Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esperanza schreef:Maar aan de top horen zulke grove taktfouten niet meer voor te komen, vind ik, ook niet als zgn momentopname.
jasmijn78 schreef:De verwachting dat een topruiter ten alle tijde maar perfecte plaatjes moet laten zien is gewoon niet reeel.
Esperanza schreef:Als je aan de top staat sta je in de schijnwerpers, dat is nu eenmaal zo, hoge bomen vangen veel wind.
Esperanza schreef:Vind jij het dan een domme conclusie als ik zeg dat het paard op deze foto zwaar op de voorhand loopt?
Esperanza schreef:Maar ik wil serieus graag weten hoe ik die foto´s en filmpjes anders moet interperteren,
Esperanza schreef:In mijn ogen gaat een echt correct afgericht paard ook niet in een momentopname zo lopen.
Esperanza schreef:En je hoort mij ook niet zeiken over 1 fototje. Het probleem is dat het internet en de bladen er vol mee staan. En dat mag naar mijn idee op dat nieuveau niet meer voorkomen. Dat is alles wat ik zeg.
Esperanza schreef:Luister, ik zou het echt graag anders zien hoor, want hoe meer ik leer, hoe meer je gaat zien.
jasmijn78 schreef:De verwachting dat een topruiter ten alle tijde maar perfecte plaatjes moet laten zien is gewoon niet reeel.
jasmijn78 schreef:Wat een ontzettende dooddoener! Dus als iemand aan de top staat is het oke domme en ongefundeerde kritiek te geven? Dat zegt waarschijnlijk meer over jouw dan over de ruiter in kwestie.
jasmijn78 schreef:Ok, dus de ruiter en de score zijn de enige graadmeters in deze? Ik ben blij dat er nog mensen naar zo´n proef kunnen kijken en daar een mening over kunnen geven.Een domme conclusie is te stellen dat het paard de hele proef zo gelopen heeft. Dat weet je namelijk niet, tenzij je de proef hebt gezien, de score weet en de ruiter gesproken hebt. Dan weet je meer.
jasmijn 87 schreef:Als een momentopname, niet meer niet minder. En een beetje relativering is hierbij gewoon op zijn plaats. Een fout maakt nog geen slechte proef of een slechte ruiter.
Citaat:Ik zelf beoordeel liever foto´s, omdat ik dan langer kan kijken. En filmpjes omdat ik kan stilzetten. Mijn oog is nog niet zo geraind in het live gebeuren. (oh, ja ik moet ook nog wel wat leren)
Jasmijn, ik vind jouw manier van discusseren een beetje jammer... Ik hoopte nu echt eens feiten en meningen uit te kunnen wisselen, met termen als : Goh, zie jij dat zo, ik kijker er juist meer zo tegenaan... maar helaas sta jij daar niet voor open.
Esperanza schreef:Maar dus moet de basis wel correct zijn en dat is dit toch niet, naar mijn idee.
Esperanza schreef:Het is alleen logisch dat veel mensen een mening over je gaan hebben, das al. Jij mag het dom en ongefundeerd vinden, ik vind het jammer dat je niet een normale discussie kunt houden, maar mijn mening direct als dom en ongefundeerd moet bestempelen omdat die anders is dan de jouwe? Dat is pas dom en ongefuneerd...
Esperanza schreef:Ok, dus de ruiter en de score zijn de enige graadmeters in deze?
Esperanza schreef:Ik zelf beoordeel liever foto´s, omdat ik dan langer kan kijken. En filmpjes omdat ik kan stilzetten. Mijn oog is nog niet zo geraind in het live gebeuren. (oh, ja ik moet ook nog wel wat leren)
Esperanza schreef:Mijn mening wordt niet alleen gebaseerd op foto´s.
Esperanza schreef:Ik stel alleen een vraag aan de hand van een foto en vraag om een argument anders dan het geroep over momentopnames.
