DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:14

Mireille1970 schreef:
Eerst werd de potentie gepunt en nu de stabiliteit in punten...
De potentie gepunt Verward Verward Het moet niet gekker worden...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:18

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Eerst werd de potentie gepunt en nu de stabiliteit in punten...

Ach lees nou even de rest ook... dan snap je de insteek.

Je reageert zo stom verontwaardigt. Maar wat denk je dat ze in de B jureren dan? Juist, of je klaar bent om over te gaan naar de L, dan heb je pas een winstpunt. Etc etc etc...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:29

Mireille1970 schreef:
Je reageert zo stom verontwaardigt. Maar wat denk je dat ze in de B jureren dan? Juist, of je klaar bent om over te gaan naar de L, dan heb je pas een winstpunt. Etc etc etc...
Als dat zo was, zou niemand in de L blijven hangen, want dan ben je al 10x "klaar" bevonden. Als het goed is, wordt je beoordeeld op hoe goed je de oefeningen van de B uitvoert.
Of moeten we nou het inschattingsvermogen van de juries nog ernstiger gaan betwijfelen?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:37

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Als dat zo was, zou niemand in de L blijven hangen, want dan ben je al 10x "klaar" bevonden. Als het goed is, wordt je beoordeeld op hoe goed je de oefeningen van de B uitvoert.
Of moeten we nou het inschattingsvermogen van de juries nog ernstiger gaan betwijfelen?

Juist niet! Klaar ben je pas als je de juiste onderdelen ongedwongen en zeer makkelijk met 2 vingers in je neus kunt tonen. En diegenen die blijven hangen in de L kunnen dat vast niet!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:43

Mireille1970 schreef:
Mireille1970 schreef:
Juist niet! Klaar ben je pas als je de juiste onderdelen ongedwongen en zeer makkelijk met 2 vingers in je neus kunt tonen. En diegenen die blijven hangen in de L kunnen dat vast niet!
Make up your mind!
Eerst krijg je pas een wp in de B als je klaar bent voor de L, en nu weer niet Verward

Een jury hoort geen potentie te beoordelen, ook geen bekende naam, ook geen "pedigree", maar gewoon het uitgevoerde. Als je de juiste onderdelen ongedwongen en zeer makkelijk met 2 vingers in je neus kunt tonen, dan hoor je 3 wp te krijgen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:54

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Mireille1970 schreef:
Make up your mind!
Eerst krijg je pas een wp in de B als je klaar bent voor de L, en nu weer niet Verward

Een jury hoort geen potentie te beoordelen, ook geen bekende naam, ook geen "pedigree", maar gewoon het uitgevoerde. Als je de juiste onderdelen ongedwongen en zeer makkelijk met 2 vingers in je neus kunt tonen, dan hoor je 3 wp te krijgen.

Nee er staat geen tegenstrijdigheid, lees maar goed. Als je alles in de B met 2 vingers in je neus kan, ben je dus klaar voor de L. Anders niet.

Zo ook bij de amazone op de foto. Verdiende de punten die ze kreeg op LT niveau omdat ze dat heel simpel deed, maar toch bleek de stap naar meer te groot.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:01

Mireille1970 schreef:
Nee er staat geen tegenstrijdigheid, lees maar goed. Als je alles in de B met 2 vingers in je neus kan, ben je dus klaar voor de L. Anders niet.

Zo ook bij de amazone op de foto. Verdiende de punten die ze kreeg op LT niveau omdat ze dat heel simpel deed, maar toch bleek de stap naar meer te groot.
2 vingers in de neus krijg je 3 wp, niet 1, maar ook als je 10x 1 wp hebt mag je door.
Tuurlijk kan de stap te groot zijn - niks vreemds aan. Daarom kan een jury ook niet naar de potentie kijken, maar alleen beoordelen hoe goed hetgeen dat getoond wordt is.
Als je met 4x 3 wp over gaat van B naar L, hoef je weinig problemen in de L te verwachten, maar met 10x 1 wp kan het best moeilijk gaan worden. Maar ja, met sommige paarden is L makkelijker, omdat er meer te doen is, dus een echte voorspellende waarde heeft het ook weer niet. Juries kunnen en mogen niet voorspellen, ze moeten gewoon jureren.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:25

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:
Misschien teveel overschat in de punten? Ze deed het nml zeer goed bij de YR....
Dus jij geeft de jury de schuld? Knipoog Haha!

