0000 schreef:Ja dat is dus precies het punt...hij blijft gewoon opgekruld. Maakt echt niet uit of ik een beetje ruimte geef of mijn teugels op het uiteinde vastneem, hij kruipt er nog steeds achter. Als de teugel zo lang is dat hij gaat klapperen gaat hij zelfs nog dieper lopen. Pas als hij wat naar het bit toe durft te komen, volgt hij ook de hand een stukje. Overigens loopt dit paard als hij echt opspant of schrikt zich helemaal omhoog duwt en letterlijk de kin bijna tegen de onderhals aangedrukt, zit misschien nog 10/15 cm tussen dan...óók aan die lange teugel, want het is echt geen paard dat onder je vandaan gaat rennen dus tegenhouden hoef ik hem ook op die momenten niet.
Ik ben sinds april vorig jaar begonnen met mijn paard klassiek te gaan rijden. Die van mij kroop ook vaak achter de loodijn en krulde op. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is om hem dan wat voorwaards te rijden en contact te houden met de teugels. Gewoon blijven volgen waar zijn hoofd gaat. Ze moeten het stretchen gewoon leren. Heeft bij mij een maand of twee geduurd.