knollentuin schreef:Ik kan me eigenlijk alleen maar bij pien

leuk je hier te zien en Babootje aansluiten, m'n post vanmorgen was erg kort, even voor ik aan 't werk ging, en nu even koken en eten straks misschien uitgebreider reageren

Zwaait terug naar Knollentuin.
Jullie gaan heel hard, maar ik had nog iets beloofd als reactie op
jannico schreef:@pien_2010. Dat het niet aansluit bij het strakke duitse plaatje prima. Maar goed les krijgen en ver komen.. Ik weet niet zo goed van wie iemand les moet hebben en hoe ver iemand moet komen.. Maar ze lest bij en draagt de kennis uit van in mijn optiek 1 van de beste klassieke ruiters van zijn generatie (Philippe Karl, maar ik vrees dat zelfs hij de lakmoes proef hier niet zou halen) en rijd voor de nationale lippizaner stoeterij in Hongarije en is zowat hun boegbeeld daarnaast brengt ze paarden uit op verschillende niveaus in zowel dressuur als working equitation.
namelijk:
pien_2010 schreef:Dat dit frans is had ik gezien, maar dat wil niet zeggen dat het dus per definitie goed of fout is. Er zijn genoeg franse combinaties die wel correct gaan en genoeg Duitse niet. Deze combinatie loopt en gaat niet. Het spijt me, meer kan ik er niet van maken. Later ga ik op zoek naar franse combinaties voor je die wel correct gaan.
Jannico voor jou gezocht:
Dit is in het frans en correct gereden:
https://www.youtube.com/watch?v=6vGIdmT ... e=youtu.beDeze is in het Engels en expres gezocht omdat de meeste zo verwacht ik geen Frans begrijpen. TEvens omdat er ook nog een vraag was naar wat uitleg over Frans klassiek.
https://www.youtube.com/watch?v=6vGIdmT ... e=youtu.beFrans klassiek is anders dan Duits klassiek maar wel correct. Jannico ik woon in Frankrijk en ik hou van het land waar ik woon.
Omdat mijn paardje aan het revalideren is van een flinke val, rijd ik af en toe een manege paard hierin de buurt. Eerste reactie van mijn instructrice was dat ze denkt dat ze mij weinig kan leren daar ik beter rijdt (volgens haar) dan zij. Hmmm weet dat nog zo net niet heb ik terug gegeven, maar ik heb aangegeven dat zij wel aan kan geven of het paard wel of niet goed gaat want zij weet wel degelijk wat correct uitgevoerd wordt en wat niet. Tweede reactie van haar is, dat ze wat raar aankijkt tegen het feit dat ik, paard ook op de rechte lijn in stelling rijdt (dat is Duits, doen de Franse niet). Toen ik haar uitlegde waarom ik dat doe en zij zag, dat het paard het gemakkelijk oppakte en met meer rug gebruik zich ging bewegen (is wel een vastgereden manegepaard hé), vond ze het OK en mocht ik in mijn eigen stijl verder rijden.
Deze reactie geef ik je, omdat je schrijft
Citaat:
Philippe Karl, maar ik vrees dat zelfs hij de lakmoes proef hier niet zou halen
. Ik distantieer me dus van jouw uitspraak en kom dus met juist een voorbeeld van Philippe Karl, want Duits en Frans is verschillend (vind ik echt niet gemakkelijk als ik op de manege rijd) maar Frans is zeer zeker niet slecht.
Ook al is jouw filmpje van een leerling van Philippe Karl, dan wil dat nog niet zeggen dat het goed gereden is. Ik ga hier zeker niet de Franse manier van rijden verdedigen of uitleggen, want dat kan ik helemaal niet. Ik weet er te weinig van. Maar als je kijkt naar de paarden in het filmpje dan is dat gewoon goed voorgesteld en echt anders als het filmpje Jannico dat jij hebt geplaatst (
https://www.youtube.com/watch?v=SvY1jLegAJ8 )en dan heb ik het niet over het verschil in niveau want het paard dat Carl voorstelt is ook niet hoge school op dit moment.
Ik vind het juist fijn dat je dit filmpje hebt geplaatst want ik leer daar ook weer van. Al je andere filmpjes ben ik nog niet aan toegekomen om te bestuderen maar ga ik zeker nog doen. Alvast bedankt voor het plaatsen daarvan..
Ik vind het knap wat allemaal aan de hand van een foto gezien kan worden. Daar ben ik niet toe in staat want vind dat te veel een moment opname. Ik vond de foto er niet verkeerd uitzien en daar laat ik het verder bij. Volg met belangstelling de discussie