Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:17

[quote="Ilzjuh] Oh er zal gerust zoiets zijn van "het is niet netjes om op straat te roken". Maar alsnog kan ik me daar dood om lachen. Ik zal zelf wel bepalen of ik iets not done vind of niet. Dat hoeven anderen niet voor me te doen. Je vind iets not done (samen met misschien de rest van de wereld) maar dan hoeft het nog niet perse zo te zijn, want er is altijd nog één persoon die vind dat het wel kan (that would be me, yes yes). In dat geval blijft het een mening, geen feit.[/quote]

Mij boeit het niet wat je doet, al ga je in je blootje in de Kalverstraat lopen. Dat zijn dingen die je zelf moet weten. Als jij je op een bepaalde manier wil profileren moet je dat doen, het is jouw feestje. Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:22

Nikka schreef:
Mij boeit het niet wat je doet, al ga je in je blootje in de Kalverstraat lopen. Dat zijn dingen die je zelf moet weten. Als jij je op een bepaalde manier wil profileren moet je dat doen, het is jouw feestje. Knipoog

Citaat:
zich pro·fi·le·ren2 (wederkerend werkwoord; profileerde zich, heeft zich geprofileerd)
1 de aandacht vestigen op zichzelf of op een bepaald aspect van zichzelf

Blond . (Nee, mijn woordenschat is niet oneindig Knipoog ).

En in m'n blootje op de Kalverstraat lopen is iets wat ik niet zal doen gelukkig. Vork Ik ben een heel normaal persoon hoor, net als jij en ieder ander. Alleen ik rook op straat, en daar zal ik niet mee stoppen. Lachen

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:40

Ik rook niet, maar de eigenaresse wel.
Ze rookt niet op haar paard. Maar wel op de kar Knipoog

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:13

Ik rook niet, en ik ben van plan om nooit te gaan roken.
Helemaal niet op je paard. Je bent bezig met je paard.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:27

Nou met een buitenrit zijn het paard en ik allebei niet elke minuut met elkaar bezig hoor. Mijn paard mag net zo goed als ik genieten van onze buitenrit, en ook lekker om zich heen kijken. Ja hij kan schrikken, so what? Dan heb ik altijd een hand aan de teugels om hem terug te nemen hoor.

Als ik rook komt mijn paard bij me staan, en probeerd mijn sigaret te bemachtigen. Heerlijk vind ie dat. Als hij het niet lekker vond bleef hij heus niet in de rook staan, maar ging hij wel een paar meters verderop staan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:28

Hhahahaa, Chantal, dat doet die ene van mij ook en dan als een gek gaan staan flemen, de malloot. Clown

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:31

JA kom op zeg. Als zo'n paard het niet lekker vind komt hij er heus niet bij staan hoor. Die van mij kan gewoon weglopen als hij het smerig vind. Maar hoe dichterbij hoe beter vind ie.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:32

Dat is toch het ultieme bewijs dat paarden van roken houden, dus niet rokers, jullie doen jullie paarden te kort Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:58

Ik rook op mijn paard tijdens een buitenrit wel Ja

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:10

Ik persoonlijk vind dit topic echt drie keer nergens meer over gaan, het lokt alleen maar negativiteit uit en het getuigd er alleen maar van dat veel mensen elkaar niet in hun waarde kunnen laten. Een discussie als deze eindigd toch alleen maar met tegenstellingen dus je kan eindeloos door blijven l*llen wat in mijn ogen alleen maar weggegooide tijd is.

sportfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:25

Not done, vind dat zo onwijs ordinair en asociaal.........

Roken is al smerig, maar op je paard is het helemaal afschuwelijk, je kan toch wel een paar uur zonder die verslaving?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 03:12

Hoe zit het eigenlijk met de gemiddelde leeftijd van die vreselijk anti "op het paard roken" bokkers. Zijn jullie allemaal 17 of zo dat je meent de wereld te moeten veranderen en meent anderen voor te mogen schrijven wat wel en niet ok is? Grow up!!

Vroeger vond ik op straat roken ook maar niets, maar tegenwoordig mag je eigenlijk nergens anders meer roken. Duzz eh...?
Trouwens mijn paard vind roken ook heerlijk ontspannend, hij krijgt dan lekker een lang teugeltje.

