Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:40

Horseware schreef:
Starbreeze: ik blijf het geweldig vinden om naar die "voor en na foto's" van jouw paard te kijken. WAT een verschil zeg!

Meer bevestiging heb je niet nodig toch ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:43

Starbreeze, dat is toch prachtig om naar te kijken hoe je paard zich ontwikkeld. En als dit via geitenwollensokkenrijden is. Who cares?
En inderdaad, meer bevestiging heb je niet nodig.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:43

Starbreeze schreef:
Horseware schreef:
Starbreeze: ik blijf het geweldig vinden om naar die "voor en na foto's" van jouw paard te kijken. WAT een verschil zeg!

Meer bevestiging heb je niet nodig toch ;)

Zeker niet :D En extra bevestiging lees ik al uit jouw ervaringen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:44

Mungbean

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:45

Zo, dat is een flinke beer geworden :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:45

Wow Sjolvir die is knap geworden :9

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:47

Wauw <3 knappert!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:48

Net een plantje, tegen blijven praten dan groeit ie goed!
(oke en voeren en bewegen..)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:51

Ben sinds 1 1/2 week weer eens aan mijn oren gegrepen voor veranderingen in mijn rijden.
(Je bent nooit te oud om te leren niet waar?)
Komt mede doordat iemand anders hem voor me ook rijdt (wissels erop gezet) en ahum hij bij haar beduidend beter loopt.
(meer afdruk, ruimer, taktmatiger, meer impuls, meer activiteit, korter in het frame, bla bla bla)
Onder het motto als een ander het kan met mijn paard moet ik het ook kunnen, ZEG ME HOE!!!!!
Zijn we daar nu aan aan het sleutelen.
Grappige is dat ik sinds dat 4 x gereden heb en het verschil al ga voelen, maar is weer eens lange weg voor oude vastgeroeste ruiter.
Maar ik heb geen enkel excuus ik weet dat het paard het kan met iemand anders, dus ben ik (zal ook eens niet) de beperkende factor.

(rij alleen sinds juli wegens omstandigheden maar 2 x per week, dus hard gaan we niet. En hij wordt 1 x per week gereden.)

De hoe is voor nu.. Loslaten, ontspannen, niets doen. (nou, ja, voor mijn doen niets doen).
Dus alles loslaten.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:59

damian23 schreef:
Starbreeze, dat is toch prachtig om naar te kijken hoe je paard zich ontwikkeld. En als dit via geitenwollensokkenrijden is. Who cares?
En inderdaad, meer bevestiging heb je niet nodig.

Hahaha geitenwollensokken ja! Met mn 20 dekens en glansspraytjes. En heb je m'n sporen wel eens gezien :)) ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:00

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:03

Sjolvir, wat een knapperd!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:07

Sizzle schreef:
Biscaya, gelukkig is het een discussie forum :)

Misschien kun jij mij vertellen wat jou juist positief opviel?

Laat ik het zo zeggen. Als het filmpje bedoeld was als 'koop bij ons' promotiemateriaal dan is het voor mij niet gelukt.

Ik begrijp de stappen die M de R hier laat zien wat beter omdat ik deze stappen zelf heb gedaan met een paard wat in wezen was afgeschreven ( paard kon niet meer zuiver bewegen) en ik heb heel wat af gelongeerd olv een zeer gerenommeerde dierenarts..Echter deze kon het dier ondanks dat deze 100% op de foto was, fysio, aquatraining ect ect niet zuiver krijgen..En hij niet alleen heb zo'n beetje alles afgelopen wat er op dat gebied te krijgen was en niks maar dan ook niks hielp! Totdat... Je voelt em al aankomen M de R op mijn pad kwam! En ik alle technieken vol overgave in me heb opgenomen..Van aan de hand werken, longeren, onder het zadel ik heb het allemaal gedaan olv M de R..Het resultaat de eerste die mijn paard zuiver en correct kon laten lopen! Paard loopt inmiddels wedstrijden en is dermate gebalanceerd dat ik zelfs sinds een aantal maanden aan de piaff train..jammer dat je de meerwaarde niet ziet van dit filmpje maar ik zie het gelukkig wel.. M de R is helemaal niet zo bezig met " promotie materiaal" haar insteek is vooral om andere te willen helpen maar dan moet je er wel voor open staan om het tot je te nemen..mij heeft het en nog steeds trouwens enorm veel geholpen en zal nooit geen andere weg meer inslaan..
Zien de filmpjes er gelikt uit van M de R..Nee maar daar draait het ook niet om..Misschien Door vele geïnterpreteerd als onprofessioneel voor mij persoonlijk totaal onbelangrijk..

