Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Maar hoe weet je of een tekenaar te vertrouwen is?
Paardentango schreef:
Goofy44 schreef:Daar worden ze getrained (ten minste als ze bij duindigt staan)Daar moet je een strandritje op maken. .... Dat kan zelfs met volbloed.
Goofy44 schreef:Paardentango schreef:
Mooi rond in de bovenlijn, Hurkt netjes, Relatieve oprichting.
Kijk die achter- en voorbeentjes nou eens, takt zuiver.
Wat is hier nou mis mee?
Dit is super!
Goofy44 schreef:Voor beoordelen:
Wat zien ik ?
Is dit nu goed, redelijk of slecht ?
Tyrza schreef:He wat flauw. We weten allemaal dat dat net het moment was dat het paard scherp aan het been werd gemaakt.
Paardentango schreef:de ontspanning kan Hoirseyfries het beste uitleggen denk ik... die heeft er verstand van.... http://www.youtube.com/watch?v=76hE5hp7 ... ted&search
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Nou gelukkig dan maar!1. die laatste is dat niet, ik heb je uitgelegd waarom die laatste er staatMireille1970 schreef:Is het dan zo moeilijk voor jou om één van die duizenden foto's die jij zo goed vindt te plaatsen2. kijk naar die duizenden foto's van LDR gereden paarden die je kentMireille1970 schreef:Kan heel goed, maar er doen meer onderzoekers mee aan dit project en die zeggen dus niet precies hetzelfde. Het staat woordelijk vermeld, maar niet in een officiele wetenschappelijke publicatie.Dan wel een eigen interpretatie van de onderzoekers in Utrecht. Het staat woordelijk zo vermeld.Kafue schreef:Weet je wat? Het IS ook niet gezond!!!Als ik die ballerinas zie of die turners dan denk ik ook auwa dat spagaat, split pirouettes op je tenen kan toch neit gezond zijn. en toch gebeurd het.Kafue schreef:Exact. Daarom geloof ik ook niet dat een paard dat in de "extreme LDR" worden gereden een ondertredend achterbeen kunne hebben, maar de "pro's" menen dat dit anders is (kunnen alleen geen foto's vinden).Juist ondertreden is de voorwaarden in een correct gereden verzameling. Echter een paard dat op de voorhand gaat kan niet ondertreden. Dus als de achterbenen niet ondertreden is er geen sprake van een correct gereden verzameling.horseyfries schreef:En jij beschuldigt hier regelmatig mensen van het niet begrijpen van LDR? Als jij het vetgedrukte meent, heb jij niets begrepen van klassiekLDR is nog meer gericht op het paard, elk paard krijgt een andere benadering terwijl klassiek juist pretendeert dat elk paard precies hetzelfde nodig heeft..
horseyfries schreef:De houding die past bij z'n graad van verzameling, met ten allen tijden de neus voor de loodlijn. Aangezien je in de training zowel ontspanning in vwnw als de zwaarste inspanning in verzameling en ook verruimde gangen meeneemt, varieert die houding nogal.Wil jij me eens vertellen wat volgens jou de houding is waarin elk klassiek getraind paard moet lopen?
horseyfries schreef:C. Klassiek is niet star en benadert niet elk paard op dezelfde manier, maar gebruikt de voor de opleiding van elk paard ontwikkelde "toolbox".A. Klassiek is niet zo star en het is dus onzin dat jullie dat soort commentaar op foto's leveren
B. Klassiek wil wel elk paard met de nek als hoogste punt en de neus voor de loodlijn en is dus toch hetzelfde voor ieder paard, hoe het ook gebouwd is.
Goofy44 schreef:Karl66 schreef:Als er bij een onderzoek verschillende zaken onderzocht worden, kan je na een deelonderzoek al wel bepaalde conclusies trekken voordat het volledige onderzoek is afgerond. Dat deel over het ruggebruik gaat echt niet meer veranderen.
Is er al iets bekend dan ?
Het deel over ruggebruik lijkt me interessant, waar is dat te vinden, is dat beschikbaar ?
Goofy44 schreef:Voor beoordelen:
Wat zien ik ?
Is dit nu goed, redelijk of slecht ?
QQQQ schreef:horseyfries schreef:De houding die past bij z'n graad van verzameling, met ten allen tijden de neus voor de loodlijn. Aangezien je in de training zowel ontspanning in vwnw als de zwaarste inspanning in verzameling en ook verruimde gangen meeneemt, varieert die houding nogal.Wil jij me eens vertellen wat volgens jou de houding is waarin elk klassiek getraind paard moet lopen?horseyfries schreef:C. Klassiek is niet star en benadert niet elk paard op dezelfde manier, maar gebruikt de voor de opleiding van elk paard ontwikkelde "toolbox".A. Klassiek is niet zo star en het is dus onzin dat jullie dat soort commentaar op foto's leveren
B. Klassiek wil wel elk paard met de nek als hoogste punt en de neus voor de loodlijn en is dus toch hetzelfde voor ieder paard, hoe het ook gebouwd is.
LDR wil een nieuw gereedschap van de gereedschapskist worden, maar de kist is te klein voor een moker.
Karl66 schreef:Om met een zekere Goofy te spreken, zoekt en gij zult vinden
Kafue schreef:wat is het opladen van de spieren.