hyppolyte schreef:Citaat:Ik vraag me toch een beetje af hoe dat zit met "groot en breed zijn van nature". Bestaat dat? Is er zoiets als zwaardere botten? Is er zoiets als een zwaardere bouw? Of ben je dan vanaf de geboorte zwaarder en dikker geworden om welke reden dan ook?
Ik was vroeger nooit te zwaar, maar wel altijd een stuk groter dan mijn klasgenootjes, dus ik werd wel gepest. Toen ik een jaar of 15 was, was ik ook niet te zwaar, ik heb alleen gewoon een enorm achterwerk (dat kwam vanaf een jaar of 11), dus had met 13 al een figuur van een gemiddelde 18 jarige. Als ik nu oude foto's van mezelf zie was ik eigenlijk heel slank, maar had toch al heel sterk die heupen en kont. Ik had ook altijd maatje 36 boven en 40/42 onder. Maar ik had ook met 9 jaar al schoenmaat 36, met 10/11 al broekmaat 36/38 en was toen echt niet te dik. Ik heb vast geen zware botten, maar ik heb wel een hele stevige bouw om het zo maar te zeggen. Mijn heupen zijn ook 40cm breder in omvang dan mijn taille en dat verschil is altijd al heel groot geweest.
Citaat:Er is gesuggereerd een ander topic te starten maar dan wel beter geformuleerd. Zou zeggen kom eens op met een formulering, lijkt me toch niet moeilijk te zijn.
Hoe komt het dat het merendeel van paarden gebreken krijgt aan de rug en gewrichten, zou het kunnen dat overgewicht van zowel de mens als het paard hier debet aan zijn.
Ehmm, kom dan zelf ook met een goede formulering van de OP??? Ik heb een aanzet gegeven, Tessa heeft een mooi voorbeeld neergezet en ik heb daar weer op gereageerd, maar vervolgens banketstaaf iedereen daar weer overheen, kom dan zelf ook met iets constructiefs ipv alleen maar te zeiken dat niemand iets doet of zegt, want dat is niet zo.
En het merendeel van de rug-, gewrichts- en peesproblemen zijn te herleiden op de manier van rijden en het houden van het paard. Er is niet voor niets en reden dat de meeste zogenaamde 'sport'paarden zo vaak blessures oplopen. Mijne loopt constant buiten, het opbouwen van de conditie doe ik met beleid en mijn paard is in de afgelopen 5 jaar nog niet 1 keer kreupel geraakt door mijn toedoen (alleen 1 keer door een hoefzweer). Nu heeft ze mogelijk een peesblessure en als het zo is, dan is het hoogstwaarschijnlijk door aantikken gebeurd. Ik ben al gestopt met rijden bij het simpele vermoeden ervan, dus je hebt kans dat er niks zit en dat als er iets zit, dat het zich al aardig heeft kunnen herstellen omdat ik niet met haar gereden heb en het dus niet kapot heb kunnen rijden.
Het gros van de peesblessures ontstaat doordat ruiters te lang hele subtiele signalen negeren en net zo lang door blijven rijden totdat het beest er kreupel op wordt..
Ik wil niet zeiken, ik geef mijn mening weer en dit kan voor sommige wellicht niet te vatten zijn dat ik recht door zee ben. Ik ben een van de mensen die geen vlies voor de ogen heeft en voordurend naar smoesjes moet zoeken om dat recht te praten wat krom is. Het grootste gedeelte van dit topic bestaat helaas uit verzinsels.Geef idd toe dat een duidelijk omschrijving voor een dergelijk topic inhoudelijk zeer moeilijk is maar je ketst de vraag terug. Niet ik wilde een ander topic starten maar jij zelf
Om konstruktief bezig te zijn wil ik best een naar mijn mening goede omschrijving geven maar denk tevens dat wij onze moderators hier in kunnen betrekken. Over het algemeen zijn deze mensen in staat om juist die gegevens boven water te toveren die we moeten hebben om het aanstaande topic vorm te geven. Ik denk dat er wetenschappelijke argumenten moeten komen en ervaringverhalen maar helaas geen verhalen van geestelijke gesteldheden.
. Ik heb vast geen zware botten, maar ik heb wel een hele stevige bouw om het zo maar te zeggen. Mijn heupen zijn ook 40cm breder in omvang dan mijn taille en dat verschil is altijd al heel groot geweest.

*temt*