(Voor alle duidelijkheid, ik reageerde op Yvonnelind, die op die foto reageerde, mocht je dat niet begrepen hebben)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tyrza schreef:Weet je wat nu zo frappant is? Tijdens het Youth Dressage Festival in de Wouwse Plantage afgelopen zomer mocht ik schrijven bij een bekend Duits jurylid. Aangezien dat artikel in de St Georg erg hot was, viste ik naar de mening van deze man. Deze persoon was niet te spreken over de "rollkur". Maar wat schetst mijn verbazing?? Hij zet de bekendste LDR rijdende YR op de 1e en 2e plaats, alle 3 de dagen..... De 8-en en 9-s vlogen om je oren (met name in de kur).
Yvonnelind schreef:Zweepje mag niet meer op dat niveau volgens mij
Citaat:daarom zal elke piaffe anders zijn.
Karl66 schreef:Als er bij een onderzoek verschillende zaken onderzocht worden, kan je na een deelonderzoek al wel bepaalde conclusies trekken voordat het volledige onderzoek is afgerond. Dat deel over het ruggebruik gaat echt niet meer veranderen.
Aimee schreef:Wat is dat toch voor gezeur om de FEI regels![]()
![]()
arie53 schreef:Daar zitten een aantal slecht rijdende kabouters wel maar de paarden niet op te wachten.
arie53 schreef:Citaat:Maar ja, Arie kennen we al even als het aan hem ligt rijden we morgen allemaal strak bovenin met een kruising groninger-shagya-arabier hahahahahaha... tja, leeftijdskloof denk ik.
Oh en Arie een foto van een GEFORCEERD LDR paard??????????????????????? *zucht* je voegt echt iets toe.
Kun je nu werkelijk niets anders bedenken dat deze eindeloos herhaalde onnozele teut. Je bent zelf nog niet staat om te zien of een paard tactmatig en daardoor in balans kan bewegen. Je meent bovendien dat van je van uitgesproken racepaarden rijpaarden kunt maken. Als dit soort onharmonische paarden vervolgens volkomen ongebalanceerd een voorbeen uitsteekt, kraai je victorie en sta je te roepen dat een dergelijke vertoning het summum van de dressuur moet voorstellen.
En van de FEI reglementen heb je al helemaal geen kaas gegeten. Probeer eerst eens de tact en de balans bij een paard te herkennen en als je die kloof hebt overbrugd, gaan we eens kijken hoe oud je bent geworden.
arie53 schreef:Tyrza schreef:Weet je wat nu zo frappant is? Tijdens het Youth Dressage Festival in de Wouwse Plantage afgelopen zomer mocht ik schrijven bij een bekend Duits jurylid. Aangezien dat artikel in de St Georg erg hot was, viste ik naar de mening van deze man. Deze persoon was niet te spreken over de "rollkur". Maar wat schetst mijn verbazing?? Hij zet de bekendste LDR rijdende YR op de 1e en 2e plaats, alle 3 de dagen..... De 8-en en 9-s vlogen om je oren (met name in de kur).
Deze sukkels hebben er geen idee van wat de eigenlijke uitvoering van de FEI regels inhoudt. Van tact en balans hebben ze helemaal geen weet. Helaas geldt dat voor veel meer mensen.
Yvonnelind schreef:Zweepje mag niet meer op dat niveau volgens mij
Mireille1970 schreef:Hahahahahahahahahaha ja Goofy foei!
Ontopic: wie van jullie hebben er eigenlijk de dvd al in huis?