Kant en klare paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Kant en klare paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:47

Dure paarden zijn niet altijd beter.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:49

Ik heb een jaarlingetje gekocht juist om een goede band op te bouwen en dat lukt al aardig

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:55

LCharlotte schreef:
Dure paarden zijn niet altijd beter.

Nee, daarom hebben wij ook heel goed prijs/ kwaliteit bekeken. Dure paarden genoeg!

NorwayGirl. Dankje Haha! Ik heb van mijn ouders altijd geleerd dat ik sportief moet zijn, zowel als ik win, als dat ik verlies. Als ik verlies, hoe oneens ik het er ook mee ben zal ik áltijd de winnaar even feliciteren. Naar mijn pony/ paard moest ik van mijn ouders ook altijd eerlijk blijven, zij hebben altijd gezegd dat als ik me af ging reageren op mijn pony, zou mijn pony gelijk de verkoop in gaan. Tuurlijk baal ik wel eens enorm en heb wel eens zitten janken op m'n pony na een proef omdat het zó slecht ging terwijl het met trainen altijd zo fijn ging.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:57

Als ik al die meisjes op hun pony zie zitten janken en dan gaan ze lopen rukken en trekken omdat de proef niet goed ging...

mn moeder had me van mn pony afgesleurd! Maar gelukkig ben ik altijd heel lief tegenover mn pony geweest... Tong uitsteken Heb wel eens huilend erop gezeten.. maar dan ging ik er de andere keer extra goed aan rijden om alsnog mn winstpuntje te krijgen Clown

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:59

Janken heb ik dan wel eens gedaan uit frustratie, maar rukken en plukken niet. Gebeurd is gebeurd, hoe vervelend het dan ook is.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:02

Idem hierzo, ik moet het niet meer fliken anders heb ik echt een probleem..... Haha!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:07

Ik heb niet alleen een probleem... er komt gewoon geen paard meer voor me... Mn mama zei altijd.. als jij zo op je pony had gezeten ws er nooit meer één paard gekomen en ging je maar lekker sjoelen... Tong uitsteken

Nou ik heb het geweten.. nooit maar dan ook nooit heb ik het gedurfd om mn paard pijn te doen als iets niet naar mn zin ging Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:09

jasmijn78 schreef:
Norway_girl schreef:
Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is?

Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor Vork

dank je !

Maar ook sommige opmerkingen, die sommige anders opvatten...dát wil ik voorkomen.
Daarom haal ik sommige uitspraken van jou (Norway_girl) aan.
Helaas hebben veel mensen de neiging om alleen te lezen wat in hun straatje valt.
bijv: lol met je knol = hetzelfde als lol ten koste van je knol.
Voor andere is de lol er pas, als het paard het leuk vind en het ook niet ongezond is voor het paard/pony.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:04

Hallo Mensen

Ik heb meegelezen tot blz. 2 Knipoog
Dus excusez moi als ik iets tik wat allang in dit topic staat.

Maarrrrr, is een z-paard een kant en klaar paard??
ik denk het niet. Als jij met de instelling gaat rijden om nog hoger te komen, is het fijn om een paard te hebben wat al op de goeie weg is (z bijvoorbeeld) maar dan issie niet meteen kant-en-klaar! Het stopt niet bij het Z!

Ik heb een arabisch merrietje gereden vanaf de 3e keer dat ze iemand op d'r rug had. Erg leuke ervaring!
Toen kreeg ik een paard onder m'n kont wat al intermediaire I had gelopen. De trucendoos van dat paard was vele malen groter!! Daarbij kwam ook dat dat soort paarden vaak van het kaliber zijn "respect moet je verdienen en als jij niet consequent bent ga ik met je aan de wandel" .. Ik heb er een hele leuke tijd mee gehad, maar het heeft ook bloed zweet en tranen gekost, Ze gaf het me niet cadeau!
Al met al ontzettend veel van geleerd!!

Nu rij ik op een stal waar ik op paarden rijdt van net zadelmak tot zz-licht ongeveer.. Dus ik denk dat ik redelijk kan inschatten wat voor paard ik zou kopen als ik er zelf 1 zou kopen.

Dan zou ik gaan voor een paard wat tegen het Z afgericht is, nog jong is (hoeft dus niet persee wedstrijd ervaring te hebben) en waar nog veel rek in zit, zodat de mogelijkheden na het z2 niet afgelopen zijn.
Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:46

superwoman schreef:
jasmijn78 schreef:
Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor Vork

dank je !

