paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:23

Nooit Haha!

Wanneer leren jullie nu eens om je er niet druk over te maken?
Laat ze toch kletsen, wat boeit het?

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:40

Tsja, wat zijn de kenmerken van een sport? Als je van sport moet afvallen, dan is paardrijden dat voor mij in ieder geval niet. Maar ben sinds kort vanwege een langdurige blessure van mijn paard bezig op de sportschool en tot grote verbazing van de begeleidende sportheld (en mijzelf) bleek uit de tests dat ik me qua conditie met de besten kan meten. Maar dat kan ook komen door het uitmesten natuurlijk Lachen
Als iemand met mij zo'n discussie begint, zeg ik altijd maar dat ze gelijk hebben. Die mensen zijn er alleen op uit om je op die bekende kast te krijgen. En nodig ze vervolgens uit om het een keer te komen proberen. Tot nu toe is nog niemand op die uitnodiging ingegaan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:44

Ik heb mijn broers ook vaak zat uitgenodigt om is komen te rijden, of gewoon poetsen.
Geen van de twee willen ze doen. Dan willen ze niet bij die 'leipe knol' in de buurt komen Koe Tja, ik kan me er niet meer druk om maken.

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:45

Ik zeg altijd maar: Dan verschillen wij van mening.

En ondertussen heb ik lange gespierde kuiten, geen hangkont met cellulitus, kan ik alles eten wat ik wil en is mijn bloeddruk perfect. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:31

Jij sport dus, én je rijdt paard? Haha! Haha! Haha!

caroline94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:37

dat heb ik nou ook altijd,,

ze lachen je altijd een beetje uit en zeggen dat dat paard toch wel het rondje loopt.. Scheve mond

maar als ik goed aan t trainen ben dan zijn ik + mn paardje toch echt wel bezweet.. Bloos

en schaken is wel een sport? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:48

Yep, schaken is wel een sport en paardrijden niet Haha!

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:44

Yamcha schreef:

Hahaha, dat hebben ze nog nooit tegen me gezegd maar zover komt het meestal ook niet want ik heb geen zin in 'paardrijden is geen sport' discussies.

Maar als ik zie dat mensen zichzelf weer naar de sportschool moeten slepen om een uur verveeld op zo'n apparaat te gaan staan om hetzelfde te bereiken, dan 'hobbel' ik veel liever elke dag een uurtje rond op mijn paard.

Ik maak me gelukkig niet meer druk om wat mensen zeggen over paardrijden. Ik weet wat ik eraan heb en dat is genoeg.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:46

Paardrijden is wel een sport!
Sommige mensen denken der heel anders over, dan zeggen ze jha alleen op een paard zitten dat is toch niet zo moeilijk..!!
Nou en als je ze der dan op zet dan hebben ze drie dagen spierpijn en dan hoor je ze niet meer hoor...!!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:05

dit klinkt me bekend in de oren Huilen van het lachen
tegen mij word ook altijd gezegt dat paardrijden geen sport is, ik zeg dan altijd;
'Waarom word het dan uitgezonden op Eurosport?'
of;
'Ga zelf lekker een uur paardrijden, dan zullen we zien dat paardrijden geen sport is..'

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:35

Haha ja je hebt helemaal gelijk Tong uitsteken

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:37

haha heb je mijn vriend gesproken of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:18

IluvG schreef:
Yamcha schreef:

Hahaha, dat hebben ze nog nooit tegen me gezegd maar zover komt het meestal ook niet want ik heb geen zin in 'paardrijden is geen sport' discussies.

Maar als ik zie dat mensen zichzelf weer naar de sportschool moeten slepen om een uur verveeld op zo'n apparaat te gaan staan om hetzelfde te bereiken, dan 'hobbel' ik veel liever elke dag een uurtje rond op mijn paard.

Ik maak me gelukkig niet meer druk om wat mensen zeggen over paardrijden. Ik weet wat ik eraan heb en dat is genoeg.

Dat is dus ook het hele punt.... al lach ik me ziek om het feit dat er om één opmerking weer 20 pagina's zijn Haha! Haha! Haha! Waar je je al niet druk om kan maken, geweldig al die mensen die zich zo op de kast laten jagen Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Echt, ik wil niet weten wat voor rel er hier op Bokt ontstaat als ik roep dat een paard poten en een kop heeft.....

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:22

Ja dat is mij inderdaad ook al opgevallen.

Ik ben nog niet zo heel lang een bokker maar ik heb nu al gezien dat sommige mensen hier op bokt nogal snel op hun tenen zijn getrapt en dat andere alles doen om maar een discussie uit te lokken.

