Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
[***] schreef:Misschien een rare vraag, maar zou je de ramaner eens willen toelichten/uitleggen. Verticale controle van de poll?
Verder een leuke en interessante post, mijn dank!
edit; ben even aan het zoeken geweest, maar bedoel je ramener? Terugbrengen? Dan snap ik het stukje over "drang om te verlengen te verliezen" beter.
De rest van de mijn vraag blijft staan; Verticale controle van de poll?
jannico schreef:[***] schreef:Misschien een rare vraag, maar zou je de ramaner eens willen toelichten/uitleggen. Verticale controle van de poll?
Verder een leuke en interessante post, mijn dank!
edit; ben even aan het zoeken geweest, maar bedoel je ramener? Terugbrengen? Dan snap ik het stukje over "drang om te verlengen te verliezen" beter.
De rest van de mijn vraag blijft staan; Verticale controle van de poll?
De basis buigingen in de franse school (variaties hier en daar) zijn Lateraal (stellung) Dus links/rechts. De Ramaner of zijn western broertje Soft feel is vertical (dus van en naar de loodlijn)
[ Video ] een voorbeeld. Paarden komen met alleen dit concept zeer snel achter de hand en kunnen ze vervolgens zeer moeilijk nog openen. Het intereseerd mij vooral omdat het extra controlle over de poll geeft, meer mogelijkheden betekent meer communicatie. Als gevolg daarvan hoop ik dan ook concepten makkelijker te kunnen uitleggen later in de opleiding
damian23 schreef:Wat is h. Dv. 12?
damian23 schreef:Horseware schreef:Ingrid Klimke vind ik ook heel fijn, daar kijk ik ook veel filmpjes van en probeer daar voor mezelf stukjes uit te halen die ik kan gebruiken
Kunnen we haar niet een keer naar Nederland halen om een clinic te geven?
Evelijn schreef:@damian23 De aanknopingspunten wat je doet als je arbeidshouding hebt vind ik bij WF wat los zand... hij heeft een heel duidelijke richtlijnen voor halsstrekken en dan naar arbeidshouding.... maar daarna... dus specifieke oefeningen etc... en meer verzamelen.. heeft hij gewoon weinig filmpjes over.. en dan wel iets over piaffe etc. maar wat hij dan laat zien is niet zo inspirerend.
Niets ten nadelen van WF... want hij heeft duidelijk de basis er goed in zitten... (en veel verder kom ik komende jaar toch niet)
damian23 schreef:Horseware schreef:Ingrid Klimke vind ik ook heel fijn, daar kijk ik ook veel filmpjes van en probeer daar voor mezelf stukjes uit te halen die ik kan gebruiken
Kunnen we haar niet een keer naar Nederland halen om een clinic te geven?