Maar ook sommige opmerkingen, die sommige anders opvatten...dát wil ik voorkomen.
Daarom haal ik sommige uitspraken van jou (Norway_girl) aan.
Helaas hebben veel mensen de neiging om alleen te lezen wat in hun straatje valt.
bijv: lol met je knol = hetzelfde als lol ten koste van je knol.
Voor andere is de lol er pas, als het paard het leuk vind en het ook niet ongezond is voor het paard/pony.

Supperwomman, ik vraag me af of je mijn bovenstaande bericht hebt gelezen? Daar staat een stukje in over wat ik vind over lol met je knol!
Je blijft er maar over doordrammen en dat vind ik zeer storend, sorry, niet boos bedoeld ofzo..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:05

Sorry, maar ik denk eerder dat het andersom is.
Ik heb het zeker wel gelezen en begrijp je best wel.

Echter gaat het mij om anderen die meelezen!

(die verkeerde conclusies kunnen trekken.) Het gaat me dus NIET OM JOU!

jasmijn78 lijkt mij wel te begrijpen. Cool

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:07

superwoman schreef:
Sorry, maar ik denk eerder dat het andersom is.
Ik heb het zeker wel gelezen en begrijp je best wel.

Echter gaat het mij om anderen die meelezen!

(die verkeerde conclusies kunnen trekken.) Het gaat me dus NIET OM JOU!

jasmijn78 lijkt mij wel te begrijpen. Cool

Na ja dat zal dan wel, de pot verweid de ketel zullen we maar zeggen.....maar laten onntoppic blijven Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:50

Ik heb niet alle reacties gelezen dus het zou best kunnen dat iemand al een soortgelijke reactie heeft gegeven;

Naar mijn mening komt een goede ruiter met een onervaren paard verder dan een mindere ruiter met een "knopjespaard" onder z'n kont. En persoonlijk zou ik liever met een paard samen knokken om hogerop te komen dan altijd maar te moeten horen dat je letterlijk en firguurlijk meegelift bent via de rug van je paard...

Maar even voor de duidelijkheid; voor mensen die een toppaard kopen en vervolgens ook topprestaties leveren met dat diertje neem ik ook mijn petje af!!! Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:41

Norway_girl schreef:
Vroeger als ik een wedstrijd niet won jankte ik de boel bij elkaar en was boos op mijzelf+paard. Dat was geen leuke tijd en ik had er ook zeker geen lol in, trouwens mijn paard ook niet!
Nu ik sportiever ben gaan rijden, heb ik de lol weer terug en ga ik weer met plezier op wedstrijd. En dat Supperwomman en Jasmijn is wat ik met LOL bedoel, mijn paard weet dat hij geen boze tr*t meer op zijn rug heeft en gaat voor mij door het vuur! Als een paard er geen lol in heeft zal dat aan de ruiter zelf liggen.......

ik heb het ook vaak zat meegemaakt ja op wedstrijd... stonden ze bovenaan hadden ze een glimlach van oor tot oor, en als ze onderaan stonden was het janken...
zowiezo is plezier het allerbelangrijkste, wat je ook doet... of je nou recreatief of in de sport bezig bent Haha!

en wat ik hiervoor ook al een keer las...kies je voor een geweldige en mooie 3-jarige of voor een simpele 12 jarige voor hetzelfde geld? naar mijn idee hoef je echt geen 10-duizenden te besteden om een goed paard onder je kont te krijgen... er zijn bijvoorbeeld namelijk ook genoeg mensen die goede paarden graag door een fijn persoon laten rijden Knipoog een kwestie van lef en geluk hebben!

