Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
montyjansen schreef:Voor de eerste keer zetten wij er een pop op, die kan de bokken wel goed uit zitten, het is voor het paard net een mens, zit ook niet tegen in de beweging, omdat hij ook niet zo zwaar is.![]()
Waratje schreef:montyjansen schreef:Voor de eerste keer zetten wij er een pop op, die kan de bokken wel goed uit zitten, het is voor het paard net een mens, zit ook niet tegen in de beweging, omdat hij ook niet zo zwaar is.![]()
Welke bokken?
KiWiKo schreef:ik ben niet gek op poppen............. ik heb er liever een niet angstig, handig, goed zittend ruitertje op......
ze hoeven niet veel te kunnen, alleen maar goed kunnen zitten
vanaf de grond regel ik het paard wel
en zodra de dieren ruitermak waren ging mijn "baas" erop
Daarna er zelf op gaan zitten en ging veel beter. Nu gaan we eigenlijk altijd gelijk er zelf maar opzitten...
Maar het scheelt dat ik kan lezen en schrijven met mijn paard, was een weloverwogen besluit om het zelf te doen, en ze heeft gewoon een heel fijn karakter. Ook al laat je het inrijden doen, uiteindelijk moet je toch zelf met een net ingereden paard aan de slag dan. Ik verwacht de problemen pas over een tijdje als mevrouw het allemaal wel een beetje kent en eens gaat proberen wat allemaal wel niet kan of niet kan
Dat inrijden is het probleem niet zo, met logisch opbouwen, geduld en rust komt dat wel goed. Roos_s schreef:pop ben ik ook niet echt voor, hebben we een keer geprobeert op aanraden, nou was geen succes. Paard werd er gek van aangezien dat ding niet snel erop geknupt zatDaarna er zelf op gaan zitten en ging veel beter. Nu gaan we eigenlijk altijd gelijk er zelf maar opzitten...
dan heb je ook geen nieuwe kindjes nodig
KiWiKo schreef:je kan er ook voor zorgen dat het niet mis gaatdan heb je ook geen nieuwe kindjes nodig
![]()
kwestie van weten wat je doet, waarom je het doet en hoe je het doet