Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:24

Maar dat is dus jouw interpretatie van de tekst, dat stond er niet. Ik verwoord het alleen wat anders (subtieler).

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:25

Klopt, dat is mijn fout sorry Bloos

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:46

Esperanza schreef:
Maar aan de top horen zulke grove taktfouten niet meer voor te komen, vind ik, ook niet als zgn momentopname.

Heb jij de hele proef gezien? En een grove taktfout is helemaal niet ondenkbaar; ook een GP paard kan een keer struikelen, kan last hebben van een slechte bodem, kunnen een keer ergens van verschieten. Nogmaals voor jou:

jasmijn78 schreef:
De verwachting dat een topruiter ten alle tijde maar perfecte plaatjes moet laten zien is gewoon niet reeel.

Esperanza schreef:
Als je aan de top staat sta je in de schijnwerpers, dat is nu eenmaal zo, hoge bomen vangen veel wind.

Wat een ontzettende dooddoener! Dus als iemand aan de top staat is het oke domme en ongefundeerde kritiek te geven? Dat zegt waarschijnlijk meer over jouw dan over de ruiter in kwestie.

Esperanza schreef:
Vind jij het dan een domme conclusie als ik zeg dat het paard op deze foto zwaar op de voorhand loopt?

Een domme conclusie is te stellen dat het paard de hele proef zo gelopen heeft. Dat weet je namelijk niet, tenzij je de proef hebt gezien, de score weet en de ruiter gesproken hebt. Dan weet je meer.

Esperanza schreef:
Maar ik wil serieus graag weten hoe ik die foto´s en filmpjes anders moet interperteren,

Als een momentopname, niet meer niet minder. En een beetje relativering is hierbij gewoon op zijn plaats. Een fout maakt nog geen slechte proef of een slechte ruiter.

Esperanza schreef:
In mijn ogen gaat een echt correct afgericht paard ook niet in een momentopname zo lopen.

Schiet jij dan maar eens een serie foto's elke seconde van een correct afgericht paard 6 minuten lang. Wedden dat er een 'slecht' plaatje tussen zal zitten?

Esperanza schreef:
En je hoort mij ook niet zeiken over 1 fototje. Het probleem is dat het internet en de bladen er vol mee staan. En dat mag naar mijn idee op dat nieuveau niet meer voorkomen. Dat is alles wat ik zeg.

Sja, als er dan echt zo slecht gereden wordt, zullen er ook wel filmpjes van zijn. Alleen zullen de filmpjes ook de goede momenten/dingen laten zien en daarom veel slechter voer zijn voor 'critici' dan momentopnames als foto's. Met een filmpje kun je de zogenaamde fouten veel beter in perspectief zien. Wie zal in een filmpje zeuren over 1 taktfout in een uitgestrekte draf als de rest van de proef super gaat? Kom daar als 'criticus' mee aan en je zal weinig medestanders vinden.
Dus nogmaals: erg gemakkelijk en erg sneu om behaalde prestaties en kwaliteiten van iemand aan de hand van een foto zo te bagetaliseren.

Esperanza schreef:
Luister, ik zou het echt graag anders zien hoor, want hoe meer ik leer, hoe meer je gaat zien.

Het is ook net wat je wil zien en waar je je door laat beinvloeden. Ik heb heel veel proeven van Anky (en andere topruiters gezien) wat echt genieten was om naar te kijken. Een foto van een slecht moment, of zelfs een mislukte proef, een val of een paard dat verschiet maakt niet dat ik ineens direct vergeet wat zij aan mooie en goede dingen hebben laten zien. Ik zie heel veel plussen ten opzichte van enkele minnen. Uiteindelijk blijft mijn mening dan hangen op goed/knap/bewondering/respect. Relativering in mijn ogen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:58

Wat mij vaak opvalt is dat ik zo ontzettend kan zitten genieten van een kur van Anky, door de vanzelfsprekendheid en de uitstraling; en dan zal er best een keer zo'n foto uit te halen zijn maar het totaalbeeld dat mij bijblijft is een van harmonie. En dan zie ik echt wel de dingen die niet goed gaan, maar het op baiss van detailfoto's gaan aantponen dat hij daar 'op de voorhand liep' komt op mij dan erg gezocht over, omdat het totaalbeeld dat helemaal niet heeft getoond.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:21

jasmijn78 schreef:
De verwachting dat een topruiter ten alle tijde maar perfecte plaatjes moet laten zien is gewoon niet reeel.

