Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:04

Arabesk schreef:
Wij rijden, bitloos, boomloos, ijzerloos, de paarden worden stalloos en biksloos gehouden maar we rijden ALTIJD mét CAP Knipoog

Ik doe het precies andersom...

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:20

Ik rij altijd met cap, vind het gewoon veiliger.
Groetjes
xxx

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:25

met of zonder..
bij een vriendin rijd/reed ik vaak zonder ( toen er 1 paardje er nog was die vertrouwde ik enorm!) bij andere paarden meestal wel met!!
bij vzp altijd met!! want het is vlakbij een drukke weg dus ze schieten er nog welleens vandoor allowel de laatste tijd minder!!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:27

Verschillend; In de bak met springen enzo altijd met cap en buiten ook. maar in de wei meestal zonder.
En op m'n shetlander ga ik soms op hobbele Clown doe k ook zonder cap waarom? omdat ik hem noooit mee neem daarheen, en omdat ik dr volledig vertrouw oke ze kan vanalles doen maartoch, ik vertrouw en ben niet bang om van dr aftevallen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:27

Ik rij altijd met cap op mijn eigen paard zou ik niet eens zonder cap willen rijden mevrouw heeft nog wel regelmatig van die gekke buien en dan ben ik altijd maar blij dat ik een cap op heb voor het geval dat.
Op iemand anders paard rij ik ook altijd met cap!Ze zijn er niet voor niks

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:49

Als ik alleen dressuur rij en hij is héél braaf en ik heb hem al ingereden, dan rij ik héél soms zonder cap met mijn eigen paardje. Voor de rest (en bij andere paarden ALTIJD) met cap!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:52

Ik ben een paar x samen met mn lief schattig aardig beestje onderuit gegaan. Cap op dus Knipoog
Ik vindt ook geen enkel paard 100% te vetrouwen...ja, het is 100 % te vetrouwen dat ze niet zo ver te vertrouwen zijn Tong uitsteken Het blijven tenslotte dieren die van iets onverwachts kunnen schikken enz.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:05

Ik voel me NAAKT zonder cap...... hihi!
Ik rij buiten in het bos altijd MET cap en aangezien ik altijd in het bos rijd.....(vind in de bak rijden geen klap aan)

Saron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:08

Eergister dacht ik nog: mmh met of zonder cap, liever met maar als je eventjes gaat rijden waarom niet even zonder? Clown
Dus met die gedachte wou ik gisteren eventjes 5 min. met mijn vriendin in de wei (andere paarden eruit natuurlijk) gaan rijden, gewoon lol mt je paard, Dacht ik!
Maar nu was het geval dat ze een noodstop maakte bij het hek (dit heeft ze NOOIT eerder gedaan en ik was er totaal niet op voorbereid) en ik er zo floootjss afgleep en met een klap op de grond terecht kwam, Hier schrok ze op de een of andere manier zo van dat ze half op mij sprong en dat vond ze ook eng dus sprong ze er gelijk weer af!
Maar hierdoor heb ik mijn hand en pols gebroken (en de dokters zeiden dat ik mijn rug en hoofd gekneust had, hoe je een hoofd kan kneuzen weet ik niet maar ik heb er niet zo'n last van) maar voor de rest kan ik haast niets meer zo'n beetje omdat heel mijn vingers zijn gegipst + arm No Cheer Ik moet met de bus naar school, heb hulp nodig met aan en uitkleden Verdrietig En moet voor de rest thuisblijven. (voor de komende 6 weken)

Maar ik ben blij dat het mijn hoofd niet ernstigs aan de hand was want voor hetzelfde geld zat ik nu in een rolstoel en was ik bijv. verlamd ofzo!
WANT IK HAD MIJN CAP NIET OP!
Ook ben ik blij dat mijn paardje niks mankeerd. Lachen

Ik weet een heel verhaal Clown
Voor de rest van mijn leven zal ik altijd met cap rijden.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:31

Meestal zonder,, ik vind het echt een rot ding.. maar het licht ook er ook aan op welk paard ik rij hoor!!

