Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Evelijn schreef:Ik snap Terpentijn ook... het is gewoon prettig om af en toe een paar extra ogen erbij te hebben... en het gevoel wat je hebt te controleren met hoe het eruit ziet... dat je afhankelijk van je instructeur bent geworden is zonde... een instructeur zou altijd moeten zorgen dat je juist beter zelfstandig aan de gang kan ipv dat je je hulpeloos voelt in je eentje.
Natuurlijk moet je op je gevoel vertrouwen... maar zeker als je bijna altijd alleen bezig bent dan is het ook wel prettig als er af en toe iemand eens meekijkt en waarmee je je problemen kan bespreken.
@Terpentijn ik zou vooral opzoek gaan naar een instructeur waarmee je open kan communiceren en niet een die vind dat die de waarheid in pacht heeft.
Simpelman schreef:Overigens:
Ik lees dat er een aantal mensen zijn die moeite hebben met het bevestigen van het hals strekken.
Zet je paard op kort gras en ogenblikkelijk strekt het de hals tot het uiterste, minuten lang, en het kan zo ook nog gemakkelijk stappen.
Daar kan het dus niet aan liggen, het paard kan het.
Ga er nu eens op zitten en zet hem op het gras.... paard strekt en stapt.
Lukt het niet om dit in de rijbaan te herhalen, ga dan nadenken hoe je hem duidelijk kan maken dat je alleen maar wilt dat hij strekt.
Denk eens na wat hem kan storen, ben jij dit, je zadel, het buitengebeuren, het bit, jouw gefrummel, je onrustige handen, snapt hij je communicatie niet?
Nadenken, voorzichtig experimenteren, kijken naar anderen. (Will Faerber)