Geen woorden in mijn virtuele mond leggen Q. Ze ging gewoon erg goed, individueel goud op een EK en toen super doorgestroomd naar de GP. En in de tijd dat zij wat meer punten reed, waren er nog niet de toppers als Laurens, Imke, Kirsten, etc.

Om de top te halen moet je hard werken, maar om aan de top te blijven nog veel harder.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:39

Tyrza schreef:
QQQQ schreef:
Dus jij geeft de jury de schuld? Knipoog Haha!

Geen woorden in mijn virtuele mond leggen Q. Ze ging gewoon erg goed, individueel goud op een EK en toen super doorgestroomd naar de GP. En in de tijd dat zij wat meer punten reed, waren er nog niet de toppers als Laurens, Imke, Kirsten, etc.

Om de top te halen moet je hard werken, maar om aan de top te blijven nog veel harder.
Wat zou jij dan bedoelen met "misschien overschat in punten" Verward Wie geeft die punten?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:48

Ik ben weg, lekker genieten op de Equine Elite veiling bij Ons Mam...
Ciao

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:03

Oh ja, das waar. De juryleden kunnen er natuurlijk weer niets van! Ja

Weet je Mireille, ik ben maandag en dinsdag bij Ons Mam te vinden Haha! Gaan we eens goed kijken naar Hubertus en Anky, en luisteren naar Monty, Mariette en Sjef Ja

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:06

Tyrza schreef:
Dat haal ik uit JOUW woorden (en dat verbaast mij). Misschien kun je je woorden wat duidelijker kiezen dan?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:11

Sorry.... instructieboekje weer even nalezen... Nagelbijten / Gniffelen

Er gaat iets mis met de PC Scheve mond

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:44

Haha! Knipoog Ik hoorde vandaag iemand opscheppen tegen een ander over zijn veulen dat die in die paar dagen dat zij hem had al veeeeeeeeeeel ruimer was gaan galloperen en al veel meer gedragen was gaan draven, en hij had ook al meer front gekregen.

Yeahhhh right denk ik dan dat veulen is vier maand oud, er kan nog zoveel gebeuren en meer dan netjes luisteren kun je ze volgens mij neit leren, maar morgen gaan zulke mensen wel weer fijn jureren.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:54

Ik ben met mijn vorige paard in de L1 blijven hangen en kwan er moeilijk doorheen. De L2 daarna was een eitje. Hij kon eindelijk aan het werk. In 4 wedstrijden M1 startgerchtigd. Terwijl de L2 een half jaar op zich liet wachten. Thuis sprong meneer inmiddels al wissels. Dus ben het niet Mireille eens.
Het was wel mijn fout. Thuis had ik hem te ver doorgetraind met als resultaat dat meneer zich op concours verveelde en ging flierefluiten. De oplossing was achteraf gezien simpel en heel logisch. Inrijden zoals ik thuis deed. Oftewel alle M oefeningen even bij langs vlak voordat we de proef in gingen. Zo had hij nog mooi zijn koppie bij mij.
Dus ik vindt het niet in alle gevallen op gaan, maar over het algemeen is het wel waar natuurlijk.
Ik denk dat dit op alle nivo's speelt, en laten we eerlijk zijn. Het is en blijft een jurytsport en dat heb je maar voor lief te nemen. Anders kan je beter gaan springen Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:46

Dus een paard dat als 6-jarige betere oefeningen laat zien dan een ander paard mag niet daar de punten voor krijgen want dan wordt hij op zijn potentie afgerekend en je weet nooit of hij 3 à 4 jaar later nog steeds betere oefeningen laat zien dan de andere paarden op GP niveau Verward