Maar dus moet de basis wel correct zijn en dat is dit toch niet, naar mijn idee.

jasmijn78 schreef:
Wat een ontzettende dooddoener! Dus als iemand aan de top staat is het oke domme en ongefundeerde kritiek te geven? Dat zegt waarschijnlijk meer over jouw dan over de ruiter in kwestie.

Is geen dooddoener. Het is alleen logisch dat veel mensen een mening over je gaan hebben, das al. Jij mag het dom en ongefundeerd vinden, ik vind het jammer dat je niet een normale discussie kunt houden, maar mijn mening direct als dom en ongefundeerd moet bestempelen omdat die anders is dan de jouwe? Dat is pas dom en ongefuneerd...

jasmijn78 schreef:
Een domme conclusie is te stellen dat het paard de hele proef zo gelopen heeft. Dat weet je namelijk niet, tenzij je de proef hebt gezien, de score weet en de ruiter gesproken hebt. Dan weet je meer.
Ok, dus de ruiter en de score zijn de enige graadmeters in deze? Ik ben blij dat er nog mensen naar zo´n proef kunnen kijken en daar een mening over kunnen geven.

jasmijn 87 schreef:
Als een momentopname, niet meer niet minder. En een beetje relativering is hierbij gewoon op zijn plaats. Een fout maakt nog geen slechte proef of een slechte ruiter.

De rest laat ik maar even, dat is niet meer de moeite... Ik wil alleen maar aangeven dat het naar mijn idee niet af te doen is met een momentopname. Er wordt nu doorgezaagd over de duidelijk aanwezige taktfout op de foto, terwijl iets aders nog veel storender aanwezig is. Het wapperende voorbeen tegenover het niets/weinig doende achterbeen. Of is dat ook een momentopname?

Ik zelf beoordeel liever foto´s, omdat ik dan langer kan kijken. En filmpjes omdat ik kan stilzetten. Mijn oog is nog niet zo geraind in het live gebeuren. (oh, ja ik moet ook nog wel wat leren)

Jasmijn, ik vind jouw manier van discusseren een beetje jammer... Ik hoopte nu echt eens feiten en meningen uit te kunnen wisselen, met termen als : Goh, zie jij dat zo, ik kijker er juist meer zo tegenaan... maar helaas sta jij daar niet voor open.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:54

Citaat:
Ik zelf beoordeel liever foto´s, omdat ik dan langer kan kijken. En filmpjes omdat ik kan stilzetten. Mijn oog is nog niet zo geraind in het live gebeuren. (oh, ja ik moet ook nog wel wat leren)

Jasmijn, ik vind jouw manier van discusseren een beetje jammer... Ik hoopte nu echt eens feiten en meningen uit te kunnen wisselen, met termen als : Goh, zie jij dat zo, ik kijker er juist meer zo tegenaan... maar helaas sta jij daar niet voor open.

maar is het niet zo esperanza dat het om het geheel gaat en niet om verschillende momenten achter elkaar geplakt?

om even weer bij het topic te komen; Ik vind dat anky een goede ruiter is die een geweldig streven heeft naar perfectie. Maar een prestatie is nooit perfect, het kan altijd nog verbeterd en verfijnd worden. En dat tekent anky, want ook zij ziet deze foto's en weet dus dat de perfectie-grens nog niet bereikt is.
Laatst bijgewerkt door malloesje op 11-12-07 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:55

Esperanza schreef:
Maar dus moet de basis wel correct zijn en dat is dit toch niet, naar mijn idee.

En ik vraag mij dus af hoe jij dat kunt afleiden aan de hand van 1 foto? Zegt het feit dat Anky meerdere paarden op heeft geleid tot GP-niveau jou dan niets? Lijkt het jou dan niet logisch dat die vrouw in staat is een paard een goede basis bij te brengen?

