Sodeletuut schreef:Dankjewel voor je feedback! Over mijn bekken heb je inderdaad helemaal gelijk! Bekken/onderrug is mijn zwakke punt (heb ook pinnen in mijn onderrug dus het is wel minder flexibel daar haha, maar is natuurlijk geen excuus). Dank je, ik ga er meer op letten!
Over jouw filmpje:
Wat een leuk paard! Hoe groot is hij/zij? Ten eerste, wat een leuk duo zijn jullie, mooi om te zien!
Wat mij gelijk opvalt in galop is dat de controle naar mijn idee goed is! Ook zie ik inderdaad dat de takt
af en toe niet helemaal correct is, zoals je zelf ook noemt. Wat me ook opvalt is dat hij/zij een soort
'ja-knikt' in galop, zie je wat ik bedoel?
In draf zie ik ook een braaf plaatje, gecontroleerd, maar wel onrustig. Je benen en zijn/haar hoofd is vooral
wat mij opvalt. Hoe is dit als je lichtrijdt? Zitten wisselende stukken in, maar tweede rondje aan de verste lange zijde
vind ik bijvoorbeeld qua takt en tempo mooi!
Goed gezien, dat zijn dus onze problemen.
Grappige is dat die problemen gekomen zijn omdat hij eigenlijk fijner gaat lopen (met dat veertje), dat deed hij in 1e instantie totaal niet.
Zit dus nu nadat ik in de fase af en toe paar meter fijn, nu wat meer meters fijn heb, maar het dus nog niet constant heb.
Zeker afgelopen vrijdag niet, maar juist daarom is het heel realistisch stukje.
Waarin je dus heel duidelijk kan zien wanneer er iets niet fijn is, daar reageert hij fantastisch op!
Pas als je al je voorwaarden netjes hebt, gaat hij fijn lopen.
Kortom ik moet stil zitten, niet jagen, niet prutsen, niet vasthouden, niet loslaten, op tijd zijn, niet te veel drijven, niet te weinig ondersteunen.
Ja knikken klopt ook, hij is er dus nog lang niet, vind dit nog heel moeilijk en ik ook, vooral het gedeelte dat ik hem niet elke pas moet "helpen"(van de wal in de sloot dus), hij moet op eigen benen leren lopen en er wordt hard gewerkt aan dit stukje, als we langer aan het rijden zijn is het over, dan is hij fijner aan het been, heeft meer impuls en is dan aan je zit terug te rijden, dan blijft hij heel mooi stil in de aanleuning.
Moet zeggen dat punt heb ik vrijdag niet bereikt en de film was op, dus dan had de film het ook niet gehaald.
Lichtrijden kan ik niet echt op hem, ja in het bos!
Ik krijg hem licht rijdend niet bij elkaar gereden
, mijn fout, maar is niet anders.
Dan wordt hij 3 meter lang en krijg ik hem nooit op zijn achterbeen.
Ooit keer bij Rien van der Schaft cursus gereden en daar werd uiteraard hetzelfde gevraagd (zaten ook kijkers van de cursus aan de bakrand) werd toen leuke discussie, waarbij eindconclusie was, (met ons als rijdend lesmateriaal
)
als je hem licht rijdend echt niet bij elkaar gereden krijgt, ga dan vooral gewoon doorzitten.
Aan eind als hij fijn is krijg ik hem licht rijdend wel heel netjes door de baan.
Kortom, nog zat om aan te werken.
Oh, hij is ehhh, ca 1.57 of daarom trend? En ik tja, 1.84, wat de nodige problemen geeft qua beenligging, want eigenlijk hangen die in het luchtledige (dus makkelijk maak je het er jezelf niet mee).