Mij boeit het niet wat je doet, al ga je in je blootje in de Kalverstraat lopen. Dat zijn dingen die je zelf moet weten. Als jij je op een bepaalde manier wil profileren moet je dat doen, het is jouw feestje.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nikka schreef:Mij boeit het niet wat je doet, al ga je in je blootje in de Kalverstraat lopen. Dat zijn dingen die je zelf moet weten. Als jij je op een bepaalde manier wil profileren moet je dat doen, het is jouw feestje.
Citaat:zich pro·fi·le·ren2 (wederkerend werkwoord; profileerde zich, heeft zich geprofileerd)
1 de aandacht vestigen op zichzelf of op een bepaald aspect van zichzelf
. (Nee, mijn woordenschat is niet oneindig
).
Ik ben een heel normaal persoon hoor, net als jij en ieder ander. Alleen ik rook op straat, en daar zal ik niet mee stoppen.
mrie schreef:Hoe zit het eigenlijk met de gemiddelde leeftijd van die vreselijk anti "op het paard roken" bokkers. Zijn jullie allemaal 17 of zo dat je meent de wereld te moeten veranderen en meent anderen voor te mogen schrijven wat wel en niet ok is? Grow up!!
Vroeger vond ik op straat roken ook maar niets, maar tegenwoordig mag je eigenlijk nergens anders meer roken. Duzz eh...?
Trouwens mijn paard vind roken ook heerlijk ontspannend, hij krijgt dan lekker een lang teugeltje.
Wat ik wel weer raar vind is tijdens een buitenrit en i-pod in je oren hebben. Dan kun je toch niet meer echt genieten van het rijden in de buitenlucht. Maar als je dat graag wilt, ga je gang be my guest.

sportfan schreef:is al smerig, maar op je paard is het helemaal afschuwelijk, je kan toch wel een paar uur zonder die verslaving?
Als ik ergens een hekel aan heb is dat één persoon in naam van de hele mensheid spreekt. 
In mijn huis en auto mag dan ook niet gerookt worden. Nikka schreef:@ Anya. Ten gevolge van ongelukken en vergiftigingen sterven er elk jaar zo'n 4500 mensen. Dit staat in schril contrast met het antal doden wat gerelateerd is aan kanker. Ruim 9000 mensen sterven elk jaar aan lonkanker, ruim 43.000 aan hart en vaatziekten, 6000 aan COPD. Bij 80-90% is roken de hoofdoorzaak van COPD en niet de uitlaatgassen, zoals je enigzins suggereert!!
Dan heb ik het nog niet over slokdarmkanker, tongkanker, mondkanker, maagkanker, strottehoofdkanker, blaaskanker en ik kan nog wel even doorgaan. Niet elke geval is gerelateerd aan roken maar wel het merendeel. Roken is gewoon niet gezond. In jouw verhaal ontbreekt alleen nog maar, dat je opa er ook honderd mee is geworden.
Dat het roken uit openbare gelegenheden verbannen wordt is niet meer dan terecht. Ik wil niet geconfronteerd worden met iemand zijn levensgewoontes die mij potentieel schade kunnen bezorgen. Als ik zelf zou roken doe ik het me zelf aan. Ik heb geen probleem dat iemand rookt alleen het liefst niet bij mij in de buurt. Zoals eerder gezegd boeit het me weinig of iemand het op een paard doet, heb ik geen last van.
Ik kom uit een gezin waar mijn beide ouders erg veel rookten. Vader rookte, tot hij na 50 jaar roken stopte, een pakje sigaretten per dag. Mijn moeder rookte een doosje sigaartjes per dag. Hoe erg het eigenlijk ruikt voor anderen kwam ik pas achter toen ik huis ging. Ik ging enkele keren per week naar mijn ouders en als ik thuis kwam en me omkleedde voor stal, gooide ik de kleren in wasmand. De volgende ochtend rook de kamer waar de wasmand stond helemaal naar de sigaretten. Ik moet zeggen,dat ik oude rook niet echt prettig vindIn mijn huis en auto mag dan ook niet gerookt worden.
Anya schreef:Dat is eerllijk gezegd het trieste van deze samenleving op dit moment. De intolerantie druipt eraf.
De anti-rook-acties hebben hun werk fantastisch gedaan. 1/3 van de bevolking rookt en de andere 2/3 houdt zich bezig met schreeuwen hoe vies en ongezond dat dat wel niet is.
1/3 van de bevolking is met (door de overheid ooit gestimuleerd rookgedrag) verbannen naar roken in de regen, houdt rekening met de niet-rokers (die overigens soms in auto's rijden die zo vervuilend zijn dat ik met een jaar roken nog niet de uitstoot van zo'n auto in een week gerealiseerd krijgt). En over en weer roept men naar elkaar.
Auto's zijn vervuilender en stinken meer. Vliegreisjes zijn nog erger. Alcohol in het verkeer veroorzaakt meer dodelijke ongevallen dan roken. En zeker op kortere termijn (je bent eerder dood aan een autoongeluk).
Maar natuurlijk zijn dit algemeen aanvaarde vormen van maatschappelijk risico.
Let op: de dikke mensen zijn nu aan de beurt. Het duurt echt niet zolang, voor er een andere ongezonde gewoonte wordt gevonden die aangepakt moet worden. En dan start je de acties gewoon op via de mensen die dat middel niet gebruiken, gelukkig ben ik niet te dik
Het wordt anders als het gaat om iets in de ban doen dat iedereen gebruikt. Koffie, auto's, gebakken aardappelen. Dat pikt het volk niet. Tot dan laten we ons lekker tegen elkaar uitspelen.
Ik vind het best. Ik ben 48 jaar inmiddels en als ik wil roken op mijn paard dan doe ik dat. Mijn paard heeft er geen last van. Ik ben er niemand mee tot last. Leer toch met zijn allen eens een beetje verdraagzaam zijn.
Dan mogen jullie van mij allemaal in een milieuverpestende, roetdeeltjes uitstotende astma en doden en gewonden veroorzakende auto rijden zónder dat ik daar over zal zeiken![]()
![]()
Almaz schreef:Natuurlijk, ieder zijn ding, als ze mij maar niet tot last zijn met hun rook. Millieuvervuiling, fabrieken, auto's etc, kan ik niets aan veranderen, rook in mijn omgeving wel. Maar dat is een heel ander discussiepunt. We hadden het over het roken als je op het paard zit.Het is gewoon een risico wat je neemt, dat je je paard kan verwonden en dat is in mijn ogen een verslaving niet waard. Dan maar even wachten, tot je van het paard afgestapt bent. Loopt het in ieder geval geen risico op brandwonden.
mirgino schreef:ik heb nog nooit een paard gezien, [ of ook maar van gehoort] dat deze brandwonden heeft opgelopen door een rokende ruiter![]()
lijkt mij een leuk verzinsel van de anti roker![]()
maar kom maar met cijfers en foto`s,want IK ken niemand![]()
en vind dit zo`n onzin,je hebt je hand ten eerste geeneens in de buurt van je zadel,weet je eigenlijk wel hoe een sigaret vast gehouden word