Esperanza schreef:
Het is alleen logisch dat veel mensen een mening over je gaan hebben, das al. Jij mag het dom en ongefundeerd vinden, ik vind het jammer dat je niet een normale discussie kunt houden, maar mijn mening direct als dom en ongefundeerd moet bestempelen omdat die anders is dan de jouwe? Dat is pas dom en ongefuneerd...

Ik vind het inderdaad dom en ongefundeerd als je je mening enkel baseert op 1 foto en alle andere gegevens, feiten en filmpjes (die binnen handbereik zijn, alles is te vinden op internet) voor het gemak maar buiten beschouwing laat. Sterker nog, het lijkt wel of je andere gegevens en feiten, foto's en filmpjes bewust buiten beschouwing laat om maar gelijk te kunnen krijgen. Dat ik dat dom en ongefundeerd noem? Tsja, ik noem het beestje graag bij het naampje. Niet omdat hij anders is dan de mijne, maar omdat je weinig aannemelijke argumenten geeft om hem te onderbouwen. Bovendien vind ik (in het algemeen) ook dat mensen niet altijd hun mening direct uit hoeven spreken. Het kan helemaal geen kwaad even te wachten met het uitspreken van een mening tot je in staat bent iets goed te onderbouwen. Het is helemaal niet erg om even geen mening te hebben. Ik vind dat juist vaak een teken van wijsheid om je ergens over op de vlakte te houden tot je er meer van weet. Maar kennelijk moet iedereen ergens wat van vinden, want als je ergens niet iets van vindt hoor je er niet bij...

Esperanza schreef:
Ok, dus de ruiter en de score zijn de enige graadmeters in deze?

Even beter lezen; ik zei: heb je de proef gezien? Weet je de score en heb je de ruiter gesproken. Dus met andere woorden: Je eigen waarneming, het gevoel van de ruiter en wat de ruiter daarover te zeggen heeft (die kent het paard waarschijnlijk beter dan jij en zal misschien kunnen verklaren waarom het een goed en het ander minder ging) en de score (dus de beoordeling van de jury) zijn graadmeters in deze. Een foto is in mijn optiek de minst belangrijke, minst zeggende graadmeter in deze. Dat jij alleen op die foto wel jouw mening op baseert is dus de reden waarom ik het met jouw niet eens ben.

Esperanza schreef:

Dat is dan de reden waarom ik vind dat jij kortzichtige conclusies trekt en het geheel niet in perspectief kan zien. Maar misschien dat je mening veranderd als je wel in staat bent een proef live te beoordelen. Misschien moeten we de discussie dan nog eens voeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:55

Esperanza, wat ik dan weer op mijn beurt jammer vind is dat je mijn reactie vervolgens laat voor wat het is.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:48

Was ik nog niet aan toegekomen, zit op mijn werk, bok al meer dan kan eigenlijk... Bloos

Het is naar mijn idee ook niet alleen het op de voorhand lopen wat me stoort. Wat ik al zei, de voorbenen gaan tot achter hun oren, maar achter gebeurt niet genoeg.

Ik baseer dit ook niet op maar 1 foto, maar het is slechts een afschrift van het totaalbeeld. Maar ik kan er hier moeilijk honderd neerzetten. Als ik kijk naar Anky´s kur en een aantal anderen, dan zie ik met enige regelmaat een voor mijn gevoel betere, waar er meer harmonie is, en minder spanning. Maar ook minder voorbeengebruik, maar wel weer meer achterbeengebruik. Maar dat wordt gewoon anders beoordeeld door de jury, prima, maar dat is niet mijn idee van harmonie en dressuur.

@Jasmijn
Mijn mening wordt niet alleen gebaseerd op foto´s. Het is voor jou echt een stok om mee te slaan he? Ik stel alleen een vraag aan de hand van een foto en vraag om een argument anders dan het geroep over momentopnames. Ik geef genoeg argumenten om hem te onderbouwen, hij is zelfs erg simpel, zo simpel dat er toch een antwoord/verklaring voor moet zijn. Maar het enige wat jij doet ik met modder gooien, ik zoek alleen een antwoord. Ik zou dus mijn eigen raad maar ten harte nemen Knipoog

Ik ken meer ruiters die opleiden tot hoge niveau´s. Wil niet zeggen dat ze de basis goed verzorgen, het blijkt dus uit de praktijk dat dit niet zo is. Dan verdwijnt het idee uit mijn hoofd dat het logisch is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:09

Wat ik eigenlijk meer bedoelde is het feit dat de totaalimpressie van een proef op mij een enorm harmonieuze en vanzelfdsprekende indruk maakt, en dat wordt voor mijn gevoel nog wel eens kapot geanalyseerd met stills en foto's.