Wat ik wel weer raar vind is tijdens een buitenrit en i-pod in je oren hebben. Dan kun je toch niet meer echt genieten van het rijden in de buitenlucht. Maar als je dat graag wilt, ga je gang be my guest.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 03:53

Ik heb ook gerookt
maar heb nog nooit op het paard gerookt als ik iemand zie roken op het paard vind ik het niet kunnen, maar iemand die rookt op
de fiets ook niet. Ieder moet het voor zichzelf weten, maar je kan toch best wachten met dat sigaretje tot je van je paard of fiets bent gestapt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:15

mrie schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de gemiddelde leeftijd van die vreselijk anti "op het paard roken" bokkers. Zijn jullie allemaal 17 of zo dat je meent de wereld te moeten veranderen en meent anderen voor te mogen schrijven wat wel en niet ok is? Grow up!!

Vroeger vond ik op straat roken ook maar niets, maar tegenwoordig mag je eigenlijk nergens anders meer roken. Duzz eh...?
Trouwens mijn paard vind roken ook heerlijk ontspannend, hij krijgt dan lekker een lang teugeltje.

Wat ik wel weer raar vind is tijdens een buitenrit en i-pod in je oren hebben. Dan kun je toch niet meer echt genieten van het rijden in de buitenlucht. Maar als je dat graag wilt, ga je gang be my guest.

Hmmm apart dat je over leeftijden begint. Ik heb juist bij de welrokersoppaard zo'n plaatje van een 15-jarig 'kijk hoe stoer ik ben want ik rook' tiepje voor ogen.

(overigens niet bij allemaal, maar wel bij veel reakties hier)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:13

Dat is eerllijk gezegd het trieste van deze samenleving op dit moment. De intolerantie druipt eraf.

De anti-rook-acties hebben hun werk fantastisch gedaan. 1/3 van de bevolking rookt en de andere 2/3 houdt zich bezig met schreeuwen hoe vies en ongezond dat dat wel niet is.

1/3 van de bevolking is met (door de overheid ooit gestimuleerd rookgedrag) verbannen naar roken in de regen, houdt rekening met de niet-rokers (die overigens soms in auto's rijden die zo vervuilend zijn dat ik met een jaar roken nog niet de uitstoot van zo'n auto in een week gerealiseerd krijgt). En over en weer roept men naar elkaar.

Auto's zijn vervuilender en stinken meer. Vliegreisjes zijn nog erger. Alcohol in het verkeer veroorzaakt meer dodelijke ongevallen dan roken. En zeker op kortere termijn (je bent eerder dood aan een autoongeluk).

Maar natuurlijk zijn dit algemeen aanvaarde vormen van maatschappelijk risico.
Let op: de dikke mensen zijn nu aan de beurt. Het duurt echt niet zolang, voor er een andere ongezonde gewoonte wordt gevonden die aangepakt moet worden. En dan start je de acties gewoon op via de mensen die dat middel niet gebruiken, gelukkig ben ik niet te dik Knipoog

Het wordt anders als het gaat om iets in de ban doen dat iedereen gebruikt. Koffie, auto's, gebakken aardappelen. Dat pikt het volk niet. Tot dan laten we ons lekker tegen elkaar uitspelen.

Ik vind het best. Ik ben 48 jaar inmiddels en als ik wil roken op mijn paard dan doe ik dat. Mijn paard heeft er geen last van. Ik ben er niemand mee tot last. Leer toch met zijn allen eens een beetje verdraagzaam zijn.

Dan mogen jullie van mij allemaal in een milieuverpestende, roetdeeltjes uitstotende astma en doden en gewonden veroorzakende auto rijden zónder dat ik daar over zal zeiken Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anya op 20-06-08 09:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:21

Anya:
Chapeau! Goed verwoordt!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:40

sportfan schreef:
is al smerig, maar op je paard is het helemaal afschuwelijk, je kan toch wel een paar uur zonder die verslaving?

Nee, het ís niet zo, jij vínd het zo. Vork Als ik ergens een hekel aan heb is dat één persoon in naam van de hele mensheid spreekt. Nagelbijten / Gniffelen

Anya; amen. Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:43

Leuk zo'n discussie, ik rook al jaren en als ik klaar ben met trainen en mijn paard uit ga stappen dan rook ik een lekker sigaretje.
Persoonlijk interesseert het me niet wat een ander daarvan vind, mocht het iemand storen, kijken ze maar fijn de andere kant op. We leven nog altijd in een vrij land.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:30

@ Anya. Ten gevolge van ongelukken en vergiftigingen sterven er elk jaar zo'n 4500 mensen. Dit staat in schril contrast met het antal doden wat gerelateerd is aan kanker. Ruim 9000 mensen sterven elk jaar aan lonkanker, ruim 43.000 aan hart en vaatziekten, 6000 aan COPD. Bij 80-90% is roken de hoofdoorzaak van COPD en niet de uitlaatgassen, zoals je enigzins suggereert!!
Dan heb ik het nog niet over slokdarmkanker, tongkanker, mondkanker, maagkanker, strottehoofdkanker, blaaskanker en ik kan nog wel even doorgaan. Niet elke geval is gerelateerd aan roken maar wel het merendeel. Roken is gewoon niet gezond. In jouw verhaal ontbreekt alleen nog maar, dat je opa er ook honderd mee is geworden.

