KiWiKo schreef:Ik heb met olympiade paarden gewerkt... Is een soort paard dat "men" zich niet voor kan stellen. Geeft niks als je nog nooit zo een paard tegen ben gekomen....... want eerlijk is braaf, zoveel paarden met prestatiedrang, aandachtsgeil, en winnaarsmentaliteit heb je nou eenmaal niet.
Maar ik ken ze wel, ik ken paarden die diep, diep ongelukkig werden toen ze eenmaal uit de sport gingen........ en hele dagen op het land stonden.
Ik heb het niet over een htk paard![]()
of een paard wat gewoon even Z2 loopt
![]()
ik heb het over winnaars, de johan cruijfjes onder de paarden
En ook ik sluit me hier bij aan, dit soort paarden zijn er niet veel maar ze zijn er wel degelijk.
Ik kan me ook wel vinden in wat Superwoman en Maikeltje zeggen, als je ze niet kent lijkt het haast onmogelijk dat zulke dieren bestaan.
Denk dat dat de reden is waarom viscontie en nadya ze niet kennen.
Ik heb er eentje op stal staan die in deze categorie valt.
Haar doe je geen plezier doet met vakantie, of de hele dag op de weide. Een paar uurtjes is genoeg dan wil ze weer aant werk. Als ze een blessure heeft en kalm aan moet doen is een crime, maak zo'n dier maar duidelijk dat ie nu rustig aan moet doen. Terwijl alles in zo'n dier zegt ik wil knallen, ik wil schitteren, ik moet en zal door. Zelfs als ze amper het ene been voor het andere kunnen zetten door de pijn.
Of als jong dier (net ohz) dat nog erg veel moeite heeft met haar balans en compleet uit haar dak gaat omdat de galop niet wil zoals zij wil. Dan heb je als ruiter zoiets van doe maar rustig aan het is een begin, en ondertussen gaat je paard compleet uit haar dak om dat ze zo gedreven en perfectionistisch is.
Hoe moeilijker het is wat je vraagt hoe mooier ze het vindt en hoe makkelijker ze de dingen oppikt.Die wil presteren, wil vooruit, is een perfectionist op een idiote manier.
Kiwiko: Mocht je dit soort paarden erg missen, ben je van harte welkom om hier een rondje te komen sturen