Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Ik denk dat een paard dan van de binnenteugel af komt en/of de schouder er wat uit gooit.
Je kunt een paard ook om je binnenbeen laten buigen zonder extra met de hand te vragen, dit moet je met je hele binnenbeen doen, maar zo leer je een paard correct te buigen ipv alleen aan de voorkant.
TurboTinker schreef:En dat noemen ze dan rekken en iet verbuigen.
Wat bedoelen ze dan op.het protocol met paard verbuigd? ( niet bij mij, maar heb t wel eens voorbij zien komen)
TurboTinker schreef:En dat noemen ze dan rekken en iet verbuigen.
Wat bedoelen ze dan op.het protocol met paard verbuigd? ( niet bij mij, maar heb t wel eens voorbij zien komen)
Peetstap schreef:Joolien schreef:Ik denk dat een paard dan van de binnenteugel af komt en/of de schouder er wat uit gooit.
Je kunt een paard ook om je binnenbeen laten buigen zonder extra met de hand te vragen, dit moet je met je hele binnenbeen doen, maar zo leer je een paard correct te buigen ipv alleen aan de voorkant.
Paardje kiest de makkelijkste weg, waarom zou ie "moeilijk" doen![]()
Paard buigt zich om je been, voorkant vraag je enkel de stelling ,meer nie, volgens mij en bij het perfecte paard & ruiter.
Bied zelf paardje na de training 2x stukje wortel aan bij poepert , waarvoor ze zo ver mogelijk naar achter mag buigen om em op te halen![]()
Zie je paardje eerst zover als ze kunnen nek buigen en pas daarna gaat de ronding lijf erin... lol...
3e stukje mag ze op komen halen bij haar buikkie op commando "buig"
Moet je es zover uitproberen met het gemiddelde manegepaard... = auw... = poepert wegdraaien.
Weer es wat actie in het blij rijden topicenkel door het [ Afbeelding ] weer ?
Joolien schreef:Anouk, ik zou voorlopig niet gaan rijden. En misschien even geen masseur er naar laten kijken, maar misschien even een da een kreupelheidsproef laten doen omdat je zegt dat hij niet meer graag wil nadat hij kreupel is geweest.
xAnnouk schreef:Joolien schreef:Anouk, ik zou voorlopig niet gaan rijden. En misschien even geen masseur er naar laten kijken, maar misschien even een da een kreupelheidsproef laten doen omdat je zegt dat hij niet meer graag wil nadat hij kreupel is geweest.
Kreupel is hij niet meer. Is ook al vastgesteld door de DAGelukkig.
En mega super kreupel was het ook niet, hij liep gewoon niet echt super lekker meer. Had ik misschien beter als onregelmatig kunnen zeggen haha.
Toch bedankt voor het meedenken!
xAnnouk schreef:Joolien schreef:Anouk, ik zou voorlopig niet gaan rijden. En misschien even geen masseur er naar laten kijken, maar misschien even een da een kreupelheidsproef laten doen omdat je zegt dat hij niet meer graag wil nadat hij kreupel is geweest.
Kreupel is hij niet meer. Is ook al vastgesteld door de DAGelukkig.
En mega super kreupel was het ook niet, hij liep gewoon niet echt super lekker meer. Had ik misschien beter als onregelmatig kunnen zeggen haha.
Toch bedankt voor het meedenken!
Joolien schreef:Ok dat is goed, maar dan nog zou ik het eerst lichamelijk zoeken en niet meer 1,5 uur gaan rijden totdat hij het goed doet. Ga terug naar het punt dat het nog wel goed gaat, bijv stap of de volte andersom. Hou het makkelijk en ga pas een stukje verder als heet voorgaande bevestigd is. Probeer niet door te drukken op iets wat 1,5 uur duurt, dat heeft namelijk geen effect. Het maakt jou vermoeid en onrustig, het paard wordt er onrustig van en als hij pas na 1,5 uur toegeeft, heeft hij een hele tijd gedaan wat niet de bedoeling was, dus wat voor effect heeft het uiteindelijk? Leerzaam is het iig niet. Een paard snapt opgeven namelijk niet in deze zin.