Dat het roken uit openbare gelegenheden verbannen wordt is niet meer dan terecht. Ik wil niet geconfronteerd worden met iemand zijn levensgewoontes die mij potentieel schade kunnen bezorgen. Als ik zelf zou roken doe ik het me zelf aan. Ik heb geen probleem dat iemand rookt alleen het liefst niet bij mij in de buurt. Zoals eerder gezegd boeit het me weinig of iemand het op een paard doet, heb ik geen last van.

Ik kom uit een gezin waar mijn beide ouders erg veel rookten. Vader rookte, tot hij na 50 jaar roken stopte, een pakje sigaretten per dag. Mijn moeder rookte een doosje sigaartjes per dag. Hoe erg het eigenlijk ruikt voor anderen kwam ik pas achter toen ik huis ging. Ik ging enkele keren per week naar mijn ouders en als ik thuis kwam en me omkleedde voor stal, gooide ik de kleren in wasmand. De volgende ochtend rook de kamer waar de wasmand stond helemaal naar de sigaretten. Ik moet zeggen,dat ik oude rook niet echt prettig vind In mijn huis en auto mag dan ook niet gerookt worden.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:03

Nikka schreef:
@ Anya. Ten gevolge van ongelukken en vergiftigingen sterven er elk jaar zo'n 4500 mensen. Dit staat in schril contrast met het antal doden wat gerelateerd is aan kanker. Ruim 9000 mensen sterven elk jaar aan lonkanker, ruim 43.000 aan hart en vaatziekten, 6000 aan COPD. Bij 80-90% is roken de hoofdoorzaak van COPD en niet de uitlaatgassen, zoals je enigzins suggereert!!
Dan heb ik het nog niet over slokdarmkanker, tongkanker, mondkanker, maagkanker, strottehoofdkanker, blaaskanker en ik kan nog wel even doorgaan. Niet elke geval is gerelateerd aan roken maar wel het merendeel. Roken is gewoon niet gezond. In jouw verhaal ontbreekt alleen nog maar, dat je opa er ook honderd mee is geworden.

Dat het roken uit openbare gelegenheden verbannen wordt is niet meer dan terecht. Ik wil niet geconfronteerd worden met iemand zijn levensgewoontes die mij potentieel schade kunnen bezorgen. Als ik zelf zou roken doe ik het me zelf aan. Ik heb geen probleem dat iemand rookt alleen het liefst niet bij mij in de buurt. Zoals eerder gezegd boeit het me weinig of iemand het op een paard doet, heb ik geen last van.

Ik kom uit een gezin waar mijn beide ouders erg veel rookten. Vader rookte, tot hij na 50 jaar roken stopte, een pakje sigaretten per dag. Mijn moeder rookte een doosje sigaartjes per dag. Hoe erg het eigenlijk ruikt voor anderen kwam ik pas achter toen ik huis ging. Ik ging enkele keren per week naar mijn ouders en als ik thuis kwam en me omkleedde voor stal, gooide ik de kleren in wasmand. De volgende ochtend rook de kamer waar de wasmand stond helemaal naar de sigaretten. Ik moet zeggen,dat ik oude rook niet echt prettig vind In mijn huis en auto mag dan ook niet gerookt worden.

Prima verwoord. Ben een ex-roker, de gevolgen van roken van dichtbij meegemaakt. Ik heb geen hekel aan rokers, maar liever niet bij mij in de buurt, ik krijg het er erg benauwd van.(gevolg van het roken) Roken als je op het paard zit, vind ik ronduit belachelijk,maar dat komt waarschijnlijk dat ik paardrijden als een sport zie. Ik rook toch ook niet op een tennisbaan of sportschool? Daarbij komt, dat vuurpuntje van een sigaret, er makkelijk er af kan vallen, b.v. door een onverwachtse beweging, moet er niet aan denken dat het onder het shabrak terecht komt. Paniek en brandwonden, duurt dan erg lang voordat je je zadel eraf hebt, tenminst als je paard niet aan de kletter gaat van de pijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:37

Anya schreef:
Dat is eerllijk gezegd het trieste van deze samenleving op dit moment. De intolerantie druipt eraf.

