maken jullie wel eens een wandeling met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: maken jullie wel eens een wandeling met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:28

En hoe smaakt dat nou Clown

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:28

Ik wandel ook met mn paard, maar niet zo lang, ik denk een 800 m van wei naar wei Haha! ik ben altijd bang dat hij op mijn voeten gaat staan Boos! Meneer is nogal gauw afgeleid.......
En ja veel oefenen met voordraven, maar dat is niet echt wandelen, dat is meer hardlopen Haha!

moby148

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:08

als ik een eind met mijn hond ga wandelen neem ik mijn paard gezellig mee. hij heeft er veel plezier aan en leert zo goed te wennen aan het verkeer op de weg

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:31

Als we met de shetlanders gaan wandelen, dan meestal aan de fiets. Met Jive wandelen we weinig, want die wil alleen maar eten. Soms even uit wandelen na het rijden. Vorig jaar had hij ernstige mok, dus zodra hij weer een beetje kon lopen ook flink aan de wandel gegaan.

Denise76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:14

Ik wandel regelmatig met paarden door de Drunense Duinen en dan geven andere mensen (vooral fietsers) het commentaar dat ik erop moet gaan zitten..Mijn repliek is altijd dat mijn band lek is...(duurt even voordat ze het snappen). Als jij het fijn vindt om met je paard te wandelen moet je het vooral niet laten. Zoals anderen al gezegd hebben is het een fijne manier om je paard te leren kennen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:28

Denise76 schreef:
Ik wandel regelmatig met paarden door de Drunense Duinen en dan geven andere mensen (vooral fietsers) het commentaar dat ik erop moet gaan zitten..Mijn repliek is altijd dat mijn band lek is...(duurt even voordat ze het snappen). Als jij het fijn vindt om met je paard te wandelen moet je het vooral niet laten. Zoals anderen al gezegd hebben is het een fijne manier om je paard te leren kennen.

Hey Denise........Mag je nog paard rijden in de Drunense duinen eigenlijk? Ik wil dat ook wel eens. Zijn er ruiterroutes??

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:27

Met het paardje dat nog niet onder het zadel is, wandel ik wel af en toe. Vooral eigenlijk om hem gemakkelijker in de hand te maken en hem te laten wennen aan mij en de omgeving (het is best een zenuwpees). Verder wandel ik alleen met de paarden als ik ze naar de wei moet brengen (is best een eindje lopen), omdat het paard dat ik rijd een erg grote lompe reus is, dat wandelt niet relaxed Haha!!

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:40

Dagelijks Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:49

Mijn vorige verzorgpaard kon niet meer bereden worden, bijna dagelijks gingen we een wandeling maken. Zo bleeft hij toch nog een beetje zijn conditie houden. Soms ging de fiets mee zodat hij ook nog een tijdje kon drafen, met lekker weer gingen gingen we wandelingen van twee uur. En dan namen we tussen door een pauze, zij lekker grazen en wij lekker wat eten en drinken! Ik mis die tijd zeker, heel gezellig en vooral ontspannend! Lachen
Zusje gaat ook altijd mee met haar verzorgpony, ook een oudje, kon nog wel bereden worden, maar vond het heerlijk om mee te gaan.
Elke keer probeerde we een andere route te nemen, om het zo wel leuk te houden. Voor ons én voor de paarden.
Nou hebben wij geluk dat de paarden vlak bij strand, duinen én bos staan. Altijd wel een leuke route te vinden!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:54

Clover houdt er niet zo van, dus echt wandelen doe ik niet met haar.
Wel loop ik vaak toch een minuut of 10 naast haar als ik de hond meeneem op buitenrit. Ik moet dan eerst een stukje langs de weg, dus dan zit de hond aan de lijn en loop ik dus naast Clover. Dit vindt Clover niet erg, want ze weet dat ik er daarna opstap als we in het bos zijn. Vaak nemen we in het bos een pauze, kan de hond uitrusten, Clover wat grazen en eet ik intussen een appeltje ofzo.
Ik krijg wel vaak commentaar van mensen inderdaad.

Denise76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:57

Hey Zoezie,

Je kunt heel fijn rijden in de Loonse en Drunense duinen en er zijn veel ruiterroutes. Je kunt ook met je paard over de zandvlaktes rijden. Je moet wel een labeltje bij je hebben van Natuurmonumenten (die kun je bij maneges en pensionstallen hier in de omgeving kopen en anders heeft het Drunens Ruiterhuis ze ook). Ze kosten geloof ik 10 euro en zijn een heel jaar geldig. Dit is een soort bijdrage voor het onderhoud van de ruiterroutes. Als je aangehouden wordt door iemand van natuurmonumenten en je hebt geen label, dan riskeer je een boete (75 euro geloof ik). Maar het is zeker een aanrader om een keer daar te gaan rijden. Er zijn ook een aantal cafeetjes waar je je paard in een stand kunt zetten en waar je, met zicht op je paard, op het terras lekker even kunt uitrusten (moet je wel je halster + touw meenemen).

