Tancreda4 schreef:Inderdaad. En ik vind het een realistisch filmpje of iig herkenbaar. Zeker als ik naar min huis tuin en keuken paard kijk die ook van ver komt.
Een paard op de goede weg krijgen gaat niet altijd over 1 nacht ijs, maar heb je tijd en geduld voor nodig. Wel grappig dat dat in dit topic toch steeds weer naar voren komt - en logisch ook - : stapje voor stap gaan, komt wel, neem de tijd, heb geduld, ga niet te lang door....
en als een ander die niet helemaal lijkt te liggen in bepaalde straatjes de tijd neemt en de voortgang laat zien, is het opeens te langzaam en niet goed genoeg? Ik snap dat niet helemaal....
Het is niet een kwestie van te langzaam of "straatje".
Het filmpje is geplaatst door iemand die de pretentie heeft anderen te kunnen voorgaan.
Prima, dit soort mensen hebben we nodig.
Wat hier mankeert is structuur.
Wat mankeert dit paard, hoe komt dat, wat gaan we daar aan doen, hoe gaan we dat doen en waarom.
We zien hier een filmpje met een hoop gezwam over allerlei aspecten van "hoe het zou moeten zijn", maar niet is.
4 Weken lang laat ze het paard een beetje rond slierten, zonder enige structuur, zijn longeerder longerend, om als eind resultaat een meer ontspannen rondsliertend paard te kunnen laten zien dat nog steeds zijn longeerder longeert.
Daar heeft niemand iets aan.
Neem nu 20 meisjes met wat minder ervaring en een soortgelijk paard en laat ze aan de hand van het filmpje hun paard gaan verbeteren.
Ik beloof je dat ze er niet veel meer van terecht brengen dan rondsliertende paarden en de veronderstelling dat dat dan goed is.
BIj Will Faerber vind je: uitleg wat het probleem is, wat hij gaat doen aan dat probleem, structuur, techniek, opbouw.
Daar hebben mensen iets aan.