/edit
paar lelijke typo's
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-12-07 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:44

Snap ik, maar wat ik met mijn verpakte verhaal wil zeggen is dat het op mij vaak een andere indruk maakt. Ik zie vaak andere ruiters met harmonieuzere proeven.

Die stills en foto´s geven naar mijn idee de reden aan, die laten het zien waarom. En die stills en foto´s zijn er wel, je kan gewoon niet bij zo veel blijven roepen dat het momnentopnames zijn.

Als er er eens 1 opduikt, boeien. Er gaat altijd wel wat fout bij wie dan ook.
Maar ik zie alleen maar foto´s van Anky (de top) met wapperende voorbenen en geen actie achter. Mij is geleerd dat de motor van achter zit, ookal mag ik dat dan niet tot in de details kunnen uitleggen, toch vindt ik dat het niet klopt. Medailles of niet.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:18

Esperanza schreef:
Mijn mening wordt niet alleen gebaseerd op foto´s.

Die indruk wek je wel door te zeggen dat je het liefst foto's en stills bekijkt omdat je nog niet zo handig bent om een proef live te beoordelen...

Esperanza schreef:
Ik stel alleen een vraag aan de hand van een foto en vraag om een argument anders dan het geroep over momentopnames.

Jij vraagt aan mij conclusies te trekken aan de hand van de foto. Het lijkt mij logisch dat ik dat niet doe omdat ik vind dat er meerdere 'graadmeters' zijn en jouw vragen niet beantwoord kunnen worden aan de hand van een foto. Daarvoor heb ik je meerdere argumenten gegeven, maar jij blijft maar vragen om een reactie op de foto... Als ik dan zou doen dan zou ik mijzelf toch tegenspreken?

Esperanza schreef:
Maar het enige wat jij doet ik met modder gooien, ik zoek alleen een antwoord. Ik zou dus mijn eigen raad maar ten harte nemen

Mijn bedoeling is niet met modder te gooien, ik kom af en toe wat ongenuanceerd uit de hoek. Moet m.i. kunnen in een pittige discussie Knipoog Ik hoop dat je mijn raad ter harte neemt om het totaal aan 'graadmeters' te bekijken en daar je conclusies uit te trekken.

Esperanza schreef:
Ik ken meer ruiters die opleiden tot hoge niveau´s. Wil niet zeggen dat ze de basis goed verzorgen, het blijkt dus uit de praktijk dat dit niet zo is. Dan verdwijnt het idee uit mijn hoofd dat het logisch is.

Maar beweer jij nu dat Anky de basis niet voor elkaar heeft? Kun je dat onderbouwen met meerdere gegevens (behalve dan die ene foto?)

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:39

Ik vind het jammer dat er hier niet open gediscussieerd word.
Ik heb de hele discussie gelezen, ik volg 'm al een tijdje Lachen
Maar ik vond het nu pas nodig om te reageren (denk ik Haha! )

Voor mij staat Anky niet voor goed rijden en perfectie, ik wil dat niet bereiken, op de manier dat zij het heeft bereikt (in de schijnwerpers dus).
Verder ga ik over haar trainingmethode niets zeggen, want omdat mijn 'perfectiebeeld' zover afstaat van wat ik van haar zie, verdiep ik me daar niet in.
Ikzelf wordt veel vrolijker van het thuistrainen van mijn paard, samen groeien en soms een keer een wedstrijd.
Verder vind ik het jammer dat de top van tegenwoordig niet meer lijkt te weten wat een goed achterbeengebruik is, hierdoor vergeet het gros (dus de B,L,M,Z,ZZ etc.) dat het zó onzettend belangrijk is.
Daarbij heb ik hier een filmpje voor degenen die vinden dat Anky voor harmonie staat; voor mij bewijst dit het tegendeel.
Wat ik ook zó jammer vind aan Anky, is dat ze nooit iets zegt in de trant van: 'Ik was zelf gespannen, en ik bracht dit over op mijn paard' of 'Ik had hem net wat te strak van voren, daarom was hij zo gespannen'. Nee, voor zover ik weet (en ik weet niet alles) ligt het altijd aan het paard, het publiek of de omgeving.
Dat vind ik gewoon jammer.
Volgens mij zegt ze hier ook aan het einde (maar ik kon het niet zo goed horen omdat mijn ouders tv aan het kijken zijn achter mij Lachen ) dat het aan de omgeving oid ligt.
Ik blijf bij het feit, dat 99,9% van de 'fouten' van een paard, aan de RUITER ligt. Níet aan de omgeving/bodem/publiek/paard...