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:52

ik zelf rijd altijd met cap
zoizo omdat dit op de manege verplicht is
maar ik doe het ook voor mijn eigen veiligheid

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:32

zoizo?? Sowieso!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:37

Ik rij altijd braaf met Cap :d
Veiligheid eerst Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:49

Bij voorkeur zonder, soms met. De ellende is dat ik dankzij de cap al eens mijn neus gebroken heb. Zonder cap en bodyprotector was er wsl. niks aan de hand geweest want dan had ik mijn draai in de lucht af kunnen maken en gewoon zoals gebruikelijk op mijn voeten kunnen landen.

een cap heb je wat pas aan als je de grond raakt met je hoofd; een onafhankelijke zit die je kan krijgen met voltige bv heb je altijd wat aan en als leuke bijkomstigheid leer je gelijk op heel veel verschillende manieren je paard verlaten en op je voeten terecht te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:36

Mét cap .. Gewoon een aanwensel. En het is gewoon veiliger, stel dat er iets gebeurd.
Maar heb soms ook wel, dat ik em niet opdoe Huilen van het lachen Zeg 99 van de 100 keer gewoon wel Knipoog

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:36

Nou ik deed het eerst nooit... maar als ik mijn cap vandaag niet ophad.. lag ik nu nog in het ziekenhuis. Heb met mijn hoofd/cap gewoon de bakrand losgemaakt vanwegen dat ik gelanseerd werd.. en ow wat ben ik blij dat ik m op had... minder vrolijk voor mijn rijbroek.. die mag de prullenbak in (gaat nu ook bodyprotector halen voor altijd onder het rijden)

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:40

Ik rijd altijd met cap. Nu rij ik ook voornamelijk op jonge of "moeilijke" paarden dus zekerheid voor alles!

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:39

ik rijd altijd met cap, behalve bij het uitstappen
dan doe ik hem SOMS af,
maar als ik gewoon op de pony even van iemand anders ga zitten om uit te stappen doe ik vaak ook geen cap op,
das namelijk maar een paar minuutjes

xTEZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:08

Ik Rijd altijd met Cap, Tong uitsteken

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:47

ik rij ook altijd met me cap op..
in het begin vergat ik het altijd toen ik nog maar een paar lesjes had gehad..
zei me instructriese altijd; vergeet je niet wat..?!
dus nu vergeet ik het NOOIT meer haha
vind het ook zelf veiliger want het blijven toch dieren die iets onverwachts kunnen doen.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:50

meestal met cap,
maar als ik op een shet zit ofzo dan gwn zonder.
of als we gaan wandelen met de paarden, dan gaan we soms een beetje draven en stappen buiten
dan hebben we meestal geen cap op.
maar dat doen we eigelijk bijna nooit
(alleen als ze niet optijd worden bekapt en niet egt bereden kunnen worden gwn rustig buiten een beetje stappen en drafen op zandwegetjes ofzo)

josan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:55

ik rijd op mijn pony zonder cap. waarom omdat ik een cap bijv. in de zomer zo heet vind!!..
maar bij mmiij paard rijd ik met cap. omdat hij nog jong is!
Maar eiglijk is het verstadiger om met cap te rijden!!
ik vind ook : vraag maar is rond: hoevele mensen wel niet hun neus gebroken hebben gehad omdat ze een cap op hadden
en die op hun neus kregen!
dus cap is niet altijd veilig

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:57

met, met, altijd met

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:16

Met cap, echt bijna altijd.
Zonder cap voel ik me minder op mn gemak bovenop het paard, alsof ik niet helemaal compleet ben (wat ook zo is eigenlijk Knipoog ).

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:36

vooral buiten is het ook heel belangrijk om een cap te dragen(weet ik uit eigen ervaring) Veel andere weggebruikers weten niet hoe ze om moeten gaan met paarden in het verkeer. Een ongelukje zit daar dan ook in een klein hoekje!