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:13

Dat is goed zo @biscaya.
Ik begrijp dat je fan bent.
Maar, dat heeft nagenoeg niets met de kwaliteit van de video te maken, die is wat hij is en daar hebben sommigen hier een oordeel over.
Ik heb verder niets tegen M de R.

Weet dat ik me jaren bezig heb gehouden met het uit het slop halen van en het corrigeren van allerlei paarden, één voor één en in bosjes van 12 in workshops.
Dat wat we in de video zien is amateuristisch en heel magertjes, als voorlichting en om mensen te helpen dient het nergens toe.
Geen twijfel omtrent de goede bedoelingen. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:30

Ik vind het niveau van de posters hier juist heel hoog. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten en er wordt erg volwassen gereageerd.
Mooie foto's van voor en na. :j

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:30

@simpelman: het zou raar zijn als M de R alles weggeeft toch in haar video's.. Dat zou ik persoonlijk ook niet doen..

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:31

Phillip Karl, Reiner Klimke, Nuno Olivièra, Manolo Mendez, von Neindorf, John Swaab, Will Faerber, ik, wel.
(waarbij ik me niet op dezelfde lijn zie....)
En je denkt toch niet dat M de R het heeft uitgevonden?
Maar laten we stoppen met deze discussie, die leidt nergens toe. :)
Laatst bijgewerkt door Simpelman op 11-11-15 22:38, in het totaal 5 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:32

In haar webinar heeft ze volgens mij veel verteld. Niet dat ik alles heb gevolgd, maar het eerste stuk wel.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:40

@simpelman: ik zeg zeker niet dat zij het heeft uitgevonden ( dat zegt ze zelf ook niet hoor) maar zij heeft mij enorm veel geleerd in voor mij duidelijke taal..

Bedoel je nou dat je zelf ook tussen die grote Namen hoort?
Laatst bijgewerkt door Othilly op 11-11-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:45

Evelijn schreef:
ínvullen hoeveel praktijkervaring iemand zou hebben.... terwijl je eigen profiel leeg is en je ook hier niks van jezelf laat zien of horen... waarom dan kritiek op mensen die hier wel eerlijk hun eigen ervaring delen en laten zien... ik vind dat eigenlijk beetje laag en erg makkelijk.

Daar wil ik wel wat op zeggen.

Ik beoordeel mensen niet op hetgeen wat in het profiel sta. Maar ik reageer op de berichten die men hier schrijft. En als ik denk, 'wat is dit nu weer voor onzin' pas dan wil het wel eens gebeuren dat ik in het profiel van de bokker kijk en vaak wordt mijn vermoeden dan bevestigd dat ik te maken heb met een onervaren paardeliefhebber.

Dan het volgende, een uitgebreid profiel met eigen foto's en films heeft bijv. Simpelman ook niet. Toch zie ik niemand zijn verhalen in twijfel trekken. Op de manier waarop hij dingen schrijft weet je dat hij wel een ervaren persoon is.

Dus of iemand nu wel of niet weet waar hij over praat merk ik aan de teksten die iemand schrijft en daar heb ik niet persé een profiel voor nodig. Maar een profiel bevestigd voor mij wel vaak hetgeen ik al dacht.

En verder is er over mijn persoontje best wel wat film en/of fotomateriaal te vinden op Bokt. Misschien wel meer dan van bijv. Simpelman. :D

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:53

vur schreef:
Ik vind het niveau van de posters hier juist heel hoog. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten en er wordt erg volwassen gereageerd.
Mooie foto's van voor en na. :j

Als er een like-knopje was geweest.. XD

Dit is juist 1 van de topics waar niet continu met modder wordt gegooid.

Vanwege cursus en stagiaires de laatste week maar weinig op mijn paard gezeten =__=
Maar morgen mogen we weer bospadhobbelen :p
Hopelijk gaat hij nu ook in draf een beetje loslaten buiten.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:56

@Gast5428,
Misschien kun je die persoon dan uitleggen waarom jij denkt dat hij/zij dingen veronderstelt die niet juist zijn.
Daar worden we allemaal beter van.
Mogelijk zelfs jijzelf omdat je gedwongen wordt om even goed na te denken om je antwoord te beargumenteren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:00

Ik weet welke persoon je precies bedoeld Simpelman?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 23:01

De personen die "onzin" uitkramen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:10

Oh, maar dan heb je niet helemaal goed opgelet Simpelman.
Ik heb volgens mij toch ook mijn bijdrage geleverd over hoe ik zelf rijd en heb zelfs een filmpje geplaatst over losstappen en mijn visie gegeven omtrent het wat lager instellen van een paard.
Ik ga geen mensen aanwijzen dat ze onzin verkondigen. Het is slechts een constatering die ik maak.