http://youtube.com/watch?v=HXnCzOVlSWg

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:42

Of je het nou met Anky haar trainingsmethodes eens bent of niet, als je het hebt over dressuurrijden is zij de beste van de wereld als meervoudig olympisch kampioene...

Perfectie dus wat betreft het dressuurrijden volgens de huidige internationale juryleden.
Waarschijnlijk geen perfectie volgens vele anderen die er andere ideeen over paarden en paardrijden op na houden.
Het is maar net welke normen je hanteert.
Dat Anky goed kan rijden staat buiten kijf, maar of het de perfectie is hangt af van wat je daaronder verstaat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:48

pearlie schreef:
Of je het nou met Anky haar trainingsmethodes eens bent of niet, als je het hebt over dressuurrijden is zij de beste van de wereld als meervoudig olympisch kampioene...

Perfectie dus wat betreft het dressuurrijden volgens de huidige internationale juryleden.
Waarschijnlijk geen perfectie volgens vele anderen die er andere ideeen over paarden en paardrijden op na houden.
Het is maar net welke normen je hanteert.
Dat Anky goed kan rijden staat buiten kijf, maar of het de perfectie is hangt af van wat je daaronder verstaat.

Niet kunnen halthouden, zwiepende staarten en gespannen paarden, te weinig ontspanning heeft imo niks met perfectie te maken en ik vind het echt schandalig dat je daarmee goud kunt halen.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:13

hallo ik heb inmiddels alles een beetje bij gelezen.
maar een hoop mensen hebben het over de manier waarop anky rijd(traint).
maar nu wil ik wel is weten hoe anky traint dan?
is er iemand die mij kan vertellen hoe ze het precies doet.
een hoop mensen weten wel te vertellen wat ze fout of niet goed doet dan wil ik nu wel is weten wat ze fout doet en hoe ze traint.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:14

reinandje schreef:
hallo ik heb inmiddels alles een beetje bij gelezen.
maar een hoop mensen hebben het over de manier waarop anky rijd(traint).
maar nu wil ik wel is weten hoe anky traint dan?
is er iemand die mij kan vertellen hoe ze het precies doet.
een hoop mensen weten wel te vertellen wat ze fout of niet goed doet dan wil ik nu wel is weten wat ze fout doet en hoe ze traint.

Poeh, da's een goeie, dan denk ik dat er iemand zou meoten reageren die bij haar persoonlijk heeft gewerkt.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:20

ja dat is zeker een goeie wat iedereen weet wel te vertellen wat ze wel en niet doet en wat goed en fout is aan haar ze oordelen allemaal maar ze weten zelf niet eens hoe ze elke dag haar paarden traint ik kan niet over haar oordelen ik weet niet hoe ze traint ik weet wel dat ze niet alles verkeerd doet anders sta je llijkt mij niet zo hoog op de lijst en win je ook geen olympiche spelen ik doe het haar niet na.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:37

De bewegingsafwikkelingen in draf t/m piaffe vinden plaats met een beencyclus van 55-80 passen per minuut.

Dat betekent dat een volledige afwikkeling van een beencyclus rond de 0,75 - 1,1 sec duurt.

Je kan je vervolgens afvragen wat binnen een volledige bewegingsafwikkeling de momenten zijn, waarop een paard de takt kan corrigeren, een tempo wisseling of een overgang kan maken.

Als je dat weet, dan weet je ook dat de gevleugelde uitspraken over een slechte momentopname gebaseerd zijn op drijfzand. Het slechte moment zal altijd langer dan 1 sec duren.

