Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:een dier met een flink ego bezorg je echt niet zo maar een trauma
.
) Citaat:slaan mag helemaal niet vind ik! ik vind dat dierenmishandeling!!
waarom zou je zo'n beestje slaan?! iedereen heeft zo z'n slechte dagen..
en van slaan worden ze alleen maar bang dus dat lost niks op!
(niet boos bedoeld )

,het gaat hier om een corrigerende tik....maar dat heb ik geloof ik al wel 3 x in dit topic geschreven....Het paard wordt hier niet geslagen, maar getikt.... frisiangirl schreef:Pff, ik wordt zo moe van mensen die hier dierenmishandeling roepen...,het gaat hier om een corrigerende tik....maar dat heb ik geloof ik al wel 3 x in dit topic geschreven....Het paard wordt hier niet geslagen, maar getikt....
randie schreef:ik vraag me dan ook serieus af, hoe de verhoudingen tussen die mensen en hun paard is..Kan nooit goed zijn als je het mij vraagt, soms is een tik gewoon nodig om de plaats van het dier even duidelijk te maken...!

roxiie schreef:Je hoort een paard helemaal niet te slaan, dus ook niet tussen de oren. Maar das mijn mening
KiWiKo schreef:Ik heb het voordeel dat ik meestal jonkies rij, en bij de eerste de beste dreiging van steigeren heb ik dan dus een heel los rechterhandje, die een geweldige draai om de oren geeft. Daardoor druk je dat soort geintjes gelijk de kop in, en zullen ze het niet zo heel snel weer doen
Kingsley2 schreef:Een corrigerende tik is normaal, maar met een zweep tussen zijn oren slaan vind ik niet normaal. Een paard mag best weleens een tik hebben als het nodig is maar wel op een plaats waar het normaal is, dus borst of gewoon op zijn billen. En dan gewoon een tik en niet tien tikken.
Mijn man ging altijd wandelen met king toen hij nog een veulen was. Hij heeft toen twee keer gesteigerd en toen nooit meer, mijn man had ook een los rechter handje en hem dus een flinker kledder verkocht hij heeft het nooit meer gedaan.
En mijn vorige paard steigerde ook als 2 jarige, De eerste keer schrok ik me rot en werd ik heel boos het hielp niet dus de volgende dag ben ik met zweep gaan wandelen en deed hij het weer en toen heeft hij een hele harde tik op zijn borst gekregen en hij heeft het toen ook nooit meer gedaan.
detour schreef:Kingsley2 schreef:Een corrigerende tik is normaal, maar met een zweep tussen zijn oren slaan vind ik niet normaal. Een paard mag best weleens een tik hebben als het nodig is maar wel op een plaats waar het normaal is, dus borst of gewoon op zijn billen. En dan gewoon een tik en niet tien tikken.
Mijn man ging altijd wandelen met king toen hij nog een veulen was. Hij heeft toen twee keer gesteigerd en toen nooit meer, mijn man had ook een los rechter handje en hem dus een flinker kledder verkocht hij heeft het nooit meer gedaan.
En mijn vorige paard steigerde ook als 2 jarige, De eerste keer schrok ik me rot en werd ik heel boos het hielp niet dus de volgende dag ben ik met zweep gaan wandelen en deed hij het weer en toen heeft hij een hele harde tik op zijn borst gekregen en hij heeft het toen ook nooit meer gedaan.
Dan zou ik juist verwachten dat ze nog meer steigeren..
Zou toch kiezen voor lel op kop of onder buik.
randie schreef:ik vraag me dan ook serieus af, hoe de verhoudingen tussen die mensen en hun paard is..Kan nooit goed zijn als je het mij vraagt, soms is een tik gewoon nodig om de plaats van het dier even duidelijk te maken...!