Groetjes Denise

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:46

Ja, ik wandel afentoe met Kim, gewoon voor de afwisseling Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:24

Jaaa hoor regelmatig. Heerlijk voor de afwisseling Lachen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:31

Ja ik wandel graag met mijn paarden, en dat kilometerslang, hihi, dan is het net of je een megagroot hond uitlaat.

Ik vind het heerlijk en paard ook, en je doet ook nog eens aan beweging, ik ren er ook vaak mee, langs de weg heel leuk en paard wordt er heel mak van en goed verkeersmak van.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:09

De jonge paarden allemaal drie kwartier per dag.
En ik vind het ook leuk. We hebben achter de stallen een groot natuurgebied, en ik vind het super om met mijn paard daar te lopen.
Vooral dan met Perfect, daar kan ik echt van genieten en een lach op mijn gezicht krijgen. Mijn eigen gedachten op een rij zetten, en lachen om de streken die ze uithaalt. Maar ook met de andere paarden die zich netjes gedragen vind ik het leuk. Lachen
Ik zie het in elk geval niet als iets verplichts, of iets vervelends.

Ik heb een paard dat vanaf veulen al een dondersteen is, dus vandaar dat ik om haar streken kan lachen, en ook weet dat een harde aanpak geen zin heeft bij haar.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:46

Als ik geen zin heb om te rijden ga ik wandelen met madam. Als we dan gewoon rustig aan doen met halster (mag ze grazen en dan schiet je voor geen meter op) en als het in plaats van rijden is met hoofdstel, dan weet ze dat ze niet mag grazen en gewoon door moet lopen (ik loop vrij snel). Goed voor het vertrouwen en de band en leuk ter afwisseling, vaak gaan we met een groepje aan de wandel. Vind het vaak leuker dan rijden.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:56

wandel dagelijk met me paard omdat ze peesblessure heeft maar anders wandel ik ook zeker 3x in de week.
wandel met haar als ze geen blessure heeft alleen maar als ze rustig is opstal want ander het ik het rondtje zo gehad waar ik normaal ander half uur over doe die ik dan in 40min. en dan ben ik dood en dood moe als ik op stal ben en zij heb dan zo iets van hey baas kom op nog een rondtje Tong uitsteken.

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:33

Heb een jong paard van 3, daar ga ik liever opzitten om het verkeers mak te maken mocht er wat gebeuren ben ik haar niet zomaar kwijt.
ze heeft namelijk in de opfok gestaan dus ik heb er toen ze 1 / 2 jaar was nooit mee kunnen lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:38

Met mijn paard maakte ik geregeld hele wandelingen door het natuurgebied toen hij herstellend was van een blesure. Nu ik weer kan rijden stap ik er liever op, puur omdat hij het zelf leuker vind.

Met mijn driejarige ga ik geregeld wandelen. Goed voor zijn hoeven en pezen ect. En hij vind het ontzettend gezellig.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:41

Ik wandel ook met mijn pony, vindt ie heel gezellig. Haha! Ik neem hem ook regelmatig mee naast de fiets, want dan kan hij ook stukjes draven. (baasje met slechte conditie houdt dat niet zo lang vol als we wandelen. Haha! )

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:09

ik wandel erg vaak mijn mijn pony, en vind het ook leuk Lachen
zo gaan we ook wel eens naar het bos etc Lachen

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:50

Ik heb het wel geprobeerd, maar doe het voorlopig nog niet, aan een halster gaat hij sowieso niet goed mee, maar met een bit als er niemand op zit ook maar matig. Hij wordt dan te 'wild'. Daarbij kan hij met zijn bit in ook niet grazen langs de weg, dus is er ook weinig aan voor hem dan.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:57

Ja Elk weekend. Na het werken (in de winter) zweetdekentje op en lekker in het bos lopen.. In de zomer vaker en langer Lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:04

Ik ook wel. Vaak na een wedstrijd, wil ik haar nmiet stilzetten, want dan vergaat ze van der spierpijn. Dus lekker wandelen Ja
En met haar blessure, elke dag wandelen, samen met de hond. Genoot ze echt van, ze stond de hele dag uit te kijken of ik eraan kwam. Ook de enige tijd dat ze hinnikte als ik kwam Huilen van het lachen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:23

Vaak, ik krijg ook wel altijd opmerkingen "waarom zit je er niet op?" maar als je dan zegt "omdat het mijn hond is", dan weten ze toch niet meer wat zeggen Haha!

Het is ook heel ontspannend om gewoon samen overal naartoe te gaan, en onderweg oefenen we de 'beleefdheidsregels' (stoppen als ik stop, niet voor mij lopen, etc) Ik kan zo wel gemakkelijk een uur of twee onderweg zijn.