Esperanza schreef:Maar het enige wat jij doet ik met modder gooien, ik zoek alleen een antwoord. Ik zou dus mijn eigen raad maar ten harte nemen
Esperanza schreef:Ik ken meer ruiters die opleiden tot hoge niveau´s. Wil niet zeggen dat ze de basis goed verzorgen, het blijkt dus uit de praktijk dat dit niet zo is. Dan verdwijnt het idee uit mijn hoofd dat het logisch is.
pearlie schreef:Of je het nou met Anky haar trainingsmethodes eens bent of niet, als je het hebt over dressuurrijden is zij de beste van de wereld als meervoudig olympisch kampioene...
Perfectie dus wat betreft het dressuurrijden volgens de huidige internationale juryleden.
Waarschijnlijk geen perfectie volgens vele anderen die er andere ideeen over paarden en paardrijden op na houden.
Het is maar net welke normen je hanteert.
Dat Anky goed kan rijden staat buiten kijf, maar of het de perfectie is hangt af van wat je daaronder verstaat.
reinandje schreef:hallo ik heb inmiddels alles een beetje bij gelezen.
maar een hoop mensen hebben het over de manier waarop anky rijd(traint).
maar nu wil ik wel is weten hoe anky traint dan?
is er iemand die mij kan vertellen hoe ze het precies doet.
een hoop mensen weten wel te vertellen wat ze fout of niet goed doet dan wil ik nu wel is weten wat ze fout doet en hoe ze traint.
Citaat:Ook DIE dressuur doet ze niet perfect. Maar nogmaals; DIE dressuur is in mijn ogen voor het overgrote deel rotzooi en ik wil er niets meer mee te maken hebben, maar dat terzijde.
Citaat:Maargoed, voor niet paardenkenners staat anky inderdaad voor goed rijden en perfectie. Mensen die er beter overna denken, en meer bekend zijn, die hebben daar twijfels aan of zijn juist helemaal anti.
Citaat:betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.
.Citaat:En het geld.. denk je niet? ik bedoel ik zie veel mensen waarbij paarden al generaties lang in de sport zitten dat ze zelf ook hoger rijden
Citaat:Als Anky al haar paarden steeds zou kopen-verkopen enz. zou ik inderdaad zeggen: jeetje, het is haar echt om het geld te doen. Oké, dit is niet zo, ze houdt haar paarden.. Maar met wat voor rede houdt ze ze ? Prisco nú niet meer voor de prestaties nee, maar misschien omdat hij ( hij leeft inmiddels trouwens niet meer toch ? ) al heel oud was toen ze met hem stopte en hij dan niet meer te verkopen is ?
Citaat:Door het feit dat het vroeger met Bonfire zo goed was en er dan die hype rond is ontstaan, zullen de jury's spijtig genoeg, veel minder snel de fouten bestraffen. De jury en organisator weet ook wel dat het dankzij die "mediafiguren" meer toeschouwers komen. Al zou Anky in Mechelen haar proef achterstevoren rijden, wint ze nog. Omdat zij publiekstrekker is en als ze verliest, komt ze misschien volgend wel niet meer. Zo denken de jury's en organisatoren
Citaat:.. En je dan afvragem of de jury objectief is geweest....
Citaat:Maar Bent zijn rijstijl is volledig anders dan die van Anky en andere GP ruiters. Zie hem dus niet direkt in een Grand prix ring. Eigenlijk wel spijtig... Jurieleden en GPruiters zouden er nog iets van kunnen leren .
Citaat:Het feit dat ze tien medailles heeft is voor mij geen maatstaf, het geeft eerder aan hoe sneu het gesteld is met de jurering.
Citaat:Dat ze aan de top staat is ook een kwestie van geld en kansen, niet meer en niet minder.
MissEvil schreef:Maar mijn post (en die van anderen) worden er niet in meegenomen KiWiKo, en dat zijn (naar mijn mening althans) wél gefundeerde meningen waarbij Anky echt niet afgekraakt wordt.
Ik heb wel respect voor haar, maar het is voor mij geen voorbeeld.
Dat ze dat voor iemand anders wel is, kan ik wel begrijpen, maar het zou voor mezelf zo nooit zijn.
Daarbij vind ik het wel knap van haar, dat ze al zolang zoveel kritiek ontvangt, en er vriendelijk op blijft reageren. En maar blíjft uit (probeert te) leg(gen)t hóe en wát..
Maar dat maakt haar voor mij nog geen voorbeeld.