Maar nu gaan we offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:36

Gaan we ook Clown

Het is leuk om mensen op de kast te jagen!

Ontopic: PAARDRIJDEN IS GEEEEEEEN SPORT!!!!! ANKY SUCKS!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:36

Haha!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:42

neej ook die mensen die zegen dat ze dat wel even leren
laatst nog gelachen zijn een aantal collega's begonnen met rijden, vinden het idd toch wel moeilijk en zwaar Tong uitsteken
(werk in het horica gedeelte van een manege)

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:43

Dat Anky suckt kan ik dan wel weer met je eens zijn.... Maargoed, dan komen we weer op de discussie over de rijstijl van Anky, dus das weer offtopic...

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:10

Ik hoor die rotopmerking helaas ook heeel veel en dan vooral van kinderen die al eens in een manege hebben gereden..
Idd de eerste lessen zijn mss saai; je kan praktisch niets, rijd de hele tijd staprondjes en krijgt bergen info en gezaag over je hoofd.
Maar eenmaal je beter begint te worden kun je je er echt in uitleven en ja, is het een sport!

Als ik 2uur na elkaar met mijn lastig paardje heb gereden en ik kom thuis, ben ik stikkapot en raak onmogelijk nog uit mijn zetel Haha!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:26

haha. we gaan echt even een keer álle mensen die dat zeggen een uurtje op een paard zetten:

aaauw, mijn spieren doen pijn
Pffff.. kunnen we even gaan stappen, ik ben moe

haha.

Dior65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:31

Pft.....Paardrijden geen sport ....wil wel eens zien als ze ...7 paarden op een dag moeten rijden ....ze zijn al moe na een half uurtje Knipoog PAARD RIJDEN IS MEER SPORT dan men denkt.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:25

laat die mensen toch praten.
degene die paardrijden weten best dat paardrijden wel degelijk een sport is Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:45

Nativa schreef:
degene die paardrijden weten best dat paardrijden wel degelijk een sport is Knipoog

Oja? Ik rij met regelmaat paard, maar ik vind het over het algemeen genomen echt geen sport Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:59

Waratje schreef:
Nativa schreef:

Oja? Ik rij met regelmaat paard, maar ik vind het over het algemeen genomen echt geen sport Tong uitsteken

Een paard is strikt genomen ook een vervoermíddel Haha!

Dat het om goéd paard te kunnen rijden essentieel is dat de ruiter fit en lenig is, is een randvoorwaarde.

Paardrijden = het vervoer per paard, dus om meer meters met minder inspanning te maken Tong uitsteken

Even ter relativering: hoeveel ruiters stappen onder het argument van goed voor de paardenrug van een verhoging in het zadel omdat ze zelf te fokking vet en/of stijf zijn? Zó ´sportief´ is paardrijden dan blijkbaar Duivel

hc

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:09

Ja paardrijden is wel een sport, want je krijgt er wel spierpijn van en je krijgt het er warm van.
MAAR: kun je het vergelijken met duursporten als wielrennen, roeien, zwemmen. Of balsporten als voetbal, handbal of volleybal? NEE.
Als je eerlijk bent (en ooit een andere sport dan paardrijden gedaan hebt) moet je toch echt toegeven dat je vooral van duursporten toch wel heel anders moe wordt. Ik heb nl nog nooit met een hartslag van 200 op mijn paard gezeten en zit tijdens mijn roei- en fietstrainingen toch regelmatig op deze hartslag. Verder vind mijn lichaam het prima als ik het hele jaar door elke dag een uurtje zou paardrijden, maar als ik ELKE dag een uur zou gaan roeien of fietsen houdt mijn lichaam er op een gegeven moment mee op. Het is een feit dat deze sporten veel intensiever en totaal niet vergelijkbaar zijn met paardrijden.
Kijk maar eens naar de gemiddelde leeftijd van de sporters op topniveau en vergelijk dan wielrenners en ruiters. In de springring komen we nog steeds een 65 jarige rot tegen die op het hoogste niveau meedraait, maar bij het wielrennen ben je echt een oudje als je 30 bent. Je lichaam is dan op van het vele trainen en kan het topniveau van de jonkies niet meer aan.
Nog een voorbeeld: zie je in de top-wedstrijdring (dressuur of springen) wel eens ruiters met een paar kilootjes te veel? JA! Zie je bij wielrennen/roeien/voetbal wel eens een topsporter met een kilootje te veel? NEE!

Conclusie: paardrijden is wel een sport, maar als je kijkt naar de verbranding/conditieopbouw staat het in geen vergelijking met duursporten (en ook niet met balsporten!) Misschien moet je dat gewoon een keer toegeven, ben je ook af van de discussie.