WowAmigo schreef:Ik denk dat de AdB methode echt heel erg op de basis gericht is en dat je voor de verdere africhting bij een andere (klassieke?) instructeur moet zijn?
Ik heb 1 clinic van hem meegereden, ben me van een aantal dingen bewust geworden, maar vond het wel erg basis, ik kon me niet zo goed voorstellen hoe ik met hem als instructeur in eht Z terecht zou komen bij wijze van spreken.
Maar ik denk dat voor een heel aantal ruiters die basis gewoon heel erg nuttig is, dat wel.
Mijn latere instructrices waren ook erg met rechtrichten bezig maar losten het iets anders op dan met dat zigzaggen. Maar ze wilden hetzelfde bereiken denk ik.
De ADB-methode richt zich in het begin idd op de basis. Maar daarna komt ook de oprichting etc.
Ik heb een jong paard en wil daar ook mee starten, ik zie het als een uitdaging om te laten zien dat je bij wijze van spreken het Z wel kan halen met deze manier van rijden.
Ik leid mijn jonge paard met deze methode op en mijn instructrice weet ook dat ik wel ambities heb om wedstrijden te gaan rijden, hier hebben wij het vaker over. Ik ben er van overtuigd dat het met deze methode ook kan.
1 Clinic is ook niet de hele opleiding van paard en ruiter, ik vind het niet gek dat er bij de basis word begonnen op zo'n clinic. De basis is immers het begin!
Rechtrichten is imo de basis. Ik vind dat er weinig specifieke aandacht aan word geschonken in de gemiddelde training. Uiteraard leiden er meer wegen naar Rome, dus als het opgelost kan worden op een andere manier dan de ADB-methode is dat prima, zolang het maar gebeurd!