pinuts schreef:ik heb soms ook echt zin om te reageren: een haflinger kan 90 cm springen. Dat is feitelijk bepaald.
Genius^^
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
benangelique schreef:het spijt me, maar ik zie een shire toch echt nog niet een z-parcours springen...
)
xIrlijn schreef:Ik ben het met je eens dat je niet te snel over een ras moet oordelen. Maar ik ben ook van mening dat het ras wel degelijk iets met de uiteindelijek prestatie te maken heeft. Een fjord is nou eenmaal niet echt gebouwd om te springen. Dat wil nog niet zeggen dat hij het nooit zou kunnen, zeker niet, maar ik neem aan dat niet voor neits geen enkele springruiter een Fjord koopt, maar een ander ras. (Weet zo snel niet mer welke.) En dit zal natuurlijk zeker ook met de grote etc. te maken hebben, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.
KvE schreef:Las laatst in de krant dat er een meisje met haar haflinger toch verschillende keren 1ste is geworden met +205 punten, en verslaat dus ook gewoon kwpn'ers, ras zegt dus totaal niks

Uitzonderingen zijn er altijd, natuurlijk 
Ndewilde schreef:ik vind dat je aan de ene kant gelijk hebt, maar ik vind wel dat je geen gelijk hebt over dat haflingers niet worden benadeelt!
ik vind namelijk van wel, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe het paard word gereden!
Ndewilde schreef:ik vind dat je aan de ene kant gelijk hebt, maar ik vind wel dat je geen gelijk hebt over dat haflingers niet worden benadeelt!
ik vind namelijk van wel, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe het paard word gereden!

hessel schreef:_Lunaa schreef:Hoe ?
Gaan jullie me nu zeggen dat ik met mijn andalusier nooooit z ga kunnen springen ?
als jouw paard dat haalt, kun je dat waarschijnlijk wel springen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe een Andalusier springt en hoe hoog deze paarden gemiddeld kunnen springen, maar als die van jou dat wel haalt, waarom zou je dat dan niet kunnen springen.
Maar over het algemeen zijn bepaalde rassen (zoals Friezen, haflingers, fjorden e.d.) nu eenmaal geen topspringpaarden en kun je er wel een leuk sprongetje mee maken, maar hoogstwaarschijnlijk geen Z mee starten.

! (diertje is zelf 1.43)