voor een ander maar voor hem en mezelf....Hallo mijn paard is 10 en ik ben 5 x gestart, nou dan had ik elke week wel wedstrijd gereden en was ik nu wel Z geweest... Ik wilde dit verhaal gewoon even kwijt, gewoon omdat ik zo blij ben dat mijn paard weer goed is en super loopt momenteel, en de dressuurruiters waar ik over heb gesproken zijn die die mij toen uitlachte, en verder helemaal niet, sommige dressuurruiters heb ik echt respect voor hoor dat ze zover komen met hun dressuurpaard, want ik moet zeggen dat de dressuurpaarden van tegenwoordig ook niet je van het zijn, qua gezondheid en gangen...

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:40

xDramaQueen schreef:
dus je traint alleen maar zo hard om die "dresuurmiepen" eruit te rijden... je zit er schijnbaar wel heel erg mee... geniet gewoon met je paardje en laat de rest achter je. en nee, ik ben geen dressuurmiep Knipoog

haha nee voor de 4e x ik heb zo hard getraind om mijn paard goed te krijgen !!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:15

flugeltje schreef:
juist...dat bedoel ik....mensen die van mama of papa en kei dure dressuur knollie die al hoog liep, gekregen hadden en daar moet jij het dan tegen opnemen en ze lachen jou uit

flugeltje schreef:
er zijn maar weinig paarden die alles vanzelf doen toch ???

ik vind toch dat jezelf een beetje tegenspreekt... want je vind het maar niks dat andere blijkbaar goede dressuurpaarden krijgen van paps en mams en jou uitlachen met je tuiger terwijl je wel weer zegt dat er weinig mensen zijn die alles vanzelf doen?!
waarom zo veel verschil?
ik heb trouwens jou topic bekeken en er straalt niet super erg vanaf dat het een tuiger is vind ik...

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 11:01

Rianneke schreef:
flugeltje schreef:

flugeltje schreef:
er zijn maar weinig paarden die alles vanzelf doen toch ???

ik vind toch dat jezelf een beetje tegenspreekt... want je vind het maar niks dat andere blijkbaar goede dressuurpaarden krijgen van paps en mams en jou uitlachen met je tuiger terwijl je wel weer zegt dat er weinig mensen zijn die alles vanzelf doen?!
waarom zo veel verschil?
ik heb trouwens jou topic bekeken en er straalt niet super erg vanaf dat het een tuiger is vind ik...

ik bedoel er maar mee...de mensen waarover ik het nadelig had, zijn de mensen die mij toen uitlachte, die toen ook "echt goede " dresuurpaarden kregen van hun ouders, en ja hun gunde ik dat toen niet nee, en die doen het toch over het algemeen wel veel makkelijker

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:05

maar als je het een ander al niet gunt vind ik het niks gek dat je vervolgens uitgelachen word als jij je paard niet juist voor elkaar hebt Bloos

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:18

Volgens bedoel jij het met 'dressuurmiepen' die meiden die idd van pappa dure beesten onder de kont krijgen en in hun leven nog geen enkele keer een paard zèlf hebben opgeleidt.
En niet die mensen die er,net als jij,hard voor hebben gewerkt,zij het met een prachtig dressuurpaard,halinger,tinker of wat dan ook!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 11:34

ja idd

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 11:35

Rianneke schreef:
maar als je het een ander al niet gunt vind ik het niks gek dat je vervolgens uitgelachen word als jij je paard niet juist voor elkaar hebt Bloos

ik gunde het hun niet omdat ze mij uitlachten...daarom lach ik nu hun uit

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:55

juksz schreef:
Volgens bedoel jij het met 'dressuurmiepen' die meiden die idd van pappa dure beesten onder de kont krijgen en in hun leven nog geen enkele keer een paard zèlf hebben opgeleidt.
En niet die mensen die er,net als jij,hard voor hebben gewerkt,zij het met een prachtig dressuurpaard,halinger,tinker of wat dan ook!

Waarom moet je dan persé een paard zelf opleiden? Geloof me, een Z-paard/pony is niet makkelijker dan een B-pony. Ik rijd een B geklasseerde en een Z-geklasseerde en die Z pony heeft mij heel wat meer bloed, zweet en tranen op geleverd dan die B pony, waar ik zo mee weg kon rijden.

Ik vind het gewoon jammer dat er over eerdere Z-ponys/paarden en over 'echte dressuurpaarden' zo wordt gepraat, want het is gewoon niet zo.

Ik heb letterlijk nachten gejankt omdat het maar niet lukte met m'n Z-pony, en ik heb er 2 jaar voor gezwoegd, elke dag opnieuw om die winstpunten binnen te slepen. Geloof me ook bij mij ging het pas na jaren super goed. En ja nu heb ik t voordeel dat mijn pony ooit al eens een appuyement heeft gelopen, maar dat betekend niet dat 'ie alles in één keer doet Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:09

Ts, ik geloof niet dat ze je expres de ruimte niet gaven op wedstrijd, het lijkt niet eens op een tuiger!
Ik denk persoonlijk dat dat meer tussen je oren gezeten heeft..
Je verlaagt je dus wel tot het zelfde niveau als dat de rest toen gedaan heeft met je tuiger.
(als ze dat al deden wat ik zeer sterk betwijfel!)
Volgens mij als jij met een kwpn met zulke acties had gekomen had het hetzelfde geweest.... Ja
(als dat al zo was.)
Die mensen altijd ja ik ben benadeeld zus en zo met mijn haflinger/fjord/tinker weet ik wat voor ras..

volgens mij is het ergernis nummer 1 op wedstrijden het ruimtegebrek/aso's met inrijden...
Daar heeft iedereen last van, niet alleen mensen die een tuiger hebben....
(het is niet eens te zien dat het een tuiger is.)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:16

flugeltje schreef:
Rianneke schreef:

ik gunde het hun niet omdat ze mij uitlachten...daarom lach ik nu hun uit

Jij vond het toen toch ook niet leuk om uitgelachen te worden? En nu doe je hetzelfde? Klinkt behoorlijk zielig! Misschien wordt het eens tijd om volwassen te worden Knipoog