Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne83 schreef:Een paard dat graag als een struisvogel loopt, mag meer met de neus omhoog lopen.
maura schreef:sanne83 schreef:Een paard dat graag als een struisvogel loopt, mag meer met de neus omhoog lopen.
Even voor mijn begrip, maar een paard dat als een struisvogel loopt, zo'n beetje zandschuiverend met z'n neus, strekt toch niet correct de hals? Dat is toch geen strekken naar de hand toe, maar eerder onder de hand uit?
TT, er is iets vreemd aan de hand, gewoon in het topic zie ik maar 1 plaatje (alleen de bovenste), maar in de antwoord-voorbeeld-modus zie ik er 3. Waarbij het onderste plaatje zo'n beetje het plaatje is dat ik bedoelde met mijn eerdere vraag (paard is braaf, maar houdt het hoofd hoog).
Saintelette schreef:Leuk filmpje hoor TT!
Is het een idee om te beginnen met longe werk en dan zitoefeningen? Even die teugels en hoofd laten voor wat het is en eerst die zit wat onafhankelijker (of mee in de beweging) krijgen?
Daarnaast vroeg ik me af, weet ze wel wat al die begrippen betekenen? Weet ze wat JIJ met toestaan ed bedoelt en heb je haar dat ook laten voelen en zien?
Simpelman schreef:Het grote merendeel van de paarden loopt minder of meer achter de loodlijn en dat is precies het symptoom dat bewijst dat men te snel wilde gaan en er geen aanleuning is.
Zou er aanleuning zijn dan was die er ook voor de loodlijn.
Kijk naar oude filmbeelden 1850>1940 en je ziet alle paarden ruim voor de loodlijn gaan.
In deze periode was de africhting nog Klassiek.
0000 schreef:Ja dat is dus precies het punt...hij blijft gewoon opgekruld. Maakt echt niet uit of ik een beetje ruimte geef of mijn teugels op het uiteinde vastneem, hij kruipt er nog steeds achter. Als de teugel zo lang is dat hij gaat klapperen gaat hij zelfs nog dieper lopen. Pas als hij wat naar het bit toe durft te komen, volgt hij ook de hand een stukje. Overigens loopt dit paard als hij echt opspant of schrikt zich helemaal omhoog duwt en letterlijk de kin bijna tegen de onderhals aangedrukt, zit misschien nog 10/15 cm tussen dan...óók aan die lange teugel, want het is echt geen paard dat onder je vandaan gaat rennen dus tegenhouden hoef ik hem ook op die momenten niet.
damian23 schreef:beelden zijn 60 jaar oud, is effe meer als "laatste jaren"Inderdaad, ruim voor de loodlijn. En dan vraag ik me toch af, wat is er de laatste jaren toch gebeurd?
Wat een verschil met vroeger.
83
damian23 schreef:Simpelman schreef:Het grote merendeel van de paarden loopt minder of meer achter de loodlijn en dat is precies het symptoom dat bewijst dat men te snel wilde gaan en er geen aanleuning is.
Zou er aanleuning zijn dan was die er ook voor de loodlijn.
Kijk naar oude filmbeelden 1850>1940 en je ziet alle paarden ruim voor de loodlijn gaan.
In deze periode was de africhting nog Klassiek.
Inderdaad, ruim voor de loodlijn. En dan vraag ik me toch af, wat is er de laatste jaren toch gebeurd?