Als bij een uitgestrekt voorbeen de hoef nog verder doorbeweegt, zodat je onder de hoef kan kijken en dat je bij wijze van spreken de zool of de ijzers kan zien, dan is er in de bewegingsafwikkeling iets fundamenteels verkeerd.....

Mensen kunnen het indrukwekkend vinden, rijtechnisch klopt de bewegingsafwikkeling van het paard niet.....

Het rijden in de dressuur-sport wordt als iets anders gezien als het rijden bij SRS, Cadre Noir, Jerez, het circus en de bekende groepen die met paarden shows verzorgen. De impact van winnen en dan steeds weer winnen in de sport, is ook wat anders als "morgen is er weer een nieuwe dag, we zien wel hoe het gaat". Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:45

De bokt mening aangaande Anky
Citaat:
Ook DIE dressuur doet ze niet perfect. Maar nogmaals; DIE dressuur is in mijn ogen voor het overgrote deel rotzooi en ik wil er niets meer mee te maken hebben, maar dat terzijde.

Citaat:
Maargoed, voor niet paardenkenners staat anky inderdaad voor goed rijden en perfectie. Mensen die er beter overna denken, en meer bekend zijn, die hebben daar twijfels aan of zijn juist helemaal anti.

Ben blij dat IK er in iedergeval niks van snap dan

Citaat:
betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.

OOOO zeg dat dan Lachen schrijf ik voortaan in onder de naam Anky, win ik ook eens een keer wat Lachen

Citaat:
En het geld.. denk je niet? ik bedoel ik zie veel mensen waarbij paarden al generaties lang in de sport zitten dat ze zelf ook hoger rijden
.
Gelukkig heb ik eindelijk een baan waar ik goed mee verdien, kan ik misschien een goed paard kopen EN mezelf insschrijven onder Anky........ peace of cake om dan goud binnen te halen

Citaat:
Als Anky al haar paarden steeds zou kopen-verkopen enz. zou ik inderdaad zeggen: jeetje, het is haar echt om het geld te doen. Oké, dit is niet zo, ze houdt haar paarden.. Maar met wat voor rede houdt ze ze ? Prisco nú niet meer voor de prestaties nee, maar misschien omdat hij ( hij leeft inmiddels trouwens niet meer toch ? ) al heel oud was toen ze met hem stopte en hij dan niet meer te verkopen is ?

Denk het niet, want ze had dat geld nodig, zie voorgaande quote

Citaat:
Door het feit dat het vroeger met Bonfire zo goed was en er dan die hype rond is ontstaan, zullen de jury's spijtig genoeg, veel minder snel de fouten bestraffen. De jury en organisator weet ook wel dat het dankzij die "mediafiguren" meer toeschouwers komen. Al zou Anky in Mechelen haar proef achterstevoren rijden, wint ze nog. Omdat zij publiekstrekker is en als ze verliest, komt ze misschien volgend wel niet meer. Zo denken de jury's en organisatoren

zou het???

Citaat:
.. En je dan afvragem of de jury objectief is geweest....

Jury is nooit objectief, die gaat voor degene met het meeste geld en de naam, zie quote hiervoor

Citaat:
Maar Bent zijn rijstijl is volledig anders dan die van Anky en andere GP ruiters. Zie hem dus niet direkt in een Grand prix ring. Eigenlijk wel spijtig... Jurieleden en GPruiters zouden er nog iets van kunnen leren .

Iedereen is gek, behalve Bent Lachen

Citaat:
Het feit dat ze tien medailles heeft is voor mij geen maatstaf, het geeft eerder aan hoe sneu het gesteld is met de jurering.

Iedereen is gek Lachen

Citaat:
Dat ze aan de top staat is ook een kwestie van geld en kansen, niet meer en niet minder.

hier wordt de NAAM vergeten........

tjonge, jonge jonge Lachen Lachen en dan wil ik het niet eens over de paardenbek posts hebben........ HOE laag kan je zinken. Mensen moeten eens leren dat als je naar een persoon wijst, dat er dan 4 vingers naar jezelf wijzen.....!!!