De anti-rook-acties hebben hun werk fantastisch gedaan. 1/3 van de bevolking rookt en de andere 2/3 houdt zich bezig met schreeuwen hoe vies en ongezond dat dat wel niet is.

1/3 van de bevolking is met (door de overheid ooit gestimuleerd rookgedrag) verbannen naar roken in de regen, houdt rekening met de niet-rokers (die overigens soms in auto's rijden die zo vervuilend zijn dat ik met een jaar roken nog niet de uitstoot van zo'n auto in een week gerealiseerd krijgt). En over en weer roept men naar elkaar.

Auto's zijn vervuilender en stinken meer. Vliegreisjes zijn nog erger. Alcohol in het verkeer veroorzaakt meer dodelijke ongevallen dan roken. En zeker op kortere termijn (je bent eerder dood aan een autoongeluk).

Maar natuurlijk zijn dit algemeen aanvaarde vormen van maatschappelijk risico.
Let op: de dikke mensen zijn nu aan de beurt. Het duurt echt niet zolang, voor er een andere ongezonde gewoonte wordt gevonden die aangepakt moet worden. En dan start je de acties gewoon op via de mensen die dat middel niet gebruiken, gelukkig ben ik niet te dik Knipoog

Het wordt anders als het gaat om iets in de ban doen dat iedereen gebruikt. Koffie, auto's, gebakken aardappelen. Dat pikt het volk niet. Tot dan laten we ons lekker tegen elkaar uitspelen.

Ik vind het best. Ik ben 48 jaar inmiddels en als ik wil roken op mijn paard dan doe ik dat. Mijn paard heeft er geen last van. Ik ben er niemand mee tot last. Leer toch met zijn allen eens een beetje verdraagzaam zijn.

Dan mogen jullie van mij allemaal in een milieuverpestende, roetdeeltjes uitstotende astma en doden en gewonden veroorzakende auto rijden zónder dat ik daar over zal zeiken Haha! Haha! Haha!

Prima verwoord en niet alleen over het wel of niet roken, maar zeker ook over de intolerantie bij vooral niet rokers.
Wij worden zo zachtjes aan als misdadigers gezien en dat terwijl ik ook in de tijd ben opgegroeid dat de glaasjes met sigaretten en sigaartjes bij feestjes en partijen op de tafels stonden.
Ja, ben dus nu 44 en rook ook op mijn paard. Clown

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:34

Natuurlijk, ieder zijn ding, als ze mij maar niet tot last zijn met hun rook. Millieuvervuiling, fabrieken, auto's etc, kan ik niets aan veranderen, rook in mijn omgeving wel. Maar dat is een heel ander discussiepunt. We hadden het over het roken als je op het paard zit.Het is gewoon een risico wat je neemt, dat je je paard kan verwonden en dat is in mijn ogen een verslaving niet waard. Dan maar even wachten, tot je van het paard afgestapt bent. Loopt het in ieder geval geen risico op brandwonden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:40

Almaz schreef:
Natuurlijk, ieder zijn ding, als ze mij maar niet tot last zijn met hun rook. Millieuvervuiling, fabrieken, auto's etc, kan ik niets aan veranderen, rook in mijn omgeving wel. Maar dat is een heel ander discussiepunt. We hadden het over het roken als je op het paard zit.Het is gewoon een risico wat je neemt, dat je je paard kan verwonden en dat is in mijn ogen een verslaving niet waard. Dan maar even wachten, tot je van het paard afgestapt bent. Loopt het in ieder geval geen risico op brandwonden.

ik heb nog nooit een paard gezien, [ of ook maar van gehoort] dat deze brandwonden heeft opgelopen door een rokende ruiter
lijkt mij een leuk verzinsel van de anti roker Ja
maar kom maar met cijfers en foto`s,want IK ken niemand Sigaar
en vind dit zo`n onzin,je hebt je hand ten eerste geeneens in de buurt van je zadel,weet je eigenlijk wel hoe een sigaret vast gehouden word Gestoord

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:42

mirgino schreef:
ik heb nog nooit een paard gezien, [ of ook maar van gehoort] dat deze brandwonden heeft opgelopen door een rokende ruiter
lijkt mij een leuk verzinsel van de anti roker Ja
maar kom maar met cijfers en foto`s,want IK ken niemand Sigaar
en vind dit zo`n onzin,je hebt je hand ten eerste geeneens in de buurt van je zadel,weet je eigenlijk wel hoe een sigaret vast gehouden word Gestoord

Exactly my thoughts. Nagelbijten / Gniffelen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:47

Het boeit me echt helemaal niets of iemand op zn paard aan een sigaretje lurkt .
Zolang ik het niet hoef te doen vind ik het best Clown