maar over dat wat ouders voor de kinderen over hebben is niet alleen in geld uit te drukken vind ik... ik ken ook ouders van kinderen die hun kind 5 keer per week ofzo naar hun verzorgpony toe brengen en zich er echt betrokken bij voelen...
ik heb daarintegen een moeder die doodsbang is voor paarden, geen vader meer die mij super stimuleerde, maar mijn moeder blijft wel voor mijn hobby hier op deze plek wonen, zodat ik een leuk aantal paarden aan huis kan hebben... maar ik zou graag met iemand willen ruilen waarvan de ouders meer betrokken zijn hoor Knipoog veel fijner en het stimuleert meer als je binnenkomt en je zegt dat je paard het goed of juist slecht deed... mijn moeder zegt dan ongeintereseert zoiets van nou hij zal wel geen zin hebben gehad, of ja goed toch?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:54

love_maartje schreef:
Lotjj 92// dit verhaal ken ik.. tegen mij word het ook altijd gezegt logies.. je hebt een voorgebakke knol .. zo kan ik het ook.. Dan zeg ik gaaa der maar op! kijk maar ''hoe voorgebakke'' die knol is.. njaa dan houd het praaten vanzelf wel op! Ik moet er ook veel voor doen.. Elkee dag aan het begin bokkebokkebokke....Dan willen al die meiden van Club laten zien dat ze het wel kunnen.. Ik laat ze hun hart maar ophallen.. zoek't uit Tong uitsteken Hun mening is nu wel anders Cool

ik krijg soms nog wel van die opmerkingen, mar mensen zien inderdaad wel hoe moeilijk mijn paard is. ik heb vaak mot met haar omdat ze tegenwerkt. maar ook momenten dat het super gaat. m,aar desondanks kan ik er niet zomaar een ruiter opzetten. dan loopt ze echt niet meer!

White_Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:27

Ik zou, mits je goed kan rijden en het paard zelf op kan lijden, een paard zelf trainen (goed opgebouwde band, en je kan hem helemaal naar jezelf rijden lijkt mij..)
Ookal ken ik iemand die haar ponytje zelf heeft ingereden etc.. (ze was wel onervaren hierin)

Maar zo'n "kant en klaar" paard, gebruiken veel mensen om hun eigen rijtechniek te verbeteren, toch?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:37

Ben het met veel dingen ineens,maar vind sommigen behoorlijk arrogant reageren hier! Mensen waarvan de ouders een duur paard willen betalen, laten dit ook graag aan de buitenwereld merken!! Daar heb ik echt een hekel aan!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:10

Ik snap niet dat mensen boos kunnen worden op hun paard als ze een slechte wedstrijd gereden hebben...
SH*T happens denk ik dan altijd maar. (bijv als m'n paard de plant bij de A eng vind en ik dus de hele proef daar last van heb gehad, dan kan ik daar later best om lachen. Op dat moment natuurlijk druk aan het werk) Thuis verder oefenen en volgende x beter.
Ik snap dat écht niet.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:13

Mijn vriendin kocht haar pony omdat hij niet achteruit ging, en omdat hij slecht was in wijken, Ze wilde verder komen in de dressuur dus moest ze een andere pony hebben. NU heeft ze een andere, rijd ze niet meer. Boos!

White_Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:42

Een slechte wedstrijd/proef ligt niet altijd aan het paard.
Daar denken sommige mensen niet meer aan Boos!

En ouders die een duur paard kopen... Gaaaap Tja, die heb je Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 11:10

Ja en nogmaals de prijs van het paard zegt nog niet alles over de kwaliteit! Uit een jong paard dat minder hoog is opgeleid bijvoorbeeld kan je uiteindelijk net zo veel rijden als hij wel de potentie in zich heeft, en er zijn ook goedkopere paarden die goed zijn. Of een paard van 30.000 nou echt zoveel beter is dan een jong paard van 10.000 valt nog maar te bezien, het is maar net wat een gek ervoor geeft.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:15

Ik denk dat je de vraag even andersom moet stellen.
Je kan gewoon weg niet verwachten als je hooger in de sport wilt komen en dan heb ik het over lichte tour en hoger,dat je voor een habbekrats een paard hebt.
Er zit veel tijd in het opleiden van een GOED paard.
En aangezien het in nederland op het moment erg schaars is om aan dergelijk goed paard te komen zijn de prijzen daar ook naar.
Je kan gewoon niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:17

White_Pearl schreef:
Een slechte wedstrijd/proef ligt niet altijd aan het paard.
Daar denken sommige mensen niet meer aan Boos!

En ouders die een duur paard kopen... Gaaaap Tja, die heb je Tong uitsteken

Is daar wat mis mee dan?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:19

Nee daar is helemaal niks mee.
Waarom zal dat vervelend zijn als je niet op de centjes hoeft te letten en je niet op de nederlandse paarden hoef te beperken.
heerlijk toch?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 11:28

Ja ja nu weten we het wel Haha!