En het is ongelovelijk, er wordt vanalles bijgehaald wat kant nog wal raakt.... geld, naam, jury's die gek zijn, een trainingsmethode waar de helft van paardrijdend Nederland geen flauw idee van heeft wat en hoe dat nou precies is, momentopnames waaruit moet blijken dat ze ECHT, echt niks snapt, tekeningen van 100 jaar terug waaruit moet blijken wat WEL goed is, circuspaarden en weet ik veel meer van een onzin.........

Ik vind het zo jammer dat mensen die een andere weg volgen de weg van Anky niet met enig respect kunnen bepraten.... Of je het nou wel of niet eens bent met haar discipline, Ze is gewoon goed in dat dingetje wat ZIJ doet, is het niet jouw ding...... jouw goed recht. Ik snap trouwens helemaal niet wat men dan zoekt in een topic als dit, want het is jouw ding niet Lachen de enige reden waarom men dan hier zou willen posten is om flink gal te spuwen......

Natuurlijk ziet een Bent er veel vriendelijker uit (of het daadwerkelijk vriendelijker is, is de vraag)........ tis alleen technisch niet correct Lachen en daar zit het verschil in Lachen

Ik zou zeggen, laat Anky haar ding doen waar ze goed in is, en laten wij vooral ons ding doen waar we goed in zijn, en dan het liefst zonder ongefundeerd kritiek naar elkaar toe

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:53

@kiwiko ik ben het echt helemaal met je eens ze hebben allemaal commentaar op anky ja je kan je meinig geven doe ik ook maar al die mensen die slecht praten over anky hebben het zelf niet zover geschopt en als die bent zo goed is waarom rijd hij dan niet mee op de olimpische spelen?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:59

Maar mijn post (en die van anderen) worden er niet in meegenomen KiWiKo, en dat zijn (naar mijn mening althans) wél gefundeerde meningen waarbij Anky echt niet afgekraakt wordt.
Ik heb wel respect voor haar, maar het is voor mij geen voorbeeld.
Dat ze dat voor iemand anders wel is, kan ik wel begrijpen, maar het zou voor mezelf zo nooit zijn.
Daarbij vind ik het wel knap van haar, dat ze al zolang zoveel kritiek ontvangt, en er vriendelijk op blijft reageren. En maar blíjft uit (probeert te) leg(gen)t hóe en wát..
Maar dat maakt haar voor mij nog geen voorbeeld. Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:02

Ik heb veel respect voor Anky, ze staat nu eenmaal aan de top voor iets.
Maar ik vind ze geen synoniem van goed rijden. Want ik bekijk een synoniem veel ruimer.

Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.
Een western ruiter rijd toch ook geen grand prix kür op de OS.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:03

sorry dat ik jullie niet mee heb genomen in de post ik heb namelijk net alles doorgelezen maar niet alles onthouden dus bij deze neem ik jullie er ook in mee haha maar ik zeg ook niet dat ze een voorbeeld moet zijn voor iedereen dat moet ieder voor zich weten kan er alleen niet tegen dat er mensen zijn die kunnen vertellen dat ze verkeerd rijd terwijl ze er nooit bij zijn geweest en ze niet weten hoe ze traint.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:04

MissEvil schreef:
Maar mijn post (en die van anderen) worden er niet in meegenomen KiWiKo, en dat zijn (naar mijn mening althans) wél gefundeerde meningen waarbij Anky echt niet afgekraakt wordt.
Ik heb wel respect voor haar, maar het is voor mij geen voorbeeld.
Dat ze dat voor iemand anders wel is, kan ik wel begrijpen, maar het zou voor mezelf zo nooit zijn.
Daarbij vind ik het wel knap van haar, dat ze al zolang zoveel kritiek ontvangt, en er vriendelijk op blijft reageren. En maar blíjft uit (probeert te) leg(gen)t hóe en wát..
Maar dat maakt haar voor mij nog geen voorbeeld. Lachen

ik heb de posts die inhoudelijk echt wel van waarde waren ook niet meegenomen Lachen Lachen zinnige posts, zijn zinnige posts........ wel of niet in mijn straatje passend Lachen Lachen

Ik kan het me heel goed voorstellen dat ze geen voorbeeld voor iemand is Lachen ik denk ook dat ze niet HET voorbeeld is voor Raaymaker Lachen