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:49

Tyrza schreef:

Weet je Mireille, ik ben maandag en dinsdag bij Ons Mam te vinden Haha! Gaan we eens goed kijken naar Hubertus en Anky, en luisteren naar Monty, Mariette en Sjef Ja

Ja daar zijn ze nu alweer druk mee. Ik moet werken, heb dit jaar genoeg verzuimd door mijn operaties, anders was ik graag gegaan. Ik zat gisteren bij amerikanen die er ook speciaal waren voor het Forum van vandaag en de dagen erna. Drukke boel daar. En ik sprak Gijs en nog een vrouw van de organisatie en die hadden er bijna 100 uur op zitten de afgelopen week. Dit even off topic. Maar zoals het bij de Academy hoort: het ziet er weer super en gelikt uit en alles is tot in de puntjes geregeld en verzorgd. Veel plezier!! (Ons Im ziet er goed uit joh!!, we hadden gisteren bijna het hele team van toen compleet trouwens hahaha)

@Paardentango: wat is er met de pc????????

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:15

Karl66 schreef:
Dus een paard dat als 6-jarige betere oefeningen laat zien dan een ander paard mag niet daar de punten voor krijgen want dan wordt hij op zijn potentie afgerekend en je weet nooit of hij 3 à 4 jaar later nog steeds betere oefeningen laat zien dan de andere paarden op GP niveau Verward
Hij mag meer punten krijgen als ie de proef beter uitvoert.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:04

Q, dat zei Tyrza toch? Als jong paard presteerde hij heel goed en leek het of hij de potentie had om een GP-topper te worden. Alleen bleek hij die potentie niet waar te kunnen maken. Dus kreeg hij toen de punten omdat hij goed presteerde.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:50

Karl66 schreef:
Q, dat zei Tyrza toch? Als jong paard presteerde hij heel goed en leek het of hij de potentie had om een GP-topper te worden. Alleen bleek hij die potentie niet waar te kunnen maken. Dus kreeg hij toen de punten omdat hij goed presteerde.
Nee, dat zei ze niet.
Tyrza schreef:
Misschien teveel overschat in de punten? Ze deed het nml zeer goed bij de YR....
Daar lees ik uit af dat er meer punten werden gegeven dan (achteraf bezien) terecht zou zijn. Ik kan me goed voorstellen dat Tyrza bedoelt wat jij zegt (al zal ik de "hij" in jouw tekst vervangen voor "de combinatie" Knipoog ), maar het is niet wat ze zei.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:25

QQQQ schreef:

Op zich ook niet onaardig als je goed scoort.
Of zou er Potientieel bedoeld worden, dat is weer wat anders. Pling Pling Pling
Potentieel in een proef punten ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:43

Goofy44 schreef:
*LOL*
Vandaar dat hengsten zo goed scoren Pling

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:31

QQQQ schreef:
Goofy44 schreef:
*LOL*
Vandaar dat hengsten zo goed scoren Pling

Dammmm vandaar dat de gecastreerd ontmande paarden het minder doen. oliebol oliebol oliebol.
Maar goed ik zie ook vaak dat je juist punten minder krijgt omdat men denkt dat je veel beter kunt en je dan graag nog even sterker laat worden in een bepaalde klasse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:24

Mireille1970 schreef:

Wat ik gisteren zo in het Z2 in Luttenberg zag, viel anders ook niet echt mee.

Meisje met der E pony reed alle ruiters eruit ...............

Zo best is de basis niet.........( met mij erbij Clown)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:53

Pipo schreef:
Mireille1970 schreef:

Wat ik gisteren zo in het Z2 in Luttenberg zag, viel anders ook niet echt mee.

Meisje met der E pony reed alle ruiters eruit ...............

Zo best is de basis niet.........( met mij erbij Clown)

Volgens mij hoor je mij dat ook niet zeggen Knipoog