Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LCharlotte schreef:Dure paarden zijn niet altijd beter.
Ik heb van mijn ouders altijd geleerd dat ik sportief moet zijn, zowel als ik win, als dat ik verlies. Als ik verlies, hoe oneens ik het er ook mee ben zal ik áltijd de winnaar even feliciteren. Naar mijn pony/ paard moest ik van mijn ouders ook altijd eerlijk blijven, zij hebben altijd gezegd dat als ik me af ging reageren op mijn pony, zou mijn pony gelijk de verkoop in gaan. Tuurlijk baal ik wel eens enorm en heb wel eens zitten janken op m'n pony na een proef omdat het zó slecht ging terwijl het met trainen altijd zo fijn ging. 
Heb wel eens huilend erop gezeten.. maar dan ging ik er de andere keer extra goed aan rijden om alsnog mn winstpuntje te krijgen

jasmijn78 schreef:Norway_girl schreef:Jullie komen echt zo op me over alsof ik mijn paarden mishandel en alsof mijn marnier met paarden omgaan verre van goed is?
Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor
superwoman schreef:jasmijn78 schreef:Nee, ik (en superwoman denk ik ook) voer de discussie 'in het algemeen' en jij betrekt hem op jezelf. Maar daar hebben wel meer bokkers last van hoor
dank je !
Maar ook sommige opmerkingen, die sommige anders opvatten...dát wil ik voorkomen.
Daarom haal ik sommige uitspraken van jou (Norway_girl) aan.
Helaas hebben veel mensen de neiging om alleen te lezen wat in hun straatje valt.
bijv: lol met je knol = hetzelfde als lol ten koste van je knol.
Voor andere is de lol er pas, als het paard het leuk vind en het ook niet ongezond is voor het paard/pony.
superwoman schreef:Sorry, maar ik denk eerder dat het andersom is.
Ik heb het zeker wel gelezen en begrijp je best wel.
Echter gaat het mij om anderen die meelezen!
(die verkeerde conclusies kunnen trekken.) Het gaat me dus NIET OM JOU!
jasmijn78 lijkt mij wel te begrijpen.
Norway_girl schreef:Vroeger als ik een wedstrijd niet won jankte ik de boel bij elkaar en was boos op mijzelf+paard. Dat was geen leuke tijd en ik had er ook zeker geen lol in, trouwens mijn paard ook niet!
Nu ik sportiever ben gaan rijden, heb ik de lol weer terug en ga ik weer met plezier op wedstrijd. En dat Supperwomman en Jasmijn is wat ik met LOL bedoel, mijn paard weet dat hij geen boze tr*t meer op zijn rug heeft en gaat voor mij door het vuur! Als een paard er geen lol in heeft zal dat aan de ruiter zelf liggen.......
een kwestie van lef en geluk hebben!
veel fijner en het stimuleert meer als je binnenkomt en je zegt dat je paard het goed of juist slecht deed... mijn moeder zegt dan ongeintereseert zoiets van nou hij zal wel geen zin hebben gehad, of ja goed toch? love_maartje schreef:Lotjj 92// dit verhaal ken ik.. tegen mij word het ook altijd gezegt logies.. je hebt een voorgebakke knol .. zo kan ik het ook.. Dan zeg ik gaaa der maar op! kijk maar ''hoe voorgebakke'' die knol is.. njaa dan houd het praaten vanzelf wel op! Ik moet er ook veel voor doen.. Elkee dag aan het begin bokkebokkebokke....Dan willen al die meiden van Club laten zien dat ze het wel kunnen.. Ik laat ze hun hart maar ophallen.. zoek't uitHun mening is nu wel anders
Tja, die heb je
White_Pearl schreef:Een slechte wedstrijd/proef ligt niet altijd aan het paard.
Daar denken sommige mensen niet meer aan![]()
En ouders die een duur paard kopen...Tja, die heb je