Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:arie53 schreef:
Kijk voor de gein eens naar de kogels van de dragende benen, volgens Arie geeft dat een duidelijk beeld welk been het meeste gewicht draagt.
Paardentango schreef:Wat hebben we hier.....
Mireille1970 schreef:Paardentango schreef:Wat hebben we hier.....
Open mond knarsetanden en naar beneden kijkende scheef zittende ruiter?
Paardentango schreef:Het rijden van die Alta Escuela is daarmee feitelijk bedoeld voor de arena.
Pipo schreef:Mireille1970 schreef:Open mond knarsetanden en naar beneden kijkende scheef zittende ruiter?
Draait knie naar buiten in het achterbeen vergeet je
arie53 schreef:Waar staat losgelatenheid, nog even afgezien wat dat mag voorstellen, in de FEI reglementen? Ook zo'n kreet. Net als bergopwaarts. Staat nergens, maar elke malloot bedient tegenwoordig zich van dit soort modeterminologie.
Ik wil graag antwoord op mijn vragen.
arie53 schreef:Aimee wat is de piaffe bij een paard? Leg eens uit.
arie53 schreef:Waar staat losgelatenheid, nog even afgezien wat dat mag voorstellen, in de FEI reglementen? Ook zo'n kreet. Net als bergopwaarts. Staat nergens, maar elke malloot bedient tegenwoordig zich van dit soort modeterminologie.
Aimee schreef:arie53 schreef:Waar staat losgelatenheid, nog even afgezien wat dat mag voorstellen, in de FEI reglementen? Ook zo'n kreet. Net als bergopwaarts. Staat nergens, maar elke malloot bedient tegenwoordig zich van dit soort modeterminologie.
Dus omdat iets volgens jou niet in de reglementen staat, hoeft het ook niet getoond te worden?
Losgelatenheid is voor jou dus niet nodig, want het staat niet in de reglementen.
Tyrza schreef:Wat dacht je van ongedwongenheid, de oplettendheid, het vertrouwen, de harmonie en de gehoorzaamheid van het paard? Daar krijg je toch echt cijfers voor, die nog dubbel tellen ook! Daar hoort dus dat onderdeel van losgelatenheid en gedragenheid (bergopwaarts) bij.
Aimee schreef:arie53 schreef:Aimee wat is de piaffe bij een paard? Leg eens uit.
Arie.... in een ver verleden heb ik eens die FEI reglementen uit m'n kop moeten leren van één of andere flapdrol van een instructeur... daar ben ik écht niet beter van gaan paardrijden. Hooguit weet ik sindsdien hoe bepaalde dingen er idealiter uitzien, of behoren te zien.
De clou zit 'm precies in dat woordje idealiter.....
Sorry hoor... ik heb nog steeds een beeld voor me van een ruiter met een boekje in de hand, op zoek naar het ideale plaatje... zoals het in het boekje staat.![]()
Stel nou dat het hem lukt dat ideale plaatje te vinden... wat dan? Dan probeert ie van ideaal plaatje naar ideaal plaatje te rijden... als in een stripverhaal?![]()
Dat is gewoon niet wat ik onder paardrijden versta.
Goofy44 schreef:Het zou zelfs verkeerd zijn als losgelatenheid in de FEI reglementen zou worden omschreven.
Losgelatenheid is niets meer dan een tussenstap die je moet realiseren om een volgende stap te kunnen maken. Losgelatenheid heeft niets met durchlässigkeit te maken.
Volgens mij moet je een doel voor ogen hebben.
1/ ga ik de sport in en wil ik iets presteren in dressuur als sport.
2/ wil ik een paard goed africhten, scholen, trainen en berijden tot betrouwbaar dressuurpaard.
Als je kiest voor ad.1). is het uitgesloten om ad.2) te realiseren.
Als je kiest voor ad.2). dan ben je in wedstrijdsport eigenlijk kansloos, je mag meehobbelen.