piepenfiets schreef:Jasmijn,je irradicale ge-quoot en dito commentaren voegen niets toe.
Blijft lastig he? Concreet worden
nombrado schreef:dan zal je even moeten teruglezen
je trekt alles nu uit de context.
Idem voor jou.
azrael schreef:stel je gaat schrijven bij een wedstrijd. Je ziet het ene na het andere paard stilvallen zo gauw er doorgezeten moet worden, de oren gaan plat in de nek een se staarten beginnen te zwiepen. Gevolg wp en en 7 voor de zit. Bij zeker 25 van de 30 starts. Tja dan is het maar L1, maar daar ligt wel de basis he.
Jij blijft hangen op ik-zie-ik-ie. Wat jij hebt gezien kan ik niet beoordelen, dus zolang je elkaar blijft bestoken met ik-zie-ik-zie wordt niets concreet. Ik heb concrete voorbeelden aangehaald. Daar kun je dus kennelijk niets over zeggen?? Maar wel over L1 ruiters die jij hebt gezien. Dat is vreemd, want volgens mij is er geen onderscheid in de eisen die worden gesteld aan een zit tussen L1 niveau en GP niveau. En volgens mij zijn die eisen aan de zit ook niet veranderd tussen 1960 en nu. Dus vooralsnog raakt jou uitspraak over de zit van de ruiter in de 'hedendaagse dressuur' kant nog wal.
Dan een gewetensvraag: Hoe is jou eigen zit? Is die wel perfect? Spreek eens uit je eigen ervaring, dat is veel interessanter. Over mijn zit heb ik het een paar pagina's terug al gehad. Als jij wel perfect kunt zitten, dan ben ik benieuwd naar je tips!
azrael schreef:Omdat het soms onglelooflijk pijnlijk is om te zien wat een paardenrug en mond allemaal moet doorstaan om de het verplichte nummertje in de ring te laten zien.
Doe jij je paard nooit pijn dan? Of probeer je dat niet te doen. Bij mij is het laatste aan de orde. Ik probeer het niet te doen, maar ongemerkt gebeurd te toch af en toe. Ik zit namelijk met veel dingen nog op het niveau 'bewust-onbekwaam'. En jij? ben jij wel volledig 'bewust-bekwaam'?
Wat laat jij in de ring zien? Wat is het resultaat daarvan dan